"Aku percayakan dia freen dia takkan khianat aku" kata noey.
Freen tersenyum sinis.
'Kita tengok jelah nanti' Guman freen
----
"Freen" freen,nam,Heng dan noey memandang kearah Charlotte yang sedang berdiri di depan mereka.
"Petang nanti kita jumpa" kata Charlotte.
Freen hanya diam sambil menikmati makanannya.
"FREEN DENGAR TAK?!!" tegas Charlotte.
"YANG KAU NAK NAIKKAN SUARA DEKAT AKU NI APAHAL" kata freen tidak kalah tegas
"Saya cakap dengan awak baik² tapi awak buat² tak tahu" kata Charlotte.
Freen terdiam.
"Petang nanti kita jumpa" kata Charlotte lalu dia pun meninggalkan kawasan kantin.
Pelajar yang berada disitu berbisik setelah melihat pertengkaran antara freen dan Charlotte tadi.
"KORANG TENGOK APA BLA SEKARANG!!!" Jerit freen, pelajar itu berlari ketakutan termasuk kawan² freen yang berada di sebelahnya.
-----
Freen sedang mendekati engfa dan Charlotte yang sedang berdiri di sebuah taman.
Sebenarnya freen tak nak datang tapi disebabkan engfa terus mendesaknya dia pun terpaksa pergi.
"Aku bagi 5 minit untuk korang cepatlah kau nak cakap apa" kata freen sambil melihat kearah tasik.
"Freen aku nak minta maaf atas kejadian semalam"
"Minta maaf" freen tersenyum sinis.
"Ikhlas ke maaf kau tu?" Tanya freen, engfa terdiam.
Charlotte mengangguk.
"Freen aku tahu apa yang aku buat tu salah, aku minta maaf tolong bagi satu peluang untuk aku perbaiki" kata engfa.
"Perbaiki... Perbaiki apa hubungan kita, engfa kau sendiri tahu aku tak suka orang kuat menipu"
"Yes i know, tapi aku janji dengan kau kejadian ni takkan terulang lagi"
Freen menggeleng kepalanya beberapa kali, engfa fikir freen tidak tahu beberapa kali engfa curang belakangnya.
Hanya freen diamkan kerana dia percayakan engfa tapi kejadian itu berlaku dua kali di tempat yang berbeza.
"Tak payah engfa aku tahu kau tak kan serik kalau kau Kantoi sekali lagi pun tak guna juga aku percayakan kau" kata freen.
"Hubungan kita dah berakhir engfa kau nak bercinta dengan siapa² pun aku dah tak kisah yang penting kau jangan aku lagi" kata freen lalu dia pergi dari tempat tu.
"Aku janji takkan curang lagi freen" laung Engfa
Freen hanya tersenyum sinis.
Keesokannya
Freen yang sedang berjalan menuju ke ruang guru untuk berjumpa dengan guru.
Freen membuka pintu.
Clark
"Freen"
Freen tidak peduli dengan panggilan mereka berdua.
"Aku datang nak hantar Assignment" kata freen tanpa bercakap banyak dia meletakkan kertas assignment tu diatas meja dengan kasar.
"F.... freen" panggil engfa
"Aku keluar dulu"
"Freen dengar penjelasan aku dulu aku boleh jelaskan" kata Engfa menghentikan langkah freen
Freen dengan malas memusingkan badannya mengadap mereka berdua.
"Freen... Aku dan Charlotte..." Jelas engfa tergagap
"Apa dahlah engfa aku penat, aku penat asyik kena tipu dengan kau. Mana janji kau kelmarin cakap kau takkan ulang lagi perangai kau..."
"Freen aku..."
"Stop lah engfa, bukan sekali dua kau tipu aku tapi tiga"
Engfa dan Charlotte membulatkan matanya.
'Macam mana freen tahu?' bisik Charlotte dalam hati
"Aku nampak korang tengah bermesraan dalam bilik ni hari tu" jawab freen seolah dia tahu apa yang ada di benak fikiran Charlotte.
"Freen"
"Dah lah aku tetap dengan keputusan aku, aku nak akhiri hubungan kita" kata freen lalu dia meninggalkan kawasan bilik guru.
Bersambung...
TQ 😊
YOU ARE READING
BECKY
عاطفيةREBECCA PATRICIA AMSTRONG ATAU LEBIH DIKENALI SEBAGAI BECKY MERUPAKAN ANAK YANG MEMPUNYAI TRAUMA YANG MENYAKITKAN APABILA IBUNYA MENINGGAL KERANA DIBUNUH OLEH AYAHNYA DI DEPANNYA DAN ADIK NYA YANG MASIH KECIL.