Pandangan dilepaskan ke luar tingkap bersama dengan keluhan berat di bibir. Otak pula kusut memikirkan tentang hubungan aku dengan Seokjin yang dingin sejak akhir akhir ni.
Seokjin sekarang ni lebih banyak duduk bersendirian dan tidak banyak cakap. Kalau bercakap pun , sepatah dua je. Keluar lepak dengan Jungkook pun tidak. Apa puncanya ? Aku pun tak pasti.
Dia sebenarnya okay ke tak ni ?
Nak cakap dia gaduh dengan aku , tak. Dia still layan aku macam biasa. Dia still buat tanggungjawab dia macam biasa. Cuma perangai dia je lain sikit. And kalau kitorang gaduh , nak gaduh tentang apa ?
" jauh termenung." Tegur Yuseo. Aku pandang dia sekilas.
" hm."
" kau alright tak ni ? " dia mula melabuhkan punggung di depan aku.
" aku okay je." Ye ke okay.
" share la dengan aku. Kenapa ni ? Kalau kau okay , tak adanya kau nak termenung macam tu sekali." Katanya lagi.
Aku mengeluh.
" gaduh dengan Seokjin ? " tekanya.
" mana ada gaduh." Jawabku.
" habis tu ? " aku pandang dia.
" hm..Seokjin.."
" ha kenapa dengan dia ? " em.
" dia lain sikit lately ni." Beritahuku.
" lain ? Lain macam mana ? " aku jongket bahu tanda tak tahu.
" kau ada buat salah ek dekat dia ? " teka dia lagi.
" eh tak ada la ! "
" habis tu ? Bagitahu la aku ! Dia lain macam mana ! " nada dia naik sikit. Mungkin dah hilang sabar dengan aku.
" hari tu , ex wife dia ada datang rumah." Beritahu aku. Dahi dia berkerut.
" ex wife ? " aku angguk.
" sejak hari tu la dia dah start lain sikit dengan aku." Sambung aku lagi.
" dia tak layan kau dah ke ? " soal Yuseo lagi.
" tak. Dia layan je aku."
" dia ada marah marah kau ? "
" tak. Tak ada. "
" dia tak kesah dah pasal kau ? "
" tak juga." Jawab aku lagi.
" habis tu ? Apa yang lain ya ?! " dia mula bengang dengan aku.
" haish ! Entah la aku nak cakap mana. Tapi dia lain beb. Lain. Serious aku cakap. Lain ! " Kata aku dengan bersungguh sungguh.
" ye la tu. Perasaan kau je kut tu."
Ehhh mana ada la !
" tak ! Aku serious ni ! "
" aku pun serious juga ni ! " jawabnya.
Haish !
" ke kau sebenarnya jealous." Dia senyum sinis.
" jealous ? Asal pula aku nak jealous ? " tak ada kerja aku nak jealous.
" jealous la sebab ex wife dia tiba tiba datang. Sebab tu kau overthinking ni. Padahal si Seokjin tu okay je dengan kau. Kau je perasan. " Jawabnya.
Pap !
" yaahhh ! "
Aku hempuk dia dengan buku log yang tebal. Ada ke cakap aku jealous. Eh bukan aku la kalau kuat jealous ni. Aku open minded okay ! Lagi pun ! Aku nak jealous buat apa ? Dia bukannya boyfriend aku pun.
YOU ARE READING
Sugar daddy || KSJ
FanfictionTerpaksa hidup dengan lelaki yang tak pernah aku kenal selama ni. Bukan benda yang mudah. Mampu ke aku hadap lelaki ni ? Kuat ke iman aku ? Entah. Aku sendiri tak yakin dengan diri aku sendiri. Dia. Memang boleh buat iman aku tergugat. Haish ! " You...