Hoofdstuk 25

3 1 0
                                    

Met een nieuw glas champagne in mijn hand liep ik naar buiten, zocht mijn sigaretten en stak er een aan. Het was in een korte tijd nog kouder geworden en trillend nam ik een hijs. Het gesprek tussen Mace en de onbekende vrouw duurde inmiddels bijna tien minuten en ik kreeg er geen goed gevoel bij. Haar afkeurende blik gaf mij rillingen, al had ik die blikken wel vaker gekregen in mijn leven. Ik dacht aan het lieve compliment wat Mace mij zojuist had gegeven, maar de euforie daarvan was helemaal verdwenen. Ik kon nu geen kant op, ik wist niet eens waar ik was. Vaak wist ik de weg wel, maar deze keer was ik op een plek, waar ik nog nooit eerder was geweest. Ik bedacht mij dat ik dit in het vervolg zo niet meer wilde doen, want wat als?

Natuurlijk kon ik mijn Google Maps openen, maar ik wilde als vrouw zijnde alleen op dit tijdstip niet in de middle of nowhere een bus pakken. Een taxi of Uber had ook gekund, maar daar was ik niet bekend mee.

'Hier ben je!' Ik hoorde Mace zijn stem achter mij. 'Ik was je kwijt, maar ik had kunnen weten dat je hier zou staan.' Lachte hij.

Ik knikte en zei verder niks. 'Dat was mijn ex, maar dat had je waarschijnlijk al wel in de gaten.' Ik knikte nogmaals. Het leek erop alsof er iets ons steeds tegen wilde werken.

'Dat is de ex waar ik over vertelt heb. Het feit dat zij niet wist dat ik ook van dit soort dingen houd, zegt ook maar weer hoe onze connectie was.'

Ik had gelijk, een blonde vrouw. Ze was als in mijn gedachten, zoals ik haar ingebeeld had. Dat maakte het eng.

'Ze had nogal een afkeurende blik.' Mompelde ik, terwijl ik mijn laatste hijs nam. 'Zij had op elke vrouw die bij mij in de buurt kwam een afkeurende blik, al was het bij een vrouw achter de kassa. Niet alleen naar andere vrouwen, ook als ik dingen vertelde had ze een afkeurende blik.'

Ik wist niet zo goed hoe ik hier op moest reageren, dus nam ook mijn laatste slok. De smalle, ranke glazen had je binnen 3 slokken leeg, tenzij je zou nippen.

'Lucy, maak je niet druk oké. Ik had ook totaal niet verwacht dat ze hier vanavond zou zijn, zij is hier ook met haar nieuwe partner. Blijkbaar is hij een van de mede oprichters. Ik besef mij nu ook hoe ik en zij langs elkaar af geleefd hebben.'

Hij pakte mij vast om een knuffel te geven. 'Zullen we naar binnen gaan en dit heel snel vergeten?' Ik gaf hem een kleine glimlach en liep samen met hem terug naar binnen. Stille wateren hadden diepe gronden.

We liepen naar boven waar een ruimte was om even rustig te gaan zitten. Ik had meer champagne nodig voor dit soort momenten. Ik wilde Jessie niet meer lastig vallen met mijn gedoe, dus besloot ik om haar geen bericht te sturen. Volgens mij had zij vandaag ook een date met Gavin.

'Ik weet dat het de avond een beetje verpest heeft, sorry.' Ik haalde mijn schouders op en keek even in de ruimte om mij heen.

Alsof mijn gedachten gehoord werden, kwam er een ober voorbij met glazen champagne op zijn dienblad en dankbaar keek ik hem aan toen hij mij een glas gaf. Het kon mij vrij weinig schelen of ik nou aangeschoten zou worden of juist dronken.

