Aan kleine helden,

8 3 1
                                    

Aan kleine helden,

Oproep aan alle kleine helden. Deze brief is voor jullie.

Als we aan helden denken, denken we vaak aan wapperende capes, lasers, spieren en een hele hoop vuurwerk. Dan denken we aan de mensen die van brandende gebouwen springen in actiefilms of die zonder twijfelen de kogel opvangen voor een ander.

Het is jammer dat we bij helden vaak aan fysieke kracht denken. Alsof dit superieur is aan alle andere talenten.

Ik denk niet dat dat zo is. Vandaar ook deze brief.
Begrijp me niet verkeerd spierkracht is geen zwakte. Het maakt je absoluut niet zwak, maar het maakt je ook niet noodzakelijk 'sterk'.

Ik denk dat alle kleine helden sterk zijn, maar niet alle sterke mensen zijn helden.

- Je weet wel de buschauffeur die deuren net een beetje langer openhoudt zodat jij je bus nog haalt.

- Of die persoon die je helpt je spullen op te rapen wanneer je alles hebt laten vallen en beschaamd alles snel bij elkaar probeert te schrapen.

- De collega die stiekem chocolade voor je achterhoudt zodat jij er ook een paar hebt.

- De persoon die zijn stoeltje aan jou afstaat zodat jij na een lange dag kunt zitten (of om te voorkomen dat jij iedereen onderuit maait wanneer je je evenwicht verliest op de tram 😉)

- De leerkracht die naar haar middagpauze uitkijkt maar speciaal voor jou een kwartiertje tijd uittrekt van haar welverdiende pauze om je tranen op te vangen.

- De vriendin die naar je rare, verdrietige en boze verhalen luistert en je lachend laat klungelen terwijl je haar nieuwe game is mag proberen (en compleet faalt).

- Je chatvrienden waar je terecht kunt met eten, boeken, schrijfproblemen en vage conversaties.

- De winkelmedewerker die je helpt iets van het bovenste schap te nemen.

Iedereen kan dus een kleine held zijn en dus ook sterk zijn.

Alleen beseffen deze mensen vaak niet dat ze helden zijn. Ze hebben niet altijd door wat ze voor iemand anders betekenen.
Elke kleine daad maakt een kleine held. Het hoeft dus geen groot gebaar te zijn. Een kleine glimlach of een aardige goeiemorgen kan al genoeg zijn om iemands dag te doen stralen.

Als jij ook een kleine held bent of eentje wil zijn deze is voor jou:

Dank je wel!

J.O
----------------------------------------------

Hey allemaal ken jij ook zo'n kleine held? Of wil je vertellen over een kleine heldendaad deel het dan in de comments <3

Letters To NowhereWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu