Bab8

122 4 0
                                    

Tepat jam 9:00 Malam semuanya sudah balik kerumah . Saudara mara Ku Dan juga saudara mara Daren sudah pun pulang ke rumah. Tetamu juga sudah lesap. Sekarang tinggal keluarga Ku Dan juga lelaki hipokrit ITU.

Daren menukar baju pada petang tadi dibilikku. Sementara ITU aku melayan tetamu Di luar rumah. Hanya sepuluh minit sahaja dia menukar bajunya.

Dia berbaju t shirt putih Dan seluar jean. Tapi Yang aku perasan , baju t putih ITU sangat ketat. Sehingga membentuk dada bidangnya.

Geram aje aku mahu bagi bajuku biarlah dia nampak pelik pun daripada dia tayang aurat free dekat makcik bawang. Dekat sini pun bukannya Ada makcik sahaja , Ada juga wanita likungan 20 an . Kang tak fasal fasal dia Cuba ngorat tunang Ku ITU. Eh encik hipokrit.

Pandangan Ku tertumpu pada Daren yang terduduk Di sebuah kerusi plastic. Mungkin dia penat kerana tolong ayah mengangkat kerusi Yang mereka tempah ITu. Itulah siapa suruh buat Majlis tetapi tidak bagi tahu aku , ini kalau aku tahu semua benda aku tempah cukup cukup makan aje. Tak suka membazir. Tak APA Yang penting bukan guna duit aku.

Aku datang menghampirinya Yang tidak jauh dengan Ku.

" Hai " aku melambai lambai tangan aku Ke arah mukanya untuk dia sedar Dari mengelamun .

Aku mengambil sebuah kerusi plastic Dan duduk arah bertentangan dengan nya.

" Nak APA my fiance ? " Dia menyoal Ku. Nak APA lagi nak membebel la. Cukup la aku Bebel pada ibu Sekarang masa untuk Bebel pada dia Pula.

" Kenapa awak nak buat Majlis ni tak bagi tahu saya ? " Kening kanan Ku Naik keatas. Seolah olah sedang menyiasat Pula.

" Salah awak juga , awak tu Yang lama sangat nak cakap keputusan awak saya tak boleh nak sabar , lagi satu awak ingat awak terima ke lamaran saya kalau saya bagi tahu awak Kita nak tunang ? Saya bincang dengan ayah ibu and dorang setuju saya Kira jalan la " dia Pula membebel. Dia ingat persetujuan ibu Bapa Tu Kira aku setuju la ? Dia nak tunang dengan ayah ibu ke tunang dengan aku ? Geram aje aku nak pergi hantar dia dekat tanjung rambutan.

" Yelah yelah , tapi lain Kali bagi la tau sepatah alamak " aku kalah . First time tau aku kalah dengan lelaki. Aku menjelingnya tajam. Sikit lagi kaki Ku ingin mendarat dimukanya boleh Pula dia tayang senyuman pahit dia Tu.

" So , awak accept saya tak my tunang ? " Dia menyoal Ku Pula. Accept celah mana celah ketiak masam dia ke ?

Aku menggeleng. Ingatan Ku kepada Jayden Masih tidak pulih. Datang dah wajah dia pada fikiran Ku. Aku tak boleh jika teringat Akan Jayden. Terus menitis drama air Mata . Jayden sangat baik dengan Ku. Orangnya juga segak . Dia sangat green flag orangnya. Dia juga sayang padaku. Boleh dikatakan setiap Hari dia bagi aku baby breath.

Mula lah sesi menangis Di depan lelaki hipokrit ITU. Berkerut sudah dahinya melihat aku menangis sebegitu. Ikut dia lah kalau dia membayang muka aku macam cekodok basi pun aku tak kesah.

" Why ? " Dia menyoal Ku. Entah APA Yang aku nak Jawab padanya. Kang cakap pasal ex aku sedih Pula dia.

" Nothing " aku menjawab sepatah. ITU sahaja jawapan selamat bagi Ku.

" Saya Minta maaf kalau awak Rasa Kita ni awal sangat . I love you more than anything . Saya buat macam ni bersebab Dan... "  Bersebab ? Dia memberhentikan kata katanya disitu. Aku curious . Tetapi malas nak Tanya lebih. Aku diam Kan saja Dan menunggu dia menyambung katanya semula.

" Dan? " Aku menyoalnya ingin tahu.

" Dan I want you to be my beloved wife " aku terkejut. Beloved wife ? Wow.

