~ 2 ~

35 7 0
                                    

Bunyi deringan phone menyedarkan aku dari lena. Anak mata aku meneliti keadaan sekeliling dengan otak masih cuba untuk memproses. Segalanya asing bagi aku.

Aku dekat mana ni ?

Setiap ruang dalam bilik ni aku teliti sebelum anak mataku terhenti pada sosok tubuh yang berada di hujung katil. Dia berdiri di hujung katil sambil anak matanya memandang aku dengan phone masih di telinganya.

" okay , nanti saya call balik. "

Dia mematikan panggilan tersebut sebelum kembali melihat aku. Dia. Lelaki tadi. Yang dekat kubur tadi.

" awak okay ke tak ni ? " soalnya dengan nada bersahaja. Aku tidak langsung menjawab.

" encik siapa ? " soalannya di balas dengan soalan.

Dia memakai baju kemeja putih dengan lengan baju itu dilipat hingga paras sikunya. Dia menyilang tangannya.

" kim seokjin "

Seokjin ? Macam pernah dengar je nama tu. Dekat mana ya ?

Ahhh. Yaa !! Seokjin ! Kawan appa !

" ada rasa sakit lagi ke ? " soalnya lagi. Aku hanya menggelengkan kepalaku.

" tak dah. Saya dah okay. " aku bangun lalu bersandar pada katil.

" pergi la mandi dulu. Lepas tu kita keluar makan." Arahnya sebelum dia bergerak menghampiri almari yang berada dalam bilik ini.

Aku tunduk memandang pakaian aku sendiri. Masih berpakaian sama macam dekat kubur tadi. Kalau aku mandi sekarang ni. Aku nak pakai baju apa lepas ni? Aku mana ada baju nak tukar.

" Nah. Pakai baju ni." Katanya lalu menghulurkan pakaian perempuan pada aku. Baju dia ke.

Aik. Tak kan la dia pakai baju perempuan. Dia nampak macho je. Macam tak lojik je ni baju dia. Haish !

" ni je yang ada. Pakaian la dulu. Buat sementara " sambungnya lagi.

Cantik. Tapi nampak macam baju lama je ni. Baju mak dia ke.

" baju siapa ni ? " soalku. Baik aku tanya dia sendiri daripada duk buat andaian entah pape. Tak sakit otak pun ya.

Dia diam sebelum berdehem. Aku pandang dia menanti jawapan darinya.

" baju ex wife saya " jawabnya dengan pendek.

Oh dah pernah kawin rupanya.

" cepat la siap. Saya tunggu kat bawah " katanya sebelum meninggalkan aku dalam bilik ini.

Betul ke kawan appa tu ? Kenapa macam muda sangat je kawan appa tu ? Biar betul. Tapi muda muda pun dah jadi duda eh.

Tapi appa pun mana ada tua sangat. Dia baru 35 tahun. Tak silap aku , appa umur 16 tahun dia dapat aku. Eomma 15 tahun tak silapnya. Tahun ni umur aku dah 19 tahun. Jadi umur kawan appa tu berapa ? Aku tak rasa sebaya appa. Sebab appa cakap , seokjin tu adik dia. Lagi pun seokjin nampak muda sikit dari appa.

Eomma. Siapa eomma aku. Entah la aku sendiri pun tak tahu siapa eomma aku. Nenek cerita , lepas je dia lahirkan aku , dia tinggalkan aku dekat appa dengan nenek. Kitorang langsung tak tahu khabar dia lepas pada tu. Appa la yang besarkan aku.

Entah la. Malas aku fikir pasal eomma. Dia tak wujud pun dalam hidup aku. Jadi aku malas nak serabutkan otak aku teringatkan eomma.  Dia dah buang aku , jadi buat apa aku nak sedih pasal dia ?Tak ada guna.

Baik aku siap cepat. Nanti lama pula seokjin tunggu aku kat bawah tu.

Tapi. Betul ke dia nak jaga aku ? Kalau dia nak jaga aku , maknanya aku kena tinggal dengan dia ke ? Boleh ke aku tinggal berdua dengan dia ? Haish !

Sugar daddy || KSJWhere stories live. Discover now