Rashid már kora reggel az édesanyja szobájában volt, vele szemben ült egy párnán, várt.
A csend feszültséggel volt terhes, ahogy Amira szigorú tekintete fiára szegeződött.– Tudod, miért hívattalak ide?
– Nem, anyám – válaszolta nyugodtan, miközben azért megfordult a fejében, hogy Samantha lesz a téma.
– Az egyik kedves barátom látott téged tegnapelőtt Mars kisasszony házából kijönni.
Nem tudta hirtelen mit felelhetne erre, tagadni kár volt, de megerősíteni sem akarta.
Felelevenedtek az elméjében a képek az ott töltött pillanatokról és elmosolyodott.– Rashid, fiam, mit képzelsz, mit művelsz ezzel a lánnyal? – kérdezte éles hangon, amelyből kiérződött az aggodalom és a csalódottság.
Rashid mély lélegzetet vett, mielőtt válaszolt volna.
– Anyám, Samantha különleges. Többet érzek iránta, mint amit szavakkal ki tudnék fejezni.
Amira asszony szeme összeszűkült.
– És azt gondolod, hogy egy ilyen kapcsolat révén megtalálhatod a boldogságodat? Rashid, ez nemcsak rólunk szól, hanem a becsületünkről is. A törzsünk jövője forog kockán.
Rashid bólintott.
– Tudom, anyám. De Samantha nem olyan, mint a többi lány. Ő megérti a kultúránkat, és hiszem, hogy be tudna illeszkedni.
Amira asszony hidegen nézett fiára.
– Értem, hogy mit érzel, fiam, de ne feledd, hogy a hagyományaink és az értékeink mindig elsődlegesek. Egy amerikai lánynak nem könnyű beilleszkedni a mi kultúránkba. És te sem könnyíted meg a saját helyzetedet ezzel a szerelemmel.
– Tudom, anyám. De meg kell próbálnom. Samantha megérdemli, hogy esélyt adjunk neki. És ha ő is hajlandó kompromisszumot kötni, talán megtalálhatjuk a közös utat. – hajtotta le a fejét tiszteletteljesen.
Amira asszony szigorú pillantása nem enyhült.
– Bízzak benned, Rashid? Hogy valóban tudod, mit cselekszel? Nem engedhetem meg, hogy egy idegen lány beárnyékolja a családunk hírnevét. Az elmúlt napokban folytattam az arab származású feleség keresését számodra. Ez az egyetlen út a becsületünk megőrzésére.
Rashid szeme megvillant, de tiszteletteljesen bólintott.
– Értem, anyám. De kérlek, adj időt, hogy bebizonyíthassam, Samantha valóban méltó lehet arra, hogy a családunk részévé váljon.
Amira asszony megingathatatlan maradt.
– Az időd korlátozott, fiam. Ne hagyd, hogy az érzelmeid elhomályosítsák az ítélőképességedet.
Rashid egy hosszú pillanatig nézte édesanyját, majd lassan bólintott.
– Megértem, anyám. Mindent megteszek, hogy helyesen cselekedjek.
Amira asszony egy utolsó pillantást vetett fiára, majd lassan elsétált a teremből, magára hagyva Rashidot a gondolataival, úgy döntött, hogy csak reggeli után közli vele, hogy mit tervezett már napokkal ezelőtt. Széles kapcsolati hálóját mozgósítva hamar megtalálta a megfelelő jelöltet fia számára.
Az asszony egy régi barátnője ajánlotta figyelmébe Noura Al-Jabarit, egy fiatal, művelt és csinos lányt.
Minden apró részletet gondosan megtervezett, hogy a randevú méltó legyen a családjuk hírnevéhez és hagyományaihoz.
Reggeli után Amira asszony ismét behívatta a fiát magához.
ESTÁS LEYENDO
Nagyapám Birtoka ··· (Befejezett Történet)
RomanceSamantha Mars megboldogult nagyapjától örökölt egy kisebb birtokot a Perzsa-öböl térségében. Arthur Mars a halálos ágyán megeskette unokáját, hogy soha ne adja el. Amikor a Haard Ingatlaniroda erőszakosan próbálja rávenni az eladásra, Samantha szem...