"Becky?"
"Kau buat apa dekat rumah aku?" Tanya freen
"Aku datang nak tengok kau, aku risaukan kau" jawab becky.
"Kau datang dengan Heng ke mana dia?" Tanya freen.
"Tadi aku datang dengan dia tapi dah balik lepas dia hantar aku dekat rumah" jawab becky.
Freen hanya meng'oh'
Freen membuka pintu lalu dia pun masuk.
"Kau tak nak masuk dalam?" Tanya freen apabila becky masih berada di luar.
Becky pun masuk ke dalam rumah freen.
"Kau duduk dulu aku nak buatkan air" arah freen lalu dia pun pergi ke arah dapur meninggalkan Becky di ruang tamu.
"Kau nak balik nanti dengan siapa?" Tanya freen.
"Nak aku hantarkan?" Tanya freen.
Becky tidak menjawab salah satu pertanyaan freen.
"Aku tanya kenapa kau..."
"Freen, betul ke kau cinta kan aku?" Tanya Becky freen terdiam seribu kata.
"Tolong jujur dengan aku! Apa betul kau cintakan aku?"
Hati dengan fikiran freen sedang bertarung sekarang hatinya mengatakan iya tapi fikirannya sedang terfikir tentang hubungan becky dan Heng.
"Kalau kau cintakan aku atau tak?" Freen tidak menjawab pertanyaan freen.
"Ya aku mencintai kau freen" freen yang mendengar itu merasa terkejut bahagia akhirnya perasaan dia dibalas tapi dia menolak untuk membalas perasaan Becky kerana dia masih berfikir kalau betul Becky mencintainya kenapa Heng menciumnya.
Dek kerana merasa ragu freen memberitahu becky bahawa freen tidak pernah mencintainya.
Freen mengawal detakan jantungnya dan senyumnya dari Becky lalu dia memberitahu becky tentang perasaannya terhadap Becky.
"T..tak" jawab freen gugup.
Durrr
Becky tersenyum terpaksa mendengar luahan freen dulu freen mengatakan cinta padanya tapi kini freen menolak perasaan itu.
"Aaku nak naik kejap kau tunggu dekat sini"
Freen pergi meninggalkan becky sendirian di ruang tamu.
"Maafkan aku bec" freen duduk di depan pintu biliknya.
Kring
Kring
Heng
"Hello Heng"
Setelah puas membuang air mata freen pun mengelap air mata, dia keluar dari biliknya untuk turun ke bawah menemui Becky.
Namun sayangnya saat dia turun Becky sudah tidak ada disitu.
'Kemana dia pergi?' bisik hati freen.
Setibanya becky dirumahnya seketika tubuhnya lemas apabila rumahnya separuh hangus di jilat api.
Beberapa penduduk cuba untuk menenangkan Becky. Heng menolong beberapa penduduk memadam api.
Di sudut lain tiga orang lelaki tersenyum puas apabila rancangannya berjaya.
"Hello boss semua dah beres" lalu lelaki itu pun mematikan panggilan telefon. Mereka pun pergi dari situ agar tidak ada orang curiga.
Api masih lagi membara seorang penduduk melaungkan suara agar penduduk itu memadam cepat api daripada terus merebak.
Di rumah freen
Freen sedang duduk di sofa sambil memikirkan tentang Becky yang tiba² pergi tanpa meminta izin untuk pulang.
Dia mula rasa bersalah mungkin Becky pergi dari rumahnya kerana marah padanya sebab dia menolak perasaannya.
"Aku kena jumpa dia" freen bangun dari duduknya dia memakai hoodie, topi dan kunci kereta.
Setibanya freen di rumah becky, freen sedikit terkejut dengan keadaan rumah becky yang sedikit lagi akan hangus dijilat api. Freen berlari.
"Becky" panggil freen
"Fr...freen" Becky memeluk freen.
"Macam mana boleh jadi macam ni?" Tanya freen
"Aku tak tahu tadi Heng call aku dia bagitahu rumah aku terbakar bila aku sampai je rumah aku dah hangus separuh hiks... Hiks..." Luah Becky.
Tidak lama kemudian...
Bersambung...
Tq 😊 Sorry lambat update tak ada idea 😭
YOU ARE READING
BECKY
RomanceREBECCA PATRICIA AMSTRONG ATAU LEBIH DIKENALI SEBAGAI BECKY MERUPAKAN ANAK YANG MEMPUNYAI TRAUMA YANG MENYAKITKAN APABILA IBUNYA MENINGGAL KERANA DIBUNUH OLEH AYAHNYA DI DEPANNYA DAN ADIK NYA YANG MASIH KECIL.