Bab 9

118 4 0
                                    

Mata ku perlahan terbuka. Aku meraba di bawah bantal tidurku untuk mencari Telefon bimbit . Jumpa!

" Wake up , I'm coming to your home " . Notification Daren tertampar Di screen Telefon bimbitku. Daren sudah pun mesej aku melalui WhatsApp .

Jam menunjukkan lapan pagi. Aku mengalami bendera merah ,  sebab itu lah aku membuta lama sikit. Lain lah kalau aku kerja , Lima pagi lagi aku bangun untuk siap Kan diriku.

Aku terus bangun berlari masuk ke tandas untuk Mandi. Kang tak pasal Daren tiba Di muka pintu aku masih berbaju tidur.

Usai Aku menyiapkan diriku Dari Mandi , aku memakai pakaian Yang simple sahaja. Kan nak bersenam , takkan nak pakai baju pengantin Pula.

Ting tong ! Loceng rumahku sudah pun berbunyi. Aku pasti ITU Daren.

Aku berlari anak menuju ke pintu rumahku untuk segera membuka. Yes , Daren ! Dia berbaju t hitam Dan juga seluar track.

" Morning ayla " dia senyum Lebar kepadaku. Kedua dua lesung pipit nya terbentuk Dalam. Aku balas senyumannya.

" Ibu ayah mana ? You already told them? " Soal daren. Aku sudah pun bagi tahu ibu pada pagi tadi Yang aku dengan encik tunang aku ni mahu sarapan pagi bersama. Kami juga akan lewat pulang ke rumah kerana Akan menuju ke taman selepas selesai sarapan.

" Yes , jom lah tunggu APA lagi " aku sindirnya. Malas mahu membuang masa begitu saja. Yang penting Banyak soalan untuk aku lontarkan kepadanya harini.

" Rilex berader " lalu , Kami menuju ke kereta milik lelaki Itu.

Seketika aku tergamam melihat kereta Yang berada Di depan rumahku sekarang.

Nah ! GTR Pula dah! Bulat Mata Ku melihat GTR bewarna hitam ITU. Kaya betul laki ini. Hari ITU , McLaren, Lepas ITU BMW lepas ni APA pula ?

" This is your car ? " Aku menyoal nya ingin kepastian. Mana lah tahu ITU kereta milik ayah nya .

" Get in , saya Akan cakap" dia mempelawaku untuk masuk ke kereta ITU. Aku hanya mengikuti perintahnya.

Selama perjalanan aku hanya diam. Entah kenapa aku Rasa dia tidak berminat untuk bercakap Semasa dia memandu kereta.

Sehinggalah aku teringat Yang dia mahu memberitahuku tentang persoalan Ku tadi.

" I - ini kereta awak ? " Aku soal persoalan Yang aku ajukan kepadanya tadi. Kut kut lah dia lupa.

" Yes , semua Yang saya pandu , ITU lah kereta saya . Saya tak suka meminjam hak orang lain " jawabnya serious. Aku tak tahu nak kagum atau APA. Wajah nya serious sekali ketika dia menjawab persoalan Ku tadi.

" Ouh " hanya ITU Yang aku katakan sebelum Susana kembali sunyi.

Sehinggalah Kami sampai Di sebuah kedai Yang agak mewah bagiku. " For King " ini lah tempat Yang dia membawa Ku makan pada hari dia ada appointment haritu. Aku malas nak Bebel , bukan nya dia mahu patah balik jika aku membuka sesi membebel.

Dia keluar dari kereta , aku Pula hanya mengikuti nya dari arah belakang.

" You coming " dua pelayan Ber cot Yang berada Di depan pintu menunduk 90 darjah kepada Kami. Aku hanya senyum kepada mereka .

Daren menghampiri mereka lalu menepuk Di bahagia belakang badan mereka. APA Yang aku boleh nilai , mereka seolah olah adik beradik. Daren abang , manakala mereka adalah adik kepada lelaki Itu.

" Korang sihat ? " Daren menyoal mereka berdua. Aku Rasa baru sahaja seminggu Lepas Kami datang kesini. Lain lah jika sudah tidak jumpa hampir sebulan.

" Sihat alhamdulillah " mereka Pula senyum kepada Daren. Mungkin diorang sudah kenal lama .

Comando's : Daren Qail (0G)Where stories live. Discover now