Freen yang sedang duduk diatas kerusi di sebuah taman sambil menangis.
Sudah lama dia tidak menangis seteruk ni.
FLASHBACK
Freen menuruni tangga untuk masuk ke dalam kelasnya namun langkahnya terhenti apabila melihat Heng dan Becky sedang berciuman.
Tanpa dia pinta air matanya turun mengalir.
FLASHBACK END
'Kenapa rasanya lebih sakit, kenapa hati aku seakan-akan tidak terima Becky menjadi milik orang lain apa perasaan yang aku ada padanya, adakah betul aku mencintai Becky?'
"Freen"
Freen yang mendengar namanya dipanggil menghapuskan air matanya sebelum melihat kearah suara itu.
"Noey"
"Aku cari kau tak jumpa sebab tu aku datang kesini" kata Noey, freen tersenyum.
"Boleh aku duduk sebelah kau" noey meminta izin.
"Duduk jelah"
"Dah lama aku tak nampak kau datang kesini, tempat kegemaran kau" kata noey. Freen hanya diam.
"Everything is okay?" Tanya noey
Freen mengangguk.
Noey menoleh freen seketika lalu dia menarik bahu freen menyandarkan di dadanya.
"Aku tahu freen kau pasti sedang bersedih sekarang" tebak noey, freen kembali menangis.
"Sudah lama aku tak dengar kau menangis seteruk ni freen last aku dengar kau menangis waktu engfa curang dengan lelaki lain... Sekejap" noey tersedar akan sesuatu. Noey melepaskan pelukan itu.
"Engfa curang lagi?" Tanya noey, freen menatap sayu mata noey.
Noey kembali menarik badan freen lalu memeluk kawannya itu.
Tebakan noey betul freen dicurangi lagi.
"Kau putuskan lah hubungan kau dengan engfa, aku tak sanggup lagi nak tengok kau macam ni freen selagi kau bagi dia peluang selagi tu dia akan menyakiti kau, orang kalau sekali dia curang sampai bila² pun dia akan curang juga" kata Noey.
Freen dan neoy masuk ke dalam kelas, saat mereka ingin masuk freen menghentikan langkahnya apabila melihat Becky dan Heng.
Noey menarik tangan freen, freen tidak melepaskan pandangannya dari terus melihat Heng dan Becky.
Dia sekali lagi ingin menangis apabila mengingatkan apa yang dilihatnya kelmarin.
Sejak melihat kejadian itu freen menjadi pendiam dan menjadi lebih dingin dari kebiasaannya.
Bila kawan²nya lalu di depannya langsung tidak dia pandang termasuk becky.
"Freen jom kita lepak dekat club dah lama kita tak lepak dekat sana" ajak Heng.
Freen tidak memberi respon saat Becky masuk ke dalam kelas freen terus bangun dari duduknya lalu keluar dari kelas.
"Heng... Kenapa aku perhatikan sikap freen seolah-olah tak nak tegur kau?" Tanya noey
"Aku sendiri tak tahu" jawab Heng.
'Aku kena tanya freen sendiri, aku nak tahu apa yang terjadi sebenarnya' bisik noey dalam hati.
Noey keluar dari kelas lalu menuju ke perpustakaan. Noey mencari freen disana dan benar freen berada disana.
Noey mendekati freen
"Boleh aku duduk?"
Freen mengangkat mukanya.
"Hm"
Itu saja yang keluar dari mulut freen, noey duduk di depan freen sambil menatap wajah kawannya.
"Muka kau pucat freen kau tak sihat ke?" Tanya noey tapi freen tidak menjawab.
"Mana freen yang aku kenal, freen yang seceria dulu. Sejak akhir² ni sikap kau berubah, why?" Tanya noey.
"Adakah berkaitan dengan engfa?" Tanya noey, freen menggeleng.
"Kalau bukan sebab engfa lepas tu pasal apa?"
"Becky" jawab freen sayu
"Becky?"
Freen mengangguk.
"Aku cintakan Becky"
"Kau dah ungkapkan perasaan kau pada dia?" Tanya noey, freen mengangguk.
"So dia terima tak?" Tanya noey.
Bersambung...
TQ 😊
YOU ARE READING
BECKY
RomanceREBECCA PATRICIA AMSTRONG ATAU LEBIH DIKENALI SEBAGAI BECKY MERUPAKAN ANAK YANG MEMPUNYAI TRAUMA YANG MENYAKITKAN APABILA IBUNYA MENINGGAL KERANA DIBUNUH OLEH AYAHNYA DI DEPANNYA DAN ADIK NYA YANG MASIH KECIL.