Sebuah kereta myvi di parking Di hadapan rumahku
Melangkah masuk ke rumahku. Ayah Dan ibuku sedang berada Di meja ruang tamu rumahku .
" Ayla lepas letak beg meh duduk sini . Ayah Dan ibu Ada nak bincang sikit dengan Kamu " tegas ayahku Dari arah ruang tamu rumahku. Lihat air muka dorang seolah olah macam benda serious aje.
" Okay ayah " aku melangkah masuk ke bilikku. Beg Di lempar ke atas Katil. Kembali semula ke ayah Dan ibuku Yang berada diruang tamu.
" Duduk " usai Aku berada didepan ayah Dan ibuku , ayah menyuruhku duduk Di atas kerusi Yang berada didepan mereka.
Ayahku iaitu pakcik aiman mengeluarkan sebuah kotak cincin berbaldu.
" A - APA ni ? " Terlopong mulutku melihat sekotak cincin ITU . Tiba tiba sahaja . Siapa Pula nak masuk minang aku ni ?
" Tadi .... " Pakcik aiman menceritakan hal Yang berlaku pada tengah Hari tadi.
" Biar betul ayah aPA kejadahnya lelaki Tu . Siapa nama dia ? Daren Qail ? Tak pernah Pula kakak dengar Nama Tu ayah . Dah la pakai kereta Mahal kakak ni myvi Aje . iya je dia nak masuk minang kakak , entah entah tipu tipu je "
Aku mengeluarkan muka seposenya. tak parcaya lah lelaki Kaya boleh tergoda denganku Yang biasa biasa ini." Entah lah kak , APA Yang abah boleh nilai , dia Kaya , dia nampak baik , abah boleh nampak Dari air muka dia Tu nampak baik sangat . Dia nampak serious nak masuk minang Kamu " terang pakcik aiman . Berkenan sangatlah ingin jadikan Daren sebagai menantunya.
" Hm , entah lah bah , Jayden pun baru ja pergi sebulan lalu , hati kakak Masih tak dapat nak terima lelaki baru " terangku Selepas Jayden pergi menginggalkanku, hatiki terasa kosong . Seminggu juga mataku bengkak kerana menangis tidak henti.
" Abah dengan ibu terima semua keputusan kakak . APA Yang abah nak , hanya Yang terbaik untung kakak . Abah harap Kakak boleh fikir untuk semua ni . Dia pesan , jangan fikir lama sangat nanti tak fasal fasal rombongan tiba Di depan rumah Kita ni " pakcik Aiman ketawa kecil.
Dia memberi sekeping kertas Yang diberikan oleh Daren padanya . Iaitu berisikan nombor Telefon milik Daren .
" Baik ayah , nanti Ayla fikir fikir Kan dulu . " Aku pergi meninggal Kan pakcik aiman Dan ibuku Di ruang tamu rumah mereka .
Aku melangkah masuk ke bilik tidurku . Kertas Yang diberi oleh ayahku tadi ditenung lama . Siapa lah kau ni sebenarnya ? Tak pernah Pula aku dengar Nama Daren Qail .
" Hmm " aku melepaskan nafas Dalam.
Penat seharian kerja rawat beratus pesakit. Pesakit harini Pula Ada Yang cedera parah akibat kecelakaan motosikal. Hampir meninggal tetapi diselamatkan oleh ku melalui cpr.Ayla bekerja sebagai doctor Di sebuah hospital besar Kuala Lumpur. Pangkatnya juga boleh dikatakan tinggi. Selepas sahaja dia belajar Di luar negara , dia menerima rawatan kerja sebagai doctor. Kerja doctor pun duduk dengan mak bapak .waduh.
Usai Ayla menyiap Kan diri daripada memakai baju tidur , dia mencuba mencari makluman Di laman web tentang Daren Qail Yang disebut oleh ayahnya ITU. Tiada . Tiada langsung maklumat Yang berkenaan tentang Daren Qail ITU. Sah SAH dia nak tipu aku je ni .
Dia teringat Akan sehelai kertas Yang diberi oleh pakcik aiman tadi. Nombor Daren.
Kertas ITU berisi nombor Daren Dan juga namanya. Tulisannya begitu cantik Dan kemas. Takde lah reyok belok! Boleh dikatakan sebagai limited . Sebab APA ? Susah nak Cari lelaki Yang tulisan cantik pada zaman Sekarang.
