Bab 13

91 5 0
                                    

Daren merebahkan badan pada sofa Di ruang tamu. Pakcik aiman Pula menyuruh isterinya untuk mengambil air mineral untuk bakal menantunya ITU. Sebenarnya dia mahu menghidangkan beberapa kuih muih , malah ianya ditolak oleh Daren . Katanya ingin cepat pulang kerana Ada hal Yang ingin dia kerjakan.

Daren meletakkan beberapa paper bags Yang tertampar tulisan berjenama Mahal Di atas meja kaca Yang berada Di tengah-tengah sofa di ruang tamu rumah mereka.

" APA ni Daren ? " Dahi pakcik aiman berkerut.

" Ini , cuma buah tangan Dari saya untuk pakcik , makcik Dan juga Ayla . Ini untuk pakcik , ini Pula untuk makcik. " Dua beg Di asingkan satu-satu untuk suami Dan isteri ITU.

Usai sahaja pakcik aiman mengangguk faham , Daren mengambil dua beg Di asingkan Di arah kanan.

" Ini Pula untuk Ayla " daren senyum tipis.

Pakcik aiman mengangguk Kali ke dua.

" Ayla Ada beritahu pakcik Yang Majlis kahwin Kamu Dan dia dah tak lama lagi , betul ke ? " Soal pakcik aiman Pula. Memang betul mereka sudah tidak lama lagi ingin Membina rumah tangga. Daren Pula mengangguk.

" Ya pakcik , saya bukan apa , tak elok lah kalau saya bawak anak Dara orang kesana kesini Tanpa ikatan Yang sah " jelas Daren. Terselit kematangan Dalam dirinya. Firstime ya dia berfikiran Luas.

Pakcik aiman ketawa kecil.

" Pakcik cuma nak pesan , Jaga Ayla Tu elok elok , dia Tu budak baik . Dari kecik lagi dia Tu top 10 Dalam kelas. Eh macam tiada kaitan Pula , apa-apa pun jika Kamu berfikir Di sebaliknya Semasa Kamu sudah kahwin , hantar lah dia dengan sebaiknya kembali ke rumah pakcik . Jangan sakiti dia " jelas pakcik aiman. NADA suaranya Pula cukup perlahan.

Kenyataan pakcik aiman ITU 100% betul , jika ingin bercerai hantar lah gadis ITU dengan baik ke rumahnya semula.

" Ya pakcik " Daren mengangguk. Tiba tiba sahaja dia merasa pening. Kepala berdenyut denyut .

Perkahwinan ini bukan lah pilihannya. Dia risau , jika tidak dapat untuk jalani Yang terbaik. Ini semua lah hanya lakonan semata Mata.

Yang bermain main Dalam fikirannya , janji harus ditepati. ITU janji Jayden kepadanya. Dia harus hadam Dan menerima kenyataan walau sepahit ubat demam.

Daren mengangkat tubuh nya selepas sahaja pakcik aiman berterima kasih kepadanya . Lalu meminta diri untuk balik kerumahnya terlebih dahulu.

Daren menapak masuk ke Dalam kereta Yang Di tempah sebentar tadi.

Betul ke keputusan aku ? Aku tak mahu sakiti dia , aghhh!

Daren mengenggam Tangannya lalu dada nya ditepuk kuat. Tiba tiba Pula dia berfikir begitu. Nafas nya dihembus kasar.

*******

Dring dring !

Telefon milikku berbunyi didalam kocek seluar. Tentera Nama Daren Di screen.

" Assalamualaikum " lunak suaranya memberi SALAM.

" Waalaikumussalam" Jawab aku Pula. Rindu betul aku dengan suaranya. Sudah dua minggu lebih aku tidak face to face denganya. Apatah lagi bercakap.

" Ayla , awak Ada masa esok ? " Soal Daren.

" Ya , tapi tengah Hari jelah , ITU pun tiga jam aje"

" Saya cuma nak jemput awak untuk Kita pergi tengok baju untuk kahwin. Macam mana , okay tak ? " Soal Daren. Hampir terlupa aku dibuatnya. Sudah dua Hari selepas dia tiba Di Kuala Lumpur aku Belum bertanya khabar. Aku Pula sibuk semacam. Kelmarin sahaja Lima sesi pembedahan Yang aku ambil alih.

Comando's : Daren Qail (0G)Where stories live. Discover now