Bab 5

103 2 0
                                    

Kereta myvi Di parking Di tempat Yang disediakan . Aku melangkah keluar untuk menghirup udara Segar . Segar Rasa. Boleh lah dapat oksigen sebelum berperang dengan pesakit-pesakit Ku nanti.

Aku datang agak lewat harini. Tetapi hanya lewat Lima minit aje. Tetapi bagi seorang Yang menepati masa aku tetap Rasa kesal dengan diriku. aku terbangun lewat harini. Mungkin kerana lelaki poyo ITU semalam.

Baru sahaja kaki Ku selangkah masuk , doctor naira menjerit memanggil Nama Ku Dari arah Yang agak jauh dariku.

" Ayla ! " Dia berlari lari seperti anak kecil ke arah Ku . Dan ini lah Sahabat setugas Ku. Dia Belum berumah tangga katanya Belum masanya lagi.

" Maaf aku lewat sikit harini , Ada hal sikit semalam " aku memeluknya erat.

Naira merungkaikan pelukan Kami.

" Lima minit lebih aje pun , sebelum ni kau juga Yang paling awal Kan " kata naira sambil Kami berjalan menuju ke bilik kerja Ku.

Usai Kami sampai , aku merebahkan punggung Ku Di sebuah kerusi Yang empuk. Aku bersyukur kerana Allah SWT memberi kejayaan Yang memuaskan untukku. Dapat bilik Yang mempunyai penyaman udara. Cukup lengkap.

Tidak sampai 10 minit aku duduk , seorang petugas berlari ke arahku.

" Dr Ayla , pension Kita Sorang ni dia taknak orang lain , dia nak awak Yang rawat dia . Kalau tak dia Saman hospital Kita ni " petugas ITU tercungap cungap mengatakan hal itu.

Aku tergamam buat seketika. APA hal pulak dah!

Aku terus berlari menuju ke bilik pesakit Yang diberitahu oleh petugas ITU tadi. Boleh pulak dia buat hal pagi pagi ni. Aku Pula Belum sarapan lagi satu hal.

Usai Aku tiba Di bilik ITU , Ada seorang lelaki Yang berada di atas kerusi . Sepertinya dia sedang menunggu kehadiranku. Dia hanya berbaju t shirt putih Dan seluar jean. Boleh dikatakan kacak tapi dengan perangai nya seperti ITU sudah hapus SEGALA kehenseman dimukanya.

" Your name ? " Soal Ku laju. Tolonglah dia mudah untuk berurusan. Aku lapar ni.

" Daren Qail " sepintas suaranya masuk ke gegendang telingaku. Daren ?

Terlopong mulutku seketika. Dia Daren Qail ? Lelaki poyo semalam itu ?

Seketika aku teringat dia memberitahu bahawa dia ingin menemui Ku. Satu Bala datang pada aku harini.

" Excuse me , Daren ? Awak nak APA ? " Soal Ku. Tak mahu berdepan denganya ITU. Tak berminat dengan lelaki poyo sepertinya. Walaupun wajahnya ITU taste Ku , tetapi perangai nya Yang sebegitu Rupa membuatkan aku geli.

" Pretty " ITU jawapan nya. Lagi lah aku Naik lemak dengan lelaki ni. Tak fasal fasal dia Yang aku makan nanti. Perut aku Pula dah macam tengah berperang tak reti nak sabar. Berbunyi macam tengah berperang!  Harap harap lah dia tidak dengar.

Aku mengeluarkan muka seposen Ku.

" Daren Qail . Tolong jangan kacau saya . Banyak lagi pesakit Yang saya nak hadap. Awak datang untuk APA ? Untuk tahu lamaran awak Tu terima atau tak ITU aje ke ? Sebab nak kata sakit takde nampak sakit pun " mula lah keluar sesi membebelku.

" I'm coming for my appointment but , saya nampak Nama awak tertampar dekat papa hitam Tu . Saya APA lagi , nak jumpa lah dengan bakal isteri saya Yang cantik ni " jawabnya nakal. Dia mengenyitkan Mata sebelah kananya.

