«10»أسرار البدايه♥🔥

64.4K 2.4K 456
                                    

#ترويض_ملوك_العشق
#الجزء_الثانى_مواجهة_القدر_ح_10
#الكاتبة_لادو_غنيم
ـــــ
اللهمَّ صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد 🌺»
ـــــــــ🍁
هـقولك كُل حاجه عشان مفيش غيرك هيساعدني"

ناظرها بفضولاً قاتل يحمل الكثير من الأسئله. اما هـي فباحت بهدؤاً"
الحقيقه عرفتها لما أتفرجة عـلى الڤيديو تاني. الڤيديو فيه. شخص شبيه لـجبران. فـي ضهر جبران أخوك علامة لخياطة الأصابة اللي أتصابها يـوم الحفلة فـى كتفهُ. دا غير علامة الأصابه اللـى فـى ضهرهُ نحية دراعهُ. "و" الشخص اللي فـى الڤيديو معندهوش العلامات دي. دا غير بـقى أن جبران عندهُ الأهم من كدا أن الشخص اللـى منتحل شخصية جبران بيتصرف بطريـقة هـجمية "و" بيـعمل حـركات قـذرة جداً "و" جبران مـلوش فـى القذارة اللـى المسخ دا بيعملها. "و" الأهم بـقى من كـل دا الحاجة اللـى محدش خـد بالهُ مـنها صـورة جـاسم اللـى معـكوسه فـى مراية الأوضة اللي فيها شبيه جبران "و" البت اللي معاه"

قطب جبهتهُ مستفهم"
جاسم. أزي يـعنى صـورتهُ مـوجوده "و" أزي محدش فـينا خد بـالهُ منها"؟

هتفت بتأكيد"
زي ما بقولك كدا صـورة جاسم مـعكوسة فـى مراية الأوضه. بـس مش بشكل واضح عـشان مبقاش كدابه. لأن الصوره واضح أن أزازها مشروخ "و" مبينها بشكل غير "واضح خصوصاً معا أنعكاس المراية. أنا خدت بالى منها لـما شوفة جاسم الصبح
وقتها أفتكرة الصورة عشان كدا طلبت من (جبران) أنهُ يخلينى أشوف الڤيديو تانى." و"الأهم بـقى من كُل دا الورقة اللي جات معا الڤيديو "و" كلام الغزل اللي مـوجود فيها.. شبه أسلوب جاسم جداً هـو أتكلم معايا الصبح. بطريقة فيها غزل. عشان كدا شكه أن جاسم هـو اللى وراه الموضوع دا يا اما يعرف الشخص اللي بعتلنا الڤيديو "

أستطاعة زرع كلماتها بـقوة بعقـل (عامري) الـذي قـوص حاجبيه بجحود"
دا جاسم باشا داخل سخن أوي بـس ماشي أحنا بنحب العب الحامى.

همت بسؤالها"
لاء مينفعش حد يعرف أي حاجة من اللي حكيت هالك"؟

ليه. "و" ليه مش قايلة لـجبران "؟

تنهدة بأستياء"
أنتَ مفكر أن الموضوع سـهل عليا "و" أنا مخبيه عليه "و" شيفاه قدامى بيتعذب. أنا قلبى بيتقطع "و" أنا شيفاه كدا. بس مينفعش أقوله حاجة."

ليه فـاهمينى السبب"!!

السبب أن جبران نفسهُ لأزم يبقى مصدق أننا متخانقين "و" أننا هـننفصل. عشان يتصرف معايا بـقسوة قدام الكُل لأزم يتعامل بطبيعتهُ. أنما بـقى لـو قـولتله عـلى الحقيقة فـ هـيتعامل معايا قدام الكُل بـطريقة مصطنعه "و" ممكن جاسم يكشفنه "و" بكده هـنضيع كُل حاجة لأنى مش مُتاكده أن كان فـعلاً جاسم هـو اللـى ورا الموضوع دا كُله "و" الا بيساعد شخص تانـى. دا غير بقـى أنى متاكده أنهم هـيستخدمهُ شبيه جـبران دا فـى مصايب تانيه. عشان كده لأزم نـوصل للشبيه دا لأن هـو الوحيد اللـى هيقولنا مين اللي مشغلهُ"!؟

ترويض ملوك العشقحيث تعيش القصص. اكتشف الآن