الحلقة 33

67.4K 2K 176
                                    

#الحلقة_33
#مكتوبة_على_إسمي
#بقلمي_ملك_إبراهيم
عامر فتح الباب بهدوء وشاف آيات وهي مغمضه عينيها وبتتمايل مع نغمات الموسيقى.
وقف مكانه لحظات يتأمل فيها بنظرات عاشقه وبدون ما يشعر اتحرك بخطوات بطيئة وقرب منها وهي بتتمايل بنعومه وفجأة خبطت فيه واتفاجأت لما شافته وكانت لسه هتبعد عنه لكنه حاوط خصرها وقربها منه وهمس قدام شفايفها: بحبك.
آيات بصتله بضعف وعامر قبلها برقه وضمها ليه بقوة وآيات استسلمت ليه بحب واكتمل زواجهم واصبحت آيات زوجة عامر الجارحى رسمي.

بعد وقت آيات كانت بتخفي وشها في صدره وهي مكسوفه بعد اللي حصل وعامر كان حاسس انه امتلك الدنيا كلها وكان بيضمها لقلبه بسعادة وهمس لها بعشق: بحبك.
ورفع وشها وبص في عينيها اللي كانت بتخفيها عنه بخجل وسألها بلهفة: ندمانة يا آيات ؟ انا عارف اني اتسرعت وو..
آيات قاطعته بسرعه وحطت أيديها علي شفايفه واتكلمت: انا اسعد بنت في الدنيا وانا معاك يا عامر.

عامر بصلها بلهفة: بجد مش ندمانه؟

هزت راسها ب لا وخفضت وشها في صدره بكسوف بسرعه وعامر ضمها لقلبه اكتر وكانت سانده علي قلبه وبتسمع دقاته وهي فرحانه وبتتمنى تفضل عمرها كله جوه قلبه وسانده عليه.
رواية مكتوبة على إسمي بقلمي ملك إبراهيم.
في الصباح.
في غرفة عامر.
آيات وقفت تجهز شنطة السفر بتاع عامر في غرفته وعامر كان بيكمل لبسه قدام المرايا وشايف انعكاس صورتها قدامه ومش قادر يسافر ويسبها.. قرب منها وضمها من الخلف وهي بتجهز الشنطة وحاوط خصرها ب ايديه وقبل رقبتها بحب وهو بيستنشق رائحة عطرها وهمس لها: مش قادر اسافر واسيبك.

آيات ابتسمت ولفت جسمها ليه وهي بتبصله بحب ورفعت أيديها وحاوطت رقبته وقالت برقه: هترجعلي بسرعه صح؟

اتأملها بعشق وقال: انا اصلا مش قادر اسيبك واسافر.
ابتسمت برقه وحطت ايديها على صدره وهي بتقفل ازرار قميصه وقالت برقه: بس ضروري تسافر.
هز راسه بأسف: زعلانه عشان هسافر واسيبك في يوم زي ده؟

ابتسمت برقه ووقفت على اطراف اصابعها ورفعت جسمها لفوق عشان تكون قريبه منه اكتر وقالت برقه: لسه الايام قدامنا كتير.

عامر ضمها ورفعها عن الارض وهو بيضمها: صدقيني هعوضك وهنعمل احسن شهر عسل في الدنيا.

آيات برقه: مش عايزة شهر عسل كفايه اني اكون معاك.

ضمها ليه اكتر وهمس: لسه كتير على ميعاد الطيارة صح؟

آيات ابتسمت بخجل: باباك مستنيك في المطار.

نزلها على الأرض بحنان وهو بيضمها.
عامر: انتي وحشاني من دلوقتي ومش قادر ابعد عنك
ابتسمت بخجل: مش هينفع تتأخر.

عامر ضمها بإصرار: ممكن ينفع عادي.

آيات ابتسمت بخجل وعامر قرب من شفايفها ولسه بيقرب الباب خبط.
آيات ضحكت وبعدت عنه وعامر أتكلم بعصبيه مع إللي بيخبط: في ايه؟؟؟

مكتوبة على إسمي حيث تعيش القصص. اكتشف الآن