Terkejut juga aku , sakit APA lah Yang dia dapat . Nampak macam sihat walafiat aje . Iyeke ? Mungkin dia sengaja nak tipu aku ? Jangan terpedaya Ayla. Jangan disebabkan muka dia Yang hensem ITU aku kesian.

" Awak punya tipu bukan main ya , awak ingat doctor Ayla ni mudah terpedaya ya ? " Aku Cuba untuk mempertahankan diriku. Tak mahu diriku kalah.

Dia menghulurkan satu kertas kepadaku. Disitu terpapar tarikh untuk dia datang ke hospital besar Kuala Lumpur . Sah SAH dia tak tipu !

Mula lah sesi Aku menahan malu. Dia senyum sinis. Manis. Aku hanya menjelingnya. Aku juga meminta petugas ITU untuk memberi tahu tentang sakit Yang dialami. Maklumlah baru kelmarin aku masuk kerja selepas kejadian Yang tak diingini ITU berlaku.

" So , Masih ingat ni tipu lagi ke doctor Ayla ? " Dia mengeluarkan penyikat rambut. Boleh Pula dia membawanya. Macam budak budak.

Rambut coma hair nya disikat kemas. Kacak.

" Okay ! Saya Minta maaf . Tapi , jangan kacau saya , saya Akan panggil doctor hafizi untuk rawat awak saya Ada Banyak kerja lagi nak buat  " aku menutup malu Ku. Sebenarnya aku ingin merawatnya tetapi , bila ingat dia Yang melamarku inginan Ku ITU tidak jadi. Tak mahu jatuh Cinta kepadanya.

Aku tahu dengan Rupanya sebegitu , pasti Ramai wanita Yang berkenan denganya. Patutlah ayah bersungguh sungguh nak jadikan dia menantu.

" Nope , I just want you doctor Ayla . Kalau awak taknak jugak saya meroyan dekat sini " dia memaksa Ku . Ingat aku goyang lah kalau dia paksa macam Tu ? Buat lah. Ingat aku kesah ?

" Nah buat lah macam la dia berani sangat " aku mencebik mulut ku. Tak ingin kalah. Ingat ! Seorang Ayla Aaileen tidak Akan kalau dengan mana mana lelaki.

" Okay ! " Dia bangun berdiri.

" Nak doctor Ayla ! Doctor Ayla ! Nak doctor Ayla ! Aaaaaaaaylaaaaaa " dia menjerit.

Kedua dua Mata Ku sudah membulat luas. Tidak sangka dengan auranya Yang dingin Ada perangai Yang kebudak budakan disebaliknya. Entah kenapa perangainya ITU comel padaku . Ehem , Ayla fokus !

" Oii . Diam lah Daren awak dah kenapa ? Iyala saya rawat awak dengan syarat ! " Aku menjerit Dan berlari kearahnya. Malu jika didengari oleh rakan setugas Ku Yang lain. Ini pun nasib lah petugas tadi sudah menapak keluar beberapa minit Yang lalu sebelum perangai Gila Daren ITU terjadi.

" Syarat ? Kenapa mesti Ada syarat ? " Soal nya . Biar lah aku . Dengan dia harini sudah habis masa Ku 20 minit begitu saja. Memang Cari Bala laki ni.

" Syarat nya , stop kacau saya harini last we meet okay ? " Aku menjeling nya.

" Kalau sakit saya ni semakin membaik saya tidak Akan kacau awak , tapi kalau tiba tiba saya sesak nafas ke saya datang aje rumah awak " Jawab nya lengkap. Pulak dah.

" Haih , apalah Yang mak awak bagi makan masa kecil sampai besar jadi macam ni. " Aku hanya bergurau sebenarnya. Tiba tiba riak mukanya berubah. Aku Ada Salah cakap ke ?

" Okay duduk situ saya nak ambil sample darah " aku perintahnya untuk duduk disebelah Ku supaya aku boleh mengambil sample darahnya. Aku sengaja tukar topik . Dia hanya menurut Tanpa mengeluarkan kata kata.

Aku bersyukur selepas ITU dia sudah tidak melawan APA Yang aku kata.



Comando's : Daren Qail (0G)Where stories live. Discover now