Pagi ini sedikit heboh dengan berita yang tersebar.
Serius lah mereka dah putus?
Kenapa diorang putus wei?
Diorang couple dah 3 tahun kot
Mungkin berpunca dari si becky tu
Banyak lagi pertanyaan yang dikeluarkan dari pelajar² di dalam kolej itu, mereka seperti tidak percaya hubungan freen dan engfa sudah berakhir.
"Woi freen serius lah kau dah putus dengan engfa?" Tanya nam
"Kenapa kau tak percaya?" Tanya freen balik
"Memang susahlah kitorang nak percaya kau dengan dia dah couple 3 tahun kot, tak lama lagi Anniversary korang kot" kata Heng.
FLASHBACK
Selepas freen menghantar Becky freen mendapat satu pesanan dari Fay, Fay kawan freen yang bekerja di sebuah club miliknya.
Fay menghantar gambar engfa dan Charlotte sedang berciuman di dalam club nya.
Dan setelah itu freen pun pergi ke club dan dapat dia lihat dengan dua matanya sendiri engfa dan Charlotte sedang berciuman di dalam club tersebut.
Freen seperti tidak peduli dengan kelakuan dua wanita itu, ini bukan pertama kali dia melihat kelakuan dua orang wanita itu tapi dua kali dan waktu itu di kolej.
Freen telah memutuskan hubungannya dengan engfa dan ada beberapa orang yang berada dalam club itu mengambil gambar dan video.
Video dan gambar itu tersebar di dalam media sosial.
Muka freen dan Engfa terlihat jelas manakala muka Charlotte tidak kelihatan jelas.
FLASHBACK END
Becky yang baru sampai mendengar banyak perkataan yang keluar dari mulut pelajar.
Dia bingung dengan sikap semua pelajar yang sedang mengata pasal dirinya.
Kalau pasal kelmarin tak seheboh ni
"Becky"
"Heng"
"Kau nak masuk kelas kan jom kita masuk sekali" ajak Heng.
"Eh ta...." Belum sempat dia berkata Heng terlebih dahulu menarik tangan Becky.
"Hai guys"
"Noeyyyyy"
"Hufff nam lepas aku sesak nafas"
"Sorry aku terlampau rindukan kau"
"Bila kau balik?" Tanya freen
"Kelmarin, korang sihat?"
"Kitorang sihat" Noey mengangguk.
Noey pergi Amerika untuk menjaga neneknya yang sakit disebabkan noey ni anak yatim piatu dia lah yang menjaga neneknya.
Ibu bapa noey meninggal dunia sewaktu umurnya 2 tahun.
Noey tinggal bersama dengan Heng, dan Heng baru juga berpindah.
"By the way freen aku nak tanya kau, pasal engfa"
"Betul ke kau dah putus dengan dia?"
Nam sedang berborak dengan noey manakala freen dari tadi memerhati becky dan Heng yang sedang berborak dengan diiringi ketawa.
Ting...
Lepas habis belajar jumpa saya nak bincang pasal semalam~ engfa
Sorry busy~ freen
Freen please~ engfa
Freen mematikan telefonnya saat matanya tidak sengaja melihat Charlotte yang sedang berjalan di depan kelasnya.
Seketika mata mereka bertemu tapi tidak lama apabila freen mengalihkan pandangan kearah lain.
"Oii noey waktu kau dekat AS tak de ke perempuan yang kau rapat?" Tanya nam.
"Ada nama dia irin dia cantik baik and kitorang couple dah dua bulan kitorang tak sengaja bertemu dekat sebuah cafe, first time aku nampak dia aku rasa aku dah jatuh cinta dengan dia" kata noey sambil tersenyum
"Baru couple dua bulan kau dah tinggal kan dia" freen tersenyum sinis.
"Kalau dia curang"
"Freen"
"Betullah apa yang aku cakap, aku yang setiap hari jumpa pun boleh putus apalagi hubungan noey dengan perempuan tu yang LDR" kata freen sinis.
Bersambung...
TQ 😊
YOU ARE READING
BECKY
RomanceREBECCA PATRICIA AMSTRONG ATAU LEBIH DIKENALI SEBAGAI BECKY MERUPAKAN ANAK YANG MEMPUNYAI TRAUMA YANG MENYAKITKAN APABILA IBUNYA MENINGGAL KERANA DIBUNUH OLEH AYAHNYA DI DEPANNYA DAN ADIK NYA YANG MASIH KECIL.