~ 19 ~

14 1 0
                                    

Bau wangi dari ruangan dapur mula memenuhi rongga hidung aku. Bunyi bising di dapur juga turut menarik minat aku untuk melangkah ke dapur.

Dengan perlahan lahan aku melangkah ke dapur sebelum kelibat Seokjin kelihatan. Dia yang tengah sibuk memasak di dapur itu aku pandang.

Tubuh dia dari belakang itu aku pandang dengan lama. Sasanya dia. Tiba tiba kejadian semalam kembali menerjah di fikiran aku. Teringat detik detik time Seokjin dah sampai semalam. Hanya tuhan je tahu betapa leganya aku ketika nampak dia semalam.

Tanpa sedar , aku dah terlampau bergantung pada dia. Aku rasa macam dia satu satunya tempat yang selamat untuk aku. Dan , aku rasa aku dah mula percayakan dia.

Dia menoleh ke belakang memandang aku sebelum tersenyum. Aku membalas senyumannya.

" buat apa tu ? " soalku sambil menongkat dagu dengan tanganku sendiri.

" breakfast." Dia mula menghidangkan makanan dihadapan aku.

Fuyoooo. Banyaknyaaa.

" rajinnya.." puji aku. Biasanya , kalau hari cuti macam ni Seokjin lebih suka breakfast kat luar. Katanya jarang jarang nak tukar selera. Sebab kalau hari biasa , dia la yang selalu masak untuk kami berdua.

Kalau dia nak tukar selera makan luar tak apa , jangan nak tukar selera nak makan yang aku masak dah la. Kalau aku masak , jawabnya makan bau hangit je la.

" tanda minta maaf." Katanya lalu turut melabuhkan punggung di hadapan aku.

" kenapa ? " soalku hairan.

" pasal semalam." Jawabnya. Aku senyum.

" eh it's okay la. Bukan salah awak pun. Lagi pun awak dah selamatkan saya kan. Saya yang sepatutnya kena berterima kasih dekat awak " Kataku. Kalau dia tak ada semalam , aku tak tahu la apa dah jadi dengan aku.

" tapi.."

" okayy dahh. Jom kita makan." Kataku memotong ayatnya. Dia senyum.

" ye la. Tapi kejap , saya nak ambil air kat dapur dulu." Katanya lalu bangun dari kerusinya.

Tiba tiba loceng rumah berbunyi. Aku memandang ke arah pintu rumah. Siapa yang datang ?

" Eun , pergi tengok jap siapa datang " arahnya dari dapur.

" okay jap." Terus aku berlalu ke arah pintu rumah sebelum membukanya.

" ya ? "

Aku memandang perempuan yang sedang berdiri di depan aku itu. Perempuan itu memakai blouse putih hingga paras lutut dengan rambutnya yang lurus paras bahu. Dia memandang aku. Dahinya berkerut memandang aku.

Cantiknya.

" em awak siapa ya ? " soalku padanya. Rasanya aku tak pernah jumpa lagi dengan perempuan ni. Dia memandang aku dengan pelik.

" awak siapa ? " soalnya semula pada aku. Aik. Dia datang sini , dia pula yang tanya aku macam tu. Macam terbalik je.

" bukan ke saya yang patut tanya soalan tu ? " kataku padanya. Dia hanya tersenyum.

" Seokjin ada ? " soalnya semula tanpa menjawab pertanyaan aku.

Seokjin ? Dia kenal Seokjin ke ?

" siapa datang Eun ? " laung Seokjin dari ruangan dapur.

Kami berdua saling memandang antara satu sama lain tanpa berkelip. Aku nampak dia senyum sinis kepada aku. Tak tahu kenapa , walaupun baru je jumpa tapi aku rasa macam ada energy yang kurang senang antara kami berdua.

Sugar daddy || KSJWhere stories live. Discover now