Tepat jam menunjukkan 1.00 tengah Hari. Sudah tiba masanya untuk aku rehat. Tadi aku hanya menjamah sekeping roti Yang mak bekalkan. Tapi ITU cukup untuk diamkan perutku Yang berbunyi kencang.
Aku tertarik untuk makan Di kedai mamak berdekatan hospital ini. Tidak jauh hanya tiga minit sahaja jika aku berjalan.
Aku mula mencari naira . Tetapi tiada. Takkanlah dia tinggal aku Pula?
Mula lah sesi Aku menyoal petugas petugas Yang berada Di lobi. Betul lah sangkaan Ku naira sudah pergi meninggal Kan Ku. Sampai hati.Tiada jalan lain , aku malas mahu Naik ke tingkat 20 ITU semula untuk mengambil anak kunci kereta Ku.
Berjalan ajelah .
Aku berjalan Di tepi jalan Raya. Sambil ITU aku menghirup udara Segar.
Seketika aku Rasa gerak geri Ku diperhatikan. Bala APA pulak dah Yang nak datang ni.
Sehinggalah sebuah kereta McLaren muncul disebelahku. Kelajuan nya mengalahkan siput. Sengaja mengikuti Ku. Entah APA Yang dia mahu.
Langkah Ku semakin laju . Kedai mamak ITU juga sudah tidak jauh dariku. McLaren ITU berhenti betul betul Di sebelahku. Langkah Ku juga tiba tiba berhenti. Kaku sudah Rasa kaki Ku saat ini.
Cermin Di Sisi pemandu diturunkan. Sosok seorang jejaka Yang berwajah dingin ITU sangat aku kenali. Daren Qail! APA lagi Yang dia nak kacau aku ni.
" Ayla ! Come here " dia memanggilku.
Aku menurut. Entah kenapa hati Ku ingin menurut perintahnya.
" What you want Daren ? " Soal Ku. Jangan lah sebab dia aku tidak dapat nak luang Kan masa bersama makanan harini.
" Saya tahu awak lapar , masuk lah Kita pergi makan Sama Sama " terkejut juga aku . Macam mana Pula dia tahu aku lapar ni. Entah entah dia dengar perut aku menggelepar tadi ?
" No thank you , kedai mamak depan Tu aje " aku menolaknya. Sebersalah juga aku , bila melihat wajahnya Yang berubah sedih. Iyeke ?
" Masuk lah , please . Kalau awak masuk lain Kali saya tak kacau awak dah okay ?" Dia memaksa Ku. Aku menurut perintahnya ITU. Dengan harapan dia tidak kacau aku lagi.
Aku hanya diam didalam perjalanan Kami. Ada juga aku menjeling nya. Curi curi aku melihat didalam kereta McLaren nya Itu. APA lah Yang Dia kerja sampai boleh jadi Kaya Raya macam ni.
" We arrived " tegurannya ITU memecahkan kesunyian Kami didalam kereta ITU. Tanpa aku sedar Kami sudah sampai si sebuah kedai Yang agak mewah Dan besar. " For King " terlopong luas mataku. Ini lah kedai makan Yang terkenal Di Malaysia. Hanya vvip Dan orang kayangan Yang boleh makan disini.
" Are you crazy ? Saya nak makan dekat kedai mamak je , dekat sini tak fasal fasal makan nya satu pinggan aje tapi habisnya beratus ratus tak ke gila " aku membebel kepada Daren. Dia hanya membuat muka selamba. Mentang mentang lah Kaya.
" Saya Banyak duit Ayla , anything you want I will get for you " katanya mudah . Tiada Pula aku Minta mahu makan Di tempat sebegini. Kedai mamak depan ITU aje pilihan Ku. Sah SAH dia gila.
" So , Ada saya Minta ? Takde Kan " aku menbetulkan fakta Yang dia meludah Kan tadi.
" Bukan awak Yang Minta tapi perut awak Yang Minta . Perut awak Tu Yang berbunyi masa saya Ada appointment tadi " Jawab nya.
Perasaan Ku ketika ITU , bagaikan ingin lari aje ke kedai mamak Yang aku ingin Kan. Malu tak terkata. Boleh Pula dia dengar . Adoi . Tiada satu pun Yang keluar dari mulutku. Aku hanya menurut APA Yang dia mahu. Turun Dari kereta.
