Adoption?

33 2 1
                                    

Tänkte musikläraren adoptera mig?
Mamma tar papprena och läser
Dialog: mu=musiklärarn muman=musiklärarens man j=jag M=mamma Ma=mannen A=advokaten
M- vad är det här för nånting?
J- mamma det är adoptions papper
M- va?! Varför? Vill du inte va mitt barn längre?
J- mamma, vi båda vet att det inte är det
M-men gumman snälla nej lämna mig inte.
J- mamma du har två val 1.ha kvar mig, lämna honom 2.ha kvar honom, jag försvinner
M- ja då väljer jag nummer 2.
De är inte sant! Hon valde den där hemska mannen! Hur kunde hon?!
Ma- de är bra min älskling, hon är snart inte din dotter längre, du älskar mig mer än henne de vet jag.
Mamma svarar det svar jag aldrig trodde jag skulle få höra..
M- de e väl klart, så vart skriver vi på?
A- här, här och här.
Dem båda skriver på, jag får gå upp och packa mina grejer, de knackar på dörren och jag hör att mu och muman kommer in.
Mu- hur mår du?
J- bra antar jag, lite ledsen över hur hon och han svarade men glad för att jag nu är er dotter!
Mu- ja nu är du vår dotter, älskade dotter och du behöver inte ta med dig nå möbler, vi ska imorgon och köpa nya och tapeter och allt sånt, så ta bara med dig dina saker och kläder och alla grejer som du vill ha med och som sagt så köper vi nytt imorgon.
När jag kommer ner stå "mamma", mannen och advokaten och pratar, jag går mot hallen och tar på mig skorna och tar alla mina grejer från hallen, "mamma" kommer och har en stor flyttlåda med sig, jag ger henne en snabb kram och säger "jag är besviken på dig föredetta mamma, jag vill aldrig se dig igen, om vi ser varann nånstans vill jag att du bara fortsätter gå"  mamma svara "om du säger så min dotter" jag svarade bara "jag är inte din dotter längre!" sen tar jag lådan säger tack för den och går med min nya mamma (musiklärarn) och pappa (musiklärarens man) och vi far hem till dem, i bilen ringer jag Erik och berättat dan därpå....
Då var det här kapitlet slut, hoppas ni gillade det.

Frånochmed nu så är musikläraren hennes mamma och musiklärarens man hennes pappa. Så nu när jag skriver mamma och/eller pappa så menar jag dem.

Kommentera gärna vad ni tyckte och rösta om ni vill. Kram på er!

FörföljdWhere stories live. Discover now