Bab 3

139 2 0
                                    

Seminggu berlalu , Daren Masih terlantar Di hospital bertemankan ketuanya ITU. Selepas dia jatuh pengsan Di depan lobi dia terus berubah 180 darjah.

Makan pun tidak , sosok wajahnya juga semakin cengkung. Mandi tak basah , tidur tak Lena , makan tak kenyang . APA Yang dia fikir hanya ambil sedikit sarapan sudah cukup baginya.

" Makan lah sikit Daren , sedap isteri saya masak ni " rayu ketua sambil menghulurkan sudu Yang berisikan bubur . Sudah seminggu lalu Daren tidak makan masakan Yang dia bawa . Hanya mengambil sesudu suapan sahaja.

" Saya taknak , captain balik lah dulu " kata Daren sambil merenung ke arah tingkap bersebalahan Katilnya.

" Hm , yelah saya letak dekat tepi ni eh ? Nanti Ada masa makan lah sikit , nak kebulur ke ? Ni kalau Jayden tau dia sedih tau " ketua meletakkan sebekas bubur Di atas laci bersebalahan Katilnya.
Ketua pamit.

" Hmm " Daren mengeluh . Tak lama lagi dia Akan dikeluarkan Dari hospital ni . Malah , perasaannya bagai sudah Mati. Siapa lagi Yang dia ingin berteman rapat jika bukan Jayden.

Ahli saudara mara dia juga semuanya berada Di luar negeri . Takkanlah mereka ingin datang semata Mata untuk menjenguknya Yang sudah besar panjang ni.

Perasaan kacau bilau , entah siapa lagi Yang dia mahu berharap Dan bergantung . Sebelum ni kemana sahaja dia pergi , mesti Ada Jayden Di Sisi.

Seketika fikirannya terlintas permintaan Jayden kepadanya . Ayla Aaileen ? Bakal isteri dia tiba-tiba jadi isteri aku ? Mustahil gadis ITU ingin menerima dia Yang wujud entah Dari mana .

" Macam mana pun aku perlu turut permintaan Yang Dia Minta " Daren mengeluh deras. Walaupun permintaannya ITU agak berat , dia perlu melindungi nyawa wanita Yang tidak bersalah ITU . Seperti pesanan Jayden , musuh mereka sudah tahu siapa Yang rapat dengan Jayden . Jadi sudah pasti gadis ITU Sekarang Dalam bahaya .

" Jayden , terima kasih untuk semua ni , InshaaAllah aku Akan tepati janji aku untuk turut semua permintaan kau " Daren bercakap seorang diri. Seolah Jayden sedang berada didepannya.

**********

Tiga Hari berlalu . Dia mula melangkah keluar dari hospital Yang agak besar ITU . " Alhamdulillah " dia mendengus lembut. Syukur , badannya juga sudah mula kembali pulih . Rasa Segar . Sebak Di dada bila dia teringat Akan Jayden .
Semua ini , takdir tuhan telah menentukan ajal seseorang manusia . Dia mula menerima takdir walaupun pun pahit untuk ditelan olehnya.

BMW meluncur laju diatas jalan Raya .
Usai dia tiba Di rumahnya , tubuh nya terus direbah Kan Di atas Katil . Penat . Rindu Akan rumahnya Yang serba biru ini. Kerana warna kegemarannya biru , habis semua perabot bewarna biru .

Daren kepenatan . Mata mula tertutup dia Di bawa Lena .

***********

Jam menunjukkan 4 petang . Telefon bimbit ya dibuka . Ingin melihat lagi mesej Yang diberi oleh Jayden .

Beberapa info tentang bakal isterinya ITU diberi kepada Daren . Seperti alamat , ibu Bapa , Nama penuh ,  semuanya lah . Cukup lengkap .

" Mampu ke Aku nak jadikan dia isteri aku Yang sah . Perkahwinan bukan minanan Daren " dia berbahas dengan dirinya . Matanya dipejam rapat . Seolah okay memikirkan sesuatu .

" I will save her life " Daren senyum sinis. Dia tahu perkahwinan Yang Akan dia tubuhkan nanti bukan lah atas dasar Cinta , tapi atas dasar membalas jasa sahabat rapatnya Jayden.

Dia melangkah masuk ke bilik air . Mengambil wuduk untuk solat . Semoga tuhan memberi petunjuk Yang Luas untuknya.

Selesai berwuduk , solat . Usai Daren selesai solat dia mengangkat Kan tangan me paras dada ha kalu berdoa .

Comando's : Daren Qail (0G)Where stories live. Discover now