På Sjukhuset

80 2 0
                                    

Tre veckor senare vaknar jag på sjukhuset, jag är inkopplad i massa slangar, jag får återigen panik, vad har hänt med mig?! Sen kommer jag ihåg den där mardrömmen som egentligen inte var nån mardröm.. Jag tittar åt höger, där är de en apparat som mäter mina hjärtslag, jag tittar åt vänster där är de en till apparat som ger mig mat,där är även en fåtölj där mamma sitter, hon har somnat, nu kommer doktorn, mamma vaknar, doktorn säger att de här är de värsta dem sett sen 1985 då en kvinna i 20-års åldern blev brutalt misshandlad i sitt hem på ungefär samma sätt, de säger också att min axel var krossad, min fot var så svårt skadad så de tvungen att amputera, mitt lår på andra benet var även de krossat, min högra hand var helt sönder, men efter 5 operationer klarade handen sig, kommer nog inte få tillbaka full styrka i den. de blir rullstol i några månader, mitt underliv hade även de tagit skada, de kommer enligt doktorn svida väldigt mycket de första veckorna när jag går på toa, kommer inte kunna ha samlag på typ ett halvår, de skadar mig inte riktigt efter denna händelse. till skolan kan jag nog inte återgå till förrän om typ 2 veckor, jag måste återhämta mig och lära mig min nya livsstil med bara en fot istället för två, att sitta i rullstol i några månader, en krossad axel, en svårt skadad hand OCH ett krossat lår. Jag har verkligen varit med om en mardröm tänker jag.

Nu ska jag då testa åka rullstol, doktorn hämtar en rullstol, mamma bär i mig, jag ska testa åka till andra sidan korridoren, de här var jätte kul, känns jätte konstigt dock, har inte vant mig vid att bara ha en fot. Nu ska jag få äta för första gången på tre veckor på egen hand, de är sjukhus mat, inte de bästa men de funkar, sen pratar vi om alla skador, inre skador, yttre skador med mera.

-har mannen som gjorde detta mot mig blivit tagen? Säger jag

-ja, han blev tagen igår kväll på en krog, han blev tagen på bar gärning när han försökte stöta på en tjej som verkligen inte ville, han började gå våldsamt där med men polisen kom och tog han. Nu är han på polisstationen, domen är inte ställd ännu, de dröjer nog ett tag men ut kommer han nog inte ska du se, Svarar doktorn.
Jag blir lättad
-mår tjejen bra? Frågar jag
Doktorn svarar - ja ta de lugnt, hon mår bra.

På Sjukhuset får jag vara i nästan 1 månad till, jag får många besökare både släkt och vänner utanför skolan och innanför skolan, ibland kommer hela min klass hit och lärarna. Jag får blommor, krya på dig kort och presenter tillochmed, jag har inte öppnat de än, det får vänta tills jag kommer hem, just ja jag har inte pratat om min pappa ännu, han är just nu i california där han bor för tillfället, mamma sa att han fick stanna kvar och fixa med jobbet och fixa ledigt till när jag kommer hem istället, mamma och pappa är gifta men pappa har jobb därnere och vi hade inte möjlighet att följa med tyvärr. Om vi hade flyttat med kanske de här aldrig hade hänt, men ingen kunde ju veta att de här skulle hända, jag lever iallafall de får jag vara glad över, jag hade verkligen tur!

Imorgon får jag fara hem, skola blir det dock inte på ytterligare 2 veckor.

Då var kapitel 3 klart, vad tycker ni hittills? Vad vill ni att nästa ska handla om? Förutom då att hon kommer hem. Borde hennes pappa komma hem nu i kapitel 4?

FörföljdWhere stories live. Discover now