Bab 11

147 7 1
                                    

Sudah 3 Hari berlalu setelah Daren pergi ke Johor , aku tak dapat kabar beritanya. Last Kami  berhubung adalah Semasa Daren tiba Di Johor. Dia Yang maklum Kan kepadaku.

Aku juga malas untuk menghubunginya takut kacau dia kerja Pula. Harian Aku seperti biasa , pergi kerja ,balik kerja. Terkadang , Ada juga sekilas wajah handsome Daren lalu difikiranku. Dan bila teringat Akan wajahnya aku senyum.

Entah kenapa hati aku berat untuk berjauhan denganya. Alah , nanti dua minggu lagi dia balik juga.

*********
Kuk kuk kuk.

Pintu diketuk.

" Masuk " suara garau tuan Zafril iaitu ketua kepada unit khas mereka. Umurnya juga sudah cecah 50 an.

Daren melangkah masuk ke bilik ITU.

" Assalamualaikum captain !  " Lantas Daren tiba didepannya , mereka berpelukan.

" Akhirnya , you come back  " Tuan zafril menggosok pada bahagian belakang lelaki Itu sebelum mereka meleraikan pelukan.

Tuan zafril mempelawa Daren untuk duduk Di kerusi Di depan meja kerjanya.

Mereka berada Di arah Yang bertentangan antara satu Sama lain.

" Kesihatan kamu dah okay ? " Soal tuan Zafril.

" Alhamdulillah , dah okay ."

" Kamu betul betul bersedia ? Saya mengalu-alu Kan Kamu untuk Masih mengambil cuti " mereka ketawa kecil.

" Tak APA , saya pun dah bosan asyik duduk terperap je Dalam rumah " Jawab Daren. Ya , dia sudah duduk Di rumah selama dua Bulan.

" Kenangan lama usah dikenang , ini semua takdir tuhan telah menentukan . Kita sebagai manusia harus menerima hakikat , paham ya Daren ? " Daren mengangguk laju.

" Esok , Kita Ada operasi khas 003 untuk Di sita dan dilunyaikan Di negara ini . Iaitu pengedar Dan pembina sindiket syabu . Saya nak Kamu menjadi ketua untuk bawahan bawahan Kamu . Boleh ? " Terang Tuan zafril. Dia mula serious.

" Operasi khas 003 ? Bukan Hari ITU sudah disita Dan ditangkap ke ? Kenapa tiba tiba diorang muncul Pula ? " Soal Daren.

Pada 5 Bulan Yang lalu mereka sudah menjalani operasi Yang Sama. Dan ketua Dari pada sindiket syabu juga sudah ditangkap Dan dipenjarakan selama 30 tahun Lima sebatan.

Mereka juga dikhabar Kan bahawa ketua sindiket syabu Yang dikenali sebagai Jaizia maut pada 4 Bulan Yang lalu Semasa dia berada Di lokap tiga Hari selepas Di Sebat sebanyak 5 Kali. Dan berita ini telah disebarkan melalui berita berita harian Di Malaysia.

Bagai mana Pula diorang boleh muncul ? Mustahil.

" Ada orang Kita lapor , ketua baharu mereka adalah adik kepada Jaizia ex ketua sindiket syabu ITU ."

Daren terkejut. Sudah pasti adik kepada Jaizia menyimpan dendam terhadap Kami.

" Baru baru ini juga Dia memuat Naik video Di media sosial. Dia menconteng Di dinding kilang syabu Dan disitu tertulis " Bodoh ! Mati Di balas Mati Bodoh ! Aku tunggu kau datang ! " Menggunakan spray bewarna hitam. Dan Kami sudah dapat jejak lokasi dimana kilang syabu ITU berada . Jadi Kita pun sudah bersedia semuanya tunggu nak sita sahaja " Terang Tuan zafril.

Daren mengangguk.

" Yang penting saya mahu operasi ini tidak gagal. Masa untuk lunyaikan ketua sindiket syabu." Tuan zafril senyum sinis.

" Baik Tuan , saya Akan Cuba sehabis baik " mereka bersalaman.

" Panggil mereka untuk training shoot ! " Arah Tuan zafril Pula. Lalu Daren bergegas menapak keluar Dari bilik kerja Tuan zafril.

Comando's : Daren Qail (0G)Where stories live. Discover now