Dia tertarik untuk mengambil nombor Daren Dan simpan pada senarai kenalanya. Nombor Daren disimpan.
" Orang Asing " ewah . Sebegitu Rupa nombor Daren seorang komando Di save.
" Aku nak Cuba call dia tak eh ? " Aku menyoal diriku. Tertarik untuk Cuba mendengar suaranya. Mana lah tahu jika suaranya ITU familiar. Aku menekan nombornya.
Tet tet.
Nah angkat pun !
" Hello , who's there ? " Kedengaran suara lelaki Itu membuatkan jantungku berdegup kencang. Sah SAH aku tidak pernah mendengar suara ini sebelumnya.
" Ayla , you now me right ? " Sepantas Ku Jawab.
" Ayla ? Seriously ? Kenapa Ada APA ? Dah terima ke saya punya lamaran ? Tak sabar nak kawin ke macam mana kalau tak sabar boleh je Majlis Tu buat esok " Jawab Daren nakal.
Terlopong mulutku mendengar kata lelaki Itu . Sah SAH play boy ! Tak berminat ya aku dengan lelaki macam ni . Entah entah gay ye tidak? Dahiku Sekarang berkerut tiga lapis.
" Kau sape ? Kau igat kau Kaya aku tergoda lah . Eh dengar sini eh aku ni Mahal bukan murah macam awek kau tu ! Ops , bukan awek tapi scandal . Bye !" Aku melemparkan fon Ku Di atas Katil. Perasaan menyampah Di fikiran Ku membuak buak dengan mamat orang Asing ni. Ingat ke ustaz lah , macam cakap ayah tadi dia nampak serious tapi semuanya tipu apalah Yang Dia suap ayah supaya cakap macam Tu dekat aku fuh dasyat.
" Ada ke dia cakap aku terima dia ? Eeuw ini Ayla lah Jayden Yang aku kenal lama pun nak dekat setahun dia Cuba untuk Lamar aku tau , ni pulak orang Asing entah Dari mana nak Lamar seorang Ayla Aaileen Yang cantik ni ? Huh manyampah " Bebel aku Yang berada didepan cermin meja solekku. Agak deras suaraku menjerit.
" Kau dah kenapa kak oi terjerit jerit Malam Malam ni sudah sudah latu" jerit mak Dari dapur. Agaknya kuat betul suara aku tadi.
" Takde APA lah mak " aku ketawa kecil.
Ting !
Berdesup suara ITU masuk ke telingaku.
Notification WhatsApp Rupanya.
Aku mencapai semula Telefon bimbitku.
" Orang Asing " terpapar Di screen Telefon bimbit Ku. Daren Qail ! Lupa Pula aku dia sudah tahu nombor aku.Nombor ITU aku tekan. Entah APA lagi Yang dia mahu memberitahuku.
" Are you sleep Ayla ? I want to talk with you tomorrow can I ? " Wah , Batang hiding dia pun aku tak pernah nampak tiba tiba nak jumpa pulak?
" For what ? Cakap sini ajelah " Jawab Ku tegas. Aku hanya Pura Pura tegas. Taknak lah nampak murah sangat sebagai seorang wanita Yang sopan santun ni.
Lama juga aku menunggu dia untuk membalas mesej Ku ITU. Hampir 10 minit aku menunggu akhirnya Dia membalas.
" Nope , kalau taknak jugak , saya Yang Cari awak faham? Noktah . " Arah Daren.
Hah , dia nak Cari aku dekat mana ? Dekat rumah nasib la aku kerja esok kalau tidak terpaksa la aku pergi rumah kawanku naira. Taknak la jumpa dengan mamat poyo ni.Last seen Daren hanya satu minit berlalu. Dia memang tak pandai nak cakap habis ke? " Dasar lelaki poyo nak mampus . Padan muka kalau dia datang esok aku takde " timbul perasaan menyesal Di fikiran Ku Sekarang. Kenapalah aku bodoh pergi call dia tadi..
YOU ARE READING
Comando's : Daren Qail (0G)
Любовные романыSebuah peperangan Yang mengejut buat dua rakan setugas iaitu Daren Qail Dan juga sahabat rapatnya Jayden Aaqil. Terjadinya tumpah darah antara mereka . Iaitu Daren Qail hampir tewas akibat jantung . tetapi , takdir tuhan telah menentukan kesemuanya...