Pandangan Ku tertunduk kebawah. Aku Rasa risau jika aku tidak dapat jatuh Cinta padanya. Aku nampak Yang dia betul betul bersungguh nak Kan aku. Tapi aku tak boleh , hati aku Masih teringat Akan Jayden.

" Saya pun nak Minta maaf , saya Belum  jatuh Cinta pada awak tapi saya Akan Cuba " jujur Ku. Dengan harapan dia faham lah ya.

Dia mengangguk laju. Tanda faham.

" I know fall for someone not easy " dia senyum Lebar kepada Ku. Aku membalas senyumannya. Cukup untuk membuatkan hati Ku cair melihat senyuman nya Yang Manis seperti madu ITU.

" Go Mandi Ayla bau kepam melekat dekat bulu hidung saya ni " Dari tadi Kami hanya diam Kan diri tiba tiba dia membuka bicara. Woi ! Boleh Pula dia bau kepam ! Habis minyak wangi aku pakai harini. Tidak tahu ingin sorok mana lagi muka Ku. Siapa aje tak malu bila dikata begitu. Tak kesah la dia tipu aku atau tidak aku tetap malu.

Aku menjeling nya . " Serious ? " Soal Ku ingin kepastian.

" No , just kidding awak bau sedap sangat macam kandang kambing " dia ketawa besar. Geram aje aku nak bagi penumbuk sedap aku ni. Nasib bukan mahram ya anak anak.

" Encik tunang , awak lah Yang bau macam najis Kuda " aku mencebik. Biarlah dia nak terasa atau tak pergi mampus. Encik tunang ?

" One more ? Encik APA tadi ? Tunang ? Wow " dia mengeluarkan wajah riak. Entah APA Yang aku fikir tadi sehingga memanggilnya encik tunang. Kalau lah masa boleh undur balik, memang aku panggil dia adik beradik Kuda spisis paling hodoh aje.

" Stop , nak Mandi " aku mengangkat tangan Ku. Mendepa Kan jari jemari Ku Di depan wajahnya.

Sedikit sahaja lagi aku mahu menapak masuk ke rumah. Dia terjerit jerit Dari belakang.

" Saya gurau aje awak wangi lah " dia menjerit ke arah Ku. Dia Ingat aku terasa ke APA Yang dia cakap tadi ? Memang tak lah. Aku tahu diri aku wangi sebab Tu lah aku confident macam ni sekali.

Keberapa Kali dah aku jeling dia harini. Sekali dengan Malam ni cukup dua puluh Kali.

*********
Usai Aku siap Mandi Dan menukar pakaian untuk tidur , aku mencari Daren untuk bagi sisa lauk harini Yang dibungkus oleh mak. Mana lah tahu dia kebulur nanti boleh makan nasi ayam pedas air tangan mak. Sedap sekali. Sudah Lima pinggan aku makan harini.

Aku melihat Daren sedang bersandar Di keretanya. Kedua tangan nya bersilang.
Aku datang menghampirinya.

" Nah . Mak bagi nanti makanla " aku menghulur Kan dua bungkus plastic berisi ayam pedas Dan juga gulai Kari.

" Thank you " dia senyum kepada Ku. Aku hanya diam Dan tidak membalas senyumannya. Takut dia perasan aku cair dengan senyumannya Pula.

" By the way saya tahu awak cuti esok Dan esok Dan esok . So , saya berniat untuk Kita sarapan sama Sama esok and then boleh la Kita pergi Taman . Senaman ke baru lah lemak ayam pedas Dalam perut awak Tu terbakar " Banyak songeh pulak dah dia ni. Ini mesti kerja mak bagi tahu dia Yang aku cuti selama empat Hari. APA ? Dia ingat aku cuti untuk luang Kan masa bersama dia aje ke ?

Boleh Pula jari telunjuknya ditunjukkan ke arah perut Ku. Kurang Asam keping betul Dia ni.

" No , saya taknak " aku menolak mentah mentah aje.

" Okay ! Esok saya datang ambil awak , pakai cantik cantik tau . Noktah bye ! " Dia berlari masuk ke kereta . Tadi Kurang Asam keping ni Kurang APA Pula ? Kurang kasih sayang.

Aku menuju masuk ke rumah selepas sahaja Daren hilang dari pandangan Ku.
Maknanya selesai lah tugas aku bersama encik tunang harini. Esok Pula mahu berperang dengan perangai nya Yang macam budak tadika. Bukan budak tadika maybe Masih new born.





Comando's : Daren Qail (0G)Where stories live. Discover now