Sesudah Kami tiba Di muka pintu , Kami disambut oleh dua orang petugas Yang pakaian nya sangat kemas .
" Mr Daren you will seat at there " dia menunjukkan ke satu meja Yang kami perlu duduk. Aku tergamam kerana Kami dilayan sebegitu. Mungkin Daren sudah dikenali mereka.
Usai Kami duduk. Seorang pelayan mendatangi Kami Berdua. " What you want to order miss ? " Dia menyoalku .
" Coffee and brownies " Jawab Ku. Hanya ITU menu Yang aku lihat Yang tertampar Di depan muka pintu tadi . Kang tak terjawab malu aku dengan lelaki poyo ni.
Pelayan ITU bertanya kepada Daren Pula.
" Nothing " . Maknanya dia membawa Ku kesini hanya untuk meneman Ku ? Jangan perasan Ayla.
" Alright " pelayan ITU menapak pergi.
" Kenapa awak tak makan ? Kalau lah saya tahu macam ni saya makan aje dekat kedai mamak Tu " aku membuka bicara. Dari tadi dia diam aje.
" Kedai mamak kedai mamak , Kang bagi kawin dengan mamak baru tau " dia memarahi Ku Pula .
" Saya tengok muka awak pun dah Kenyang doctor Ayla . " Tak habis habis pickup line melayu dia Tu . Ingat aku cair ke ?
Dia senyum sinis. Entah kenapa aku gembira melihatnya senyum begitu. Manis sekali.
" Ini janji awak taknak kacau saya kalau saya teman awak harini . Faham encik Daren ? " Aku berkata sopan. Berharap untuk dia tidak lagi menipuku.
" Yes , APA Yang saya kata , saya tidak Akan langgar " . Jawabnya. Aku bersyukur kerana dia berkata begitu. Pelik juga dia tiba tiba aje normal.
Usai pelayan Yang mengambil order Ku tadi menghantar makanan Yang Ku Minta , aku melahapnya sampai licin. Aku menjeling lelaki Yang berada didepanku . Sepanjang aku makan , dia hanya menatapku . APA Yang dia fikir pun aku tidak tahu. Mungkin kecantikan Di wajahku begitu cantik Dan sempurna baginya . Auch .
" Awak kerja APA ? " Aku menyoalnya sementara dia sedang memandu kereta.
" Jual ikan aje " jawabnya. Dia senyum Lebar. Lesung pipit nya dikeluarkan . Agak Dalam .
APA Yang lawak pun tidak tahu. Tetapi aku tahu dia hanya tipu . Ke dia nak tes aku untuk terima lelaki miskim atau tak. Dia nak tipu tapi pakai McLaren macam mana Tu ?
" Not joke lah Daren , I just want to know" Jawab Ku serious.
" Chef atas kapal kadang Ada lah juga jadi nelayan " dia menjawab . Ha kalini Ada lah juga untuk aku parcaya . Kerana gaji chef Bukan lah sedikit tapi Mahal ya Ampun. Tetapi jadi nelayan ? Sekarang aku pasrah ikut Engkau le nak tipu atau tak . Kesah pulak aku dengan kerja dia.
Dia ketawa kecil . Entah dia tahu atau tak Yang aku jelas mendengarnya.
" Okay" . Perbualan Kami habis disitu .
Kami tiba Di depan hospital besar Kuala Lumpur. Aku berterima kasih kepada nya. Sekarang aku hanya tunggu untuk pergi.
Cermin kereta nya diturunkan sedikit.
" Jangan lama sangat nak terima lamaran saya , jangan sampai saya datang meminang awak terus ! " Dia menjerit kepadaku . Aku tergamam. Memang SAH dia ni sudah gila Kan aku.
Aku hanya menjelingnya sehingga dia sudah hilang dari pandanganku. Aku berlalu pergi masuk ke kerja Ku semula.
YOU ARE READING
Comando's : Daren Qail (0G)
RomanceSebuah peperangan Yang mengejut buat dua rakan setugas iaitu Daren Qail Dan juga sahabat rapatnya Jayden Aaqil. Terjadinya tumpah darah antara mereka . Iaitu Daren Qail hampir tewas akibat jantung . tetapi , takdir tuhan telah menentukan kesemuanya...