Griff derin bir nefes alıp sandalyesinde geri yaslandı. Bir elini tıka basa dolu olan karnına koyup gözünün ucuyla solunda oturan Liz'e baktı.
Liz ağzını sildiği mendili masaya koyduktan sonra yüzüne bir gülümseme yerleştirip, "Yemek için teşekkürler," dedi.
"Lafı bile olmaz, tatlım," dedi Emma içten bir gülümsemeyle. "Caira'nın arkadaşları bizim de arkadaşımız sayılır. İstediğiniz başka bir şey varsa lütfen çekinmeyin."
"Teşekkür ederiz. Geminize binmemize izin vererek yeterince şey yaptınız zaten. Daha fazlasını isteyemeyiz."
"Ah, neredeyse unutuyordum," dedi Hugo. "Caira."
"Ne?"
"Paran mı bitti?"
"Ne saçmalıyorsun?"
"Meddwl Dewr'den nefret ettiğini sanıyordum. Centhepha'ya giden onca gemi varken benimkine binmenin sebebi ne?"
"Ne yani? İneyim mi?"
Emma boğazını temizledi. "Hugo'nun demek istediği," dedi Emma dik dik Hugo'ya bakarak. "Başın beladaysa ya da paran yoksa bize söyleyebilirsin. Biz sadece senin için endişeleniyoruz, Caius."
"Teşekkürler, Emma," dedi Caira. Sonra dik dik Hugo'ya bakarak ekledi, "Ama başım belada değil. Endişelenme."
"Yalancı."
Griff ağzı açık, Liz'e bakakaldı. Böyle bir cevabı ancak Alvis'ten beklerdi.
Caira da en az Griff kadar şaşkın görünüyordu.
"Yalan mı?" diye sordu Emma. "Başı belada mı?"
Liz gözlerini yumup kafasını olumlu anlamda salladı.
"Caius!" diye azarladı Emma.
Caira Liz'e nefret dolu bir bakış attı ama Liz umursamadan devam etti. "Alvis ve Caira'nın Nisan ayında Centhepha'dan döndükleri gemi yanmış. Bu yüzden başka gemi bulamadık."
Griff masanın altından Liz'in kolunu tutup, "Liz," diye uyardı.
Liz Caira'ya döndü. "Üzgünüm Caira, ama kardeşlerine yalan söylememelisin."
Griff Liz'in kolunu sıktı.
"Seni ilgilendirmez," dedi Caira.
Liz cevap vermek için ağzını açtı ama Alvis ondan önce davrandı.
"Boşver. Zaten o söylemeseydi ben söyleyecektim."
Caira gözlerini Liz'den ayırmadan yavaşça masadan kalktı ve ağır adımlarla odayı terk etti.
"Bu gemiyi de yakmaz umarım," dedi Hugo çarpık bir gülümsemeyle.
Griff ona döndü. "Ne demek istiyorsun?"
"Ben gemiyi Alvis yaktı sanıyordum," dedi Liz.
"Nasıl yani?" Griff Alvis'e döndü. "O gemiyi sen yakmadın mı?"
Alvis kafasını iki yana salladı. "Hayır. Caira yaktı."
Griff ve Liz birbirlerine baktılar.
"Caira'dan hiç beklemezdim," dedi Liz sonunda.
"Gerçekten mi?" diye sordu Alvis. "Bence tam da Caira'nın yapacağı bir şeydi."
Liz kaşlarını çattı.
"Peki ama gemiyi neden yaktı?" diye sordu Griff.
"Nasıl yani?"
"Neden gemiyi yaktı," diye tekrarladı Griff. "Yani sebebi neydi?"
"Bunu Caira'ya sorman lazım."
"Sen orada değil miydin?"
"Yelkenleri ateşe verdikten sonra yanıma gelip Riwelter'e yüzmemiz gerekeceğini söyledi. Hemen ardından gemiden atladığı için nedenini soramadım."
Emma'nın kahkahası Griff'in düşüncelerini böldü. "Caius hiç değişmemiş."
"Deniyor," dedi Alvis. "İnan bana."
Yemekten sonra Alvis ve Hugo büyük odada kalıp sohbet etmeye devam ettiler. Aristide kamarasına döndü. Griff ise Liz'in arkasından odasına gidip kapıyı kapattı. "Bence Caira'dan özür dilemelisin."
Liz iç geçirdi ama arkasını dönmeden sordu, "Neden?"
"Kardeşleriyle aralarına girmemen gerekirdi."
"Haklı olduğumu sen de biliyorsun."
"Haklı olmanın önemi yok," dedi Griff ve Liz'e doğru bir adım attı. "Fazla ileri gittin."
"Geç kaldın," dedi Liz arkasını dönerken. "İleri gittiysem beni durdurmalıydın."
"Durdurmaya çalıştım zaten."
"Yeterli olmadı."
"Ne yapmalıydım peki?"
"Bunu konuşmuştuk," dedi Liz.
Griff kafasını geri yatırıp tavana baktı. "Evet," dedi aldığı nefesi verirken. "Konuşmuştuk. Ve ben de sana vuramayacağımı söylemiştim."
Liz omuzlarını silkip gözlerini kaçırdı.
"Liz." Griff birkaç adım daha ilerledi. Liz'e doğru uzanıp dirseğini tuttu. Liz'in aslında Caira'ya sinirli olmadığının farkındaydı ama her neye sinirliyse Griff'e anlatmayacağını da biliyordu. Bu yüzden önce Liz'i sakinleştirmeye karar verdi. "Güverteye çıkmak ister misin? Bu oda biraz küçük. Hem temiz hava almış oluruz. Ne dersin?" Griff kafasını yana yatırıp kaşlarının arasından Liz'e baktı.
Liz tekrar iç geçirdi. "Caira orada değil mi?"
"Koskoca güverte. Eminim Caira'dan uzakta dikilecek bir yer bulabiliriz.
Liz gözlerini devirdi. "Tamam ama kavga edersek benim tarafımı tutacaksın," diye pazarlık yaptı Liz.
Griff Liz'in arkasına geçerek omuzlarindan itmeye başladı. "Söz veremem," dedi gülerek.
"Hain."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gecenin Ardında - Bronz
FantasyCanavar avcısı dört arkadaş, intikam peşinde birine yardım etmek için yola çıkar. Peşinde oldukları canavardan ve peşlerini bırakmayan geçmişlerinden nasıl kurtulacaklar?