'Luister Lucy, ik neem jou mee, omdat ik denk dat je dit leuk vindt. Ik neem je niet mee om mijn ex te ontmoeten, denk je dat ik erop zat te wachten? Denk je dat ik je zoen, omdat het alleen maar voor de lol is?' Ik schudde mijn hoofd en voelde mezelf alweer wat rustiger worden.

'Je weet het maar nooit met mannen hé, ze zijn soms net zo veranderlijk als het weer.' En dat was ook zo. 'Ik zal het proberen los te laten oké?' Probeerde ik hem duidelijk te maken.

We waren net iets meer dan een uur binnen, ergens wilde ik blijven, maar wilde ik ook weg.

'Laten we nog wat verder kijken.' Hij pakte mijn hand vast en we liepen terug naar beneden. Elke keer keek ik mijn ogen uit en Mace nam mij mee naar een plek, wat niet al te zichtbaar was voor de andere bezoekers.

'Is dit volgens jou verder kijken?' Lachte ik. Hij pakte mijn gezicht vast en keek mij doordringend aan. 'Ik kijk veel liever naar jou, hoe je straalt als je hier binnen bent. Je stralende ogen, glimlach, je vrouwelijke energie.'

De grens die we voor ons hadden, werd met de minuut dunner. Of het nou lag aan die paar glazen champagne, of zijn blauwe ogen en donker haar wat glinsterde door het licht, ik wist het niet.

Ik bracht mijn lippen naar zijn oor en legde mijn handen in zijn zij. 'Waar ben jij mee bezig?' Vroeg ik onschuldig. Hij wilde het spelletje weer gaan opvoeren, hij wilde de avond niet eindigen zoals ik in gedachten had.

'Waar ik mee bezig ben? Een gentleman zijn, of ben ik daar niet zo goed in?' Ik moest lachen en drukte een kus op zijn lippen. 'Ik denk dat jij gevaarlijk bezig bent.'

Zijn adem tintelde tegen mijn lippen. 'Hoezo gevaarlijk?' Zijn ogen werden iets donkerder en hij drukte een kus terug op mijn lippen.

'De bloemen, de complimenten, de tentoonstelling.' Ik zuchtte zacht en moest mezelf inhouden om hem niet te gaan zoenen. Er konden nog steeds mensen voorbij ons lopen.

Ik drukte opnieuw een kus terug op zijn lippen en hij had door wat voor spelletje ik met hem aan het spelen was.

'Jij denkt dat ik daarom gevaarlijk ben?' Ik had nog geen kans om iets terug te zeggen, of hij duwde mij tegen de muur aan. Zijn handen waren verwikkeld in mijn haren en de zoen die we nu uitwisselde, was heftiger dan eerder deze avond. Mijn borsten drukte tegen zijn borstkas aan, ik kronkelde bijna onder hem hoe hij mijn haren stevig vast had en zijn tong was warm en lustig.

Hij beet zacht in mijn onderlip en moest moeite doen om niet door mijn knieeën heen te zakken. Mace wist dondersgoed waar hij mee bezig was en hij wist ook mijn gevoelige snaren te raken.

Zijn lippen dwaalde af richting mijn nek, waar hij zijn tong over mijn dunne huid liet glijden. Ik greep zijn nek vast en een kreun ontsnapte mijn keel. Ik bevond mezelf op glad ijs, dat was duidelijk.

Hij duwde zijn onderlichaam tegen die van mij en ik voelde iets, wat ik niet had verwacht dat zo snel zou groeien door een zoen.

'Mace, alsjeblieft, stop. Mensen kijken ons aan.' Er stond helemaal niemand naar ons te kijken, maar ik wilde niet dat het verder uit de hand liep.

'Bewaar het bloed nog even voor jouw hoofd!' We moesten allebei hard lachen en een beetje buiten adem keek hij mij aan.

'Je hebt gelijk.' Ik drukte nog een kus op zijn neus en keek hem glimlachend aan.

'Dit spelletje vind ik wel leuk.'

Ik mis mezelf, net zoals ik jou mis (Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu