Dua Hari lagi Daren mahu bertolak ke negeri Johor untuk sambung bekerja. Aku Masih dilema dengan fikiran Ku.
Entah nak Rasa gembira atau sedih. 50 50. Eh mungkin Rasa sedih lagi Banyak daripada gembira.Ya , memang tidak boleh dinafikan aku memang Rasa sedih untuk berjauhan denganya.
Tepat jam 7:30 Aku tiba Di tempat kerja Ku. Hari ini aku memandu kereta milik Daren. Iaitu kereta bezza bewarna chocolate. Katanya , guna lah untuk kemudahan aku pergi ke kerja. Mungkin dia perasan myvi aku sudah hampir nazak.
Aku menapak masuk lalu terus menuju ke bilik Kerja Ku. Selamat berperang dengan pesakit ! Aku memberi semangat untuk diriku.
Beberapa minit kemudian , doctor Elena berlari menghampiriku . Nampak macam benda penting je .
Doctor Elena adalah seniorku.
" What wrong kak elena ? " Soal Ku.
" Ada orang Cari awak , he said he is your fiance , is that true ? ". Aku terkejut. Cuba untuk menutup mulut doctor Elena.
Aku Masih merahsiakan pertunanganku pada orang lain. Ini juga disebab Kan oleh Daren sendiri. Dia Yang Minta untuk aku merahsia Kan benda ini kepada orang lain . Aku pun tak tahu sebabnya Dan kenapa. Tetapi harini dia Pula Yang heboh pada doctor Elena.
" Shh" aku meletakkan jari telunjuk rapat pada bibir menunjukkan supaya doctor Elena merahsia Kan pertunangan Kami.
" Oh... Jadi betul lah ? Tunang awak la Yang terjerit jerit Hari ITU ? " Doctor Elena ketawa kecil. Diorang dengar ke suara lelaki Itu ?
" Hmm , Kami baru je bertunang beberapa Hari Yang lalu secara mengejut . It's not my option " jujurku serta mengangkat kedua dua bahuku. Memang betul pun APA Yang aku kata , ITU bukan pilihan aku tetapi aku Di paksa.
" Kenapa ? Tak suka ke dengan dia ? Saya tengok dia kemain handsome" puji doctor Elena kepada tunang Ku. Kemain ya dia memuji lalu mengeluarkan senyuman nakal.
Terselit Rasa cemburu Di hati.
" Akak senyap jelah ye pasal pertunangan Kami , saya Masih tak mahu orang lain tahu "
" Okay akak pegang rapat rapat . Janji ! " Dia high five dengan Ku.
" Tapi , handsome betul ya dia , tak pasal akak cair tadi nasib la sudah berpunya " doctor Elena ketawa kecil.
" Biasa biasa je kak Elena , by the way dia Cari saya ? Kenapa ? "
" Entah , dia kata Ada hal nak cakap , maybe penting lah kot kalau tidak takkan la sampai nak jumpa Kan ? " Doctor Elena mengeluarkan senyuman sinis.
" Saya pergi dulu ya kak " lalu aku menapak pergi ke lobi mencari Daren. Kalau difikiran semula , sebenarnya boleh je dia mesej aku melalui WhatsApp.
Aku nampak Daren sedang duduk Di sebuah kerusi besi Di lobi. Dia sedang bermain Telefon bimbit miliknya.
Harini dia berbaju t blue black Dan seluan jean putih. Rambut coma hair Masih tidak berubah. Kacak sekali.
" Hai " aku menegur nya.
Serta merta dia berpaling ke arah Ku laju. Telefon bimbit ya di masukkan kedalam kocek seluar.
" Kenapa nak jumpa ? " Aku menyoalnya.
" Seat first " dia mempelawaku untuk duduk disebelah nya. Kerana kerusi ITU boleh muat tiga orang , aku duduk pada arah ke tiga. Dia Pula duduk pada arah ke dua.
" We have dinner tonight, can you ? "
" Dinner ? Saya tak free lah Ada kerja nak buat " bohongku. Sebenarnya aku nak rehat aje dirumah. Penat.
YOU ARE READING
Comando's : Daren Qail (0G)
RomanceSebuah peperangan Yang mengejut buat dua rakan setugas iaitu Daren Qail Dan juga sahabat rapatnya Jayden Aaqil. Terjadinya tumpah darah antara mereka . Iaitu Daren Qail hampir tewas akibat jantung . tetapi , takdir tuhan telah menentukan kesemuanya...