Kini mereka berdua sedang berbaring diatas katil. Ttiba² terlintas di fikiran freen.
"Becky aku nak tanya kau boleh?"
Tiada sahutan dari orang sebelah freen menoleh ke sebelah. Dia tersenyum apabila melihat Becky yang sudah tertidur pulas.
'Cantik' puji freen dalam hati dia menatap wajah Becky yang cantik ketika sedang tidur.
Tak lama kemudian dia pun turut tertidur dengan posisi menghadap ke arah becky.
Pukul 1 pagi.
"Jangan.... Ibu.... Ayah..."
Freen menggerakkan matanya apabila mendengar suara seseorang sedang mengigau.
Freen membuka matanya.
"Becky kau kenapa ni?" Tanya freen panik apabila melihat Becky yang mengigau sambil menyebut ibu dan ayahnya.
"Becky bangun" freen menggoyang tubuh becky sehingga akhirnya becky tersedar dari mimpi ngerinya.
Becky bangun dari baringnya dan memeluk kedua lututnya. Freen yang pelik dengan sikap Becky turut bangun dari baringnya.
"Becky kau okay tak nak aku ambilkan air?" Tanya freen.
Becky menggeleng kepalanya.
"Betul kau okay ni?" Tanya freen.
Becky mengangguk, freen kembali berbaring tapi membelakangi becky baru saja dia ingin menutup matanya Becky berbicara.
"Boleh aku peluk kau?" Pinta izin becky, freen berfikir sejenak.
"Hmm" balas freen singkat.
Setelah mendapat kebenaran daripada freen becky berbaring dan memeluk freen dari belakang.
Dug dug dug
Degupan jantung freen berdegup kencang.
Keesokannya Becky tersedar dari lenanya apabila mendengar tangisan adiknya.
Uwek uwek...
Freen yang terdengar suara tangisan turut membuka matanya.
"Kenapa kau tak bagi susu" tanya freen dengan suara serak.
"Susu dia ada dekat rumah" jawab becky.
"Kenapa tak bagi susu di badan kau je" Becky terdiam.
Freen beralih dari katil duduk di sebelah Becky.
"Ke kau malu sebab aku ada, kalau kau malu cakap je aku boleh bagi ruang untuk kau dan anak kau" kata freen.
Becky hanya diam disitu.
Dia merasa takut untuk memberitahu freen perkara yang sebenar.
Dia takut untuk percayakan freen, dia takut orang lain akan merampas Patricia darinya jadi disebabkan itulah dia tak ingin orang lain mengetahui hal yang sebenar.
Dia tidak peduli jika orang memandang serong terhadapnya.
Dengan usianya yang masih muda dan masih belajar orang akan berfikir dia sudah mempunyai anak luar nikah.
'Akak janji Patricia akak akan jaga satu² yang akak ada di dalam dunia ni kalau akak perlu mengorbankan nyawa demi adik, akak akan lakukan itu'
Di sebuah hotel mewah
Ah... Ah...
Bunyi suara mendesah di salah satu bilik yang di inap dua wanita.
"Ah babe i dah nak keluar"
"Kita keluar bersama sayang... Ahh"
Setelah klimaks perempuan itu berbaring di sebelah kekasihnya.
Mereka berdua tersenyum lalu tertidur.
Di sisi lain
Freen sedang menunggu seseorang menghubunginya namun hampir 30 minit perempuan yang di tunggunya langsung tidak menghubunginya.
'Mana dia ni?' gumannya
"Freen"
"Freen"
Becky menepuk bahu freen dan akhirnya freen tersedar dari lamunannya.
"Bec"
"Jauh kau termenung ada masalah ke?"
"Taklah, duduk lah bec"
Becky duduk disebelah freen seketika mereka terasa canggung sehingga freen memecahkan suasana.
"Anak kau dah tidur?"
"Dah aku pergi ambil susu dekat rumah tadi"
Freen mengerutkan dahinya.
"Bec kalau aku nak tanya kau jangan marah ya"
"Kau nak tanya apa?"
"Mana ayah Patricia?" Becky terdiam
"Aku minta maaf kalau aku tanya pasal private kau aku takkan tanya kau lagi" kata freen lalu dia bangun dan masuk ke dalam biliknya.
'Maaf freen aku masih tak terbuka pada kau, aku takut kehilangan Patricia. Lebih baik aku simpan identiti Patricia daripada orang lain aku takut ada orang cuba rampas Patricia dari aku' bisik hati Becky lalu dia menghembuskan nafasnya berat.
Bersambung...
TQ 😊
YOU ARE READING
BECKY
RomanceREBECCA PATRICIA AMSTRONG ATAU LEBIH DIKENALI SEBAGAI BECKY MERUPAKAN ANAK YANG MEMPUNYAI TRAUMA YANG MENYAKITKAN APABILA IBUNYA MENINGGAL KERANA DIBUNUH OLEH AYAHNYA DI DEPANNYA DAN ADIK NYA YANG MASIH KECIL.