Satu persatu gaun Yang aku tilik. Semua menjadi pilihan hati. Boleh pecah otak aku nak memilih. Daren pula bukan main duduk dekat sofa buat macam aku tak wujud.
Sehinggalah aku berhenti Di Salah satu gaun Yang bewarna royal blue seperti warna baju t shirt Yang dipakai oleh Daren ITU. Sungguh menarik perhatian Ku. Dengan Banyak manik manik Yang terletak elok Di paras dada. Aku suka.
" Daren , come here " aku memanggil nya.
Dia menuju ke arahku.
" Yang ni saya suka , cantik tak ? " Soalku. Kut kut lah dia tak suka.
" Emm , no . Saya tak suka " pulak dah.
Aku menjelingnya tajam.
" Kalau macam Tu awak pilih la , saya nak duduk " aku mencebik bibir.
" Okay ! " Daren terus menuju ke gaun-gaun Yang berada Di arah kanan.
Aku hanya melihat gerak gerinya.
Tup! Bandage Yang dibalut ditangannya menarik perhatianku. Dia sakit ke ? Nanti lah aku Tanya.
Daren berhenti langkah nya Di Salah satu gaun Yang bewarna putih. Gaun Yang berhanger besi ITU Di capai. Dia meniliknya dengan teliti.
" Miss , give to her " dia menyuruh pekerja wanita itu memberinya kepadaku.
Aku ambil. Cantik juga! Tak sangka dia pandai menilai.
Pekerja wanita tadi menghulurkan baju untuk pengantin lelaki Pula. Ewah ! Dia pilih untuk pakai suit Dan kemeja putih Rupanya.
" You should try Ayla , go first " dia menyuruh Ku untuk cuba memakainya terlebih dahulu.
Aku masuk ke sebuah bilik Yang telah disediakan untuk mencuba baju.
Lima minit kemudian , aku menilik diriku Di cermin Yang telah disediakan Di Dalam bilik ITU.
Cantik betul ya.
Aku melangkah keluar. Dup dap dup dap , jantung Ku berbunyi.
Daren Yang khusyuk bermain Telefon bimbit terus pandangannya tertumpu padaku.
" Macam mana , cantik ? " Soalku. Daren mengangkat tubuh nya dari sofa terus menuju ke arahku. Jantung macam nak tercabut!
" Cantik , macam mana size okay ? " Daren senyum kepadaku.
Senyum terukir dibibirku. Aish !
" Okay , awak Pula taknak Cuba ? " Soalku.
" It's okay , saya dah Cuba letak dekat badan , size semua okay " jelasnya.
" Berapa sewa ni ? " Soalku lagi. Risau Pula jika terlalu Mahal.
" Tak perlu sewa , I've already bought it " peh! Aku terkejut. Dia ni gila ke ? Nak pakai sehari aje pun bukannya nak pakai berbulan Bulan.
Kening kanan Ku terangkat.
" Betul-betul otak senget " gurau Ku lagi. Terus dia bermasam muka.
" Mahal la Daren , Kita nak pakai sehari aje pun " bebelku.
" I have black card " sambil jari nya memegang sekeping card Di tangan.
Kalini takde lah aku terkejut sangat. Nampak Gaya pon macam Dato Ada rumah 100 Biji. Kereta pon nak dekat 10 Biji.Setakat black card Tu pasti dia Ada.
" Semua benda nak membazir dah kenapa " aku menjeling nya.
Lalu Kami Berdua menuju ke kaunter untuk dimasukkan ke Dalam paper beg.
YOU ARE READING
Comando's : Daren Qail (0G)
RomanceSebuah peperangan Yang mengejut buat dua rakan setugas iaitu Daren Qail Dan juga sahabat rapatnya Jayden Aaqil. Terjadinya tumpah darah antara mereka . Iaitu Daren Qail hampir tewas akibat jantung . tetapi , takdir tuhan telah menentukan kesemuanya...