BAB 6

134 11 1
                                    

Mata freen yang fokus pada anak mata Becky teralih ke bibir Becky.

Freen mengangkat tangannya lalu diletakkan di dagu Becky.

Freen memiringkan kepalanya sedikit lalu....

Klip

"Aku kena bagitahu engfa ni" kata perempuan itu lalu pergi dari kawasan itu.

Mata Becky yang terpejam terbuka luas apabila dia menyedari bahawa freen sedang menciumnya.

Freen melepaskan ciuman itu apabila merasa tangan Becky memukul dadanya lembut.

"I love you Becky" ucap freen, Becky terkaku dengan ucapan freen tadi.

Freen kembali mencium bibir Becky sedangkan Becky tidak beraksi kerana masih terkejut.

"Aku tak tahu bila perasaan ni muncul tapi setiap kali aku dekat dengan kau aku jantung aku selalu berdegup" jujur freen apabila ciuman itu terlepas.

"I love you Rebecca Patricia Amstrong" ucap freen sambil tersenyum.

Freen sekali lagi ingin mencium bibir Becky tapi....

"Ahhhh" ringis Becky apabila tiba² rambutnya ditarik kasar oleh seseorang.

"Engfa"

Ya orang tu adalah engfa setelah rakan engfa mengambil gambar freen dan Becky sedang bercium dia terus memberitahu kepada engfa.

"KAU DAH TAHU FREEN KEKASIH AKU MASIH LAGI KAU NAK MENGGATAL DENGAN DIA!!!" tegas engfa sedangkan becky sudah mengalirkan air matanya kerana sakit dengan tarikan di kepalanya.

"Aku dengan freen tak ada hubungan lah, lepaskan!!!" Becky cuba menarik tangan engfa dari terus menarik rambutnya semakin dia mencuba semakin kuat tarikan itu.

"Engfa aku merayu lepaskan rambut aku sakit Hiks... Hiks" rayu Becky.

Sedangkan freen masih diam di situ  seperti dia dalam dilema ingin menyakiti engfa atau menolong Becky.

"Freen tolong aku merayu dengan kau please kepala aku sakit freen"

Freen masih terdiam disitu.

Dia tidak berniat ingin melukai kekasihnya tapi dalam masa yang sama dia kasihan melihat Becky yang sedang menahan kesakitannya.

"APA YANG KORANG BUAT NI i, LEPASKAN RAMBUT DIA" jerit nam

Engfa melepaskan genggaman itu.

"Becky kau okay?" Tanya Heng, Becky mengangguk lalu dia pergi dari situ dengan isakan.

Nam menatap tajam anak mata freen.

Dia sudah melihat semuanya dari freen dan becky bercium.

Engfa dan kawannya turut pergi dari situ.

"Tergamak kau biarkan orang yang kau cinta disakiti seperti tadi" freen terkejut.

"Kenapa terkejut, aku nampak apa yang kau dengan Becky buat tadi" nam memukul bahu freen.

"Kau boleh je halang engfa dari terus menyakiti Becky tadi kenapa kau mematung dekat sebelah dia"

"Aku tak nak lukakan Engfa" jawab freen

"Kau boleh tegur dia kan? Kalau kau cintakan engfa kenapa kau ungkapkan cinta kau pada Becky, kau nak mainkan perasaan dia ke?" Tanya nam, freen terdiam

Kini waktu pulang sudah tiba semua pelajar² mula meninggalkan kawasan kolej.

Freen menghentikan langkahnya apabila Becky sedang berjalan di depannya tanpa melihat kearahnya.

Perasaan bersalah mula timbul.

'Maafkan aku Becky' bisik freen dalam hati.

Jujur di dalam hatinya masih terasa sakit melihat mata becky yang sembab.

----

Hanya satu minit saja lagi akan masuk pukul 12 tengah malam.

Freen masih belum tidur, dia gelisah orang dia tunggu tidak menunjukkan batang hidungnya dari petang lagi.

'Dia masih marahkan aku lagi'

'Kau pun bodoh freen kau tak halang engfa tadi kenapa'

'Tapi aku tak sanggup nak lukakan dia'

'Kau dah lupa ke apa yang dia buat dengan puan Charlotte dalam bilik guru tadi'

Bersambung...
TQ 😊 sorry kalau kurang memuaskan






BECKY Where stories live. Discover now