Setelah empat Hari berlalu Daren Dan juga anggota nya sudah bersedia untuk operasi khas 003 2.0 !
Mereka dapat jejak lokasi bos sindiket syabu Yang dinamakan sebagai jizian iaitu adik kepada Jaizia. Ini juga satu berita gembira buat Daren supaya dia boleh tangkap lelaki itu .
Daren juga Minta kepada Tuan Zafril supaya memberinya peluang kedua untuk menjadi ketua operasi ini.
Ya , Tuan Zafril membenarkannya.
**********
Daren berjalan perlahan sambil menunduk. Di Tangannya Pula mempunyai sepucuk pistol. Seperti anggota Yang lain juga. Kali ini , bukan Di sebuah kilang malah , hanya sebuah rumah Yang gah Dan moden.
Mereka memanjat menggunakan tangga besi untuk Naik ke Aras dua melalui balcony Yang bertema warna putih.
Usai mereka tiba , Daren mengarah anggota nya supaya membuka semua pintu Yang Ada pada Aras dua rumah Jizian.
Sehinggalah Salah satu anggota mereka membuka sebuah bilik Yang Luas Dan didalamnya mempunyai dua orang lelaki . Di Tangannya Pula Ada sepotong rokok.
Dan Salah seorang antara mereka adalah Jizian.
" Shit ! How they know ? " Jizian mula bersuara sambil mencari tempat untuk dia melarikan diri.
" Kau nak lari mana lagi Jizian? Serah Kan diri je bro " Daren mula bersuara sambil senyum sinis ke arah Jizian.
Disitu lah berpusu pusu lelaki asing datang Dari tangga rumah Dari Aras bawah. Sepertinya anak buah Jizian.
Adegan seperti didalam drama terjadi.
Sekarang Jizian Dan Daren Pula berada bertentangan arah.
" Kau kuat sangat Kan ? Kau nak cabar aku Jizian ?" Daren melemparkan sepucuk pistol ke atas sofa. Lalu dia mengenggam tangan kanannya.
Pang !
Satu tumbukan melekat Di pipi kanan Jizian.
Jizian tersenyum sinis menunjukkan tumbukan Daren tidak terasa.
pan..
Buku Lima Jizian sedikit sahaja lagi ingin menghampiri pipi Kiri Daren , malah lelaki ITU sudah menghalang terlebih dahulu. Lalu Daren Pula ketawa kecil.
Tangan Yang dicengkam kuat tadi ditarik ke arah belakang untuk diikat. Jizian meronta ronta ingin melepaskan diri.
" I got you" Daren senyum Lebar menayang Kan gigi putihnya. Terususun rapi.
Jizian dibawa Naik ke kereta khas unit mereka .
********
" BRAVO ! " tepukan gembira diberi oleh Tuan Zafril kepada unit anggota mereka kerana sudah berjaya untuk misi ini.
" Thank you to Daren kerana sudah jadi kapten Yang terbaik . " Tuan Zafril menepuk belakang Daren. Kagum.
Daren hanya senyum malu. Malah hatinya ingin sahaja mahu lari keluar kerana tak mahu rasa Di agungkan.
" Terima kasih juga untuk anggota-angota lain , ini juga bukan hanya kerja saya , juga dari bantuan mereka . Tiada mereka saya juga tak dapat nak Jaya Kan misi ini " Daren menepuk Tangannya. Lalu mereka ketawa seperti anak kecil.
*******
Seminggu berlalu .
Daren tiba Di klia sementara menunggu grab untuk pulang. Sebenarnya dia sudah mesej kepada Ayla untuk mengambilnya. Tetapi , Ayla sibuk dengan urusan kerja.
Daren mengambil pilihan untuk duduk Di bangku besi bewarna biru gelap.
Pang ! Pang !
Kedengaran dua hon Dari sebuah kereta. Lalu Daren menapak masuk.
Daren memberi alamat kepada pemandu untuk menuju ke destinasi . Malah ITU bukan lah rumahnya , melain Kan rumah Ayla. Ya , dia ingin memberi beberapa buah tangan untuk diberikan kepada ibu Bapa Ayla Dan juga dirinya sendiri.
Untuk ibu Ayla ialah seutas gelang EMAS . Untuk ayahnya Pula , sebuah jam tangan Yang berjenama Mahal.
Ayla Pula semestinya lagi istimewa. Sebuah beg berjenama Mahal Dan juga kasut khas untuk berjogging.
Usai Daren tiba Di rumah tunang nya ITU , dia menapak masuk.
YOU ARE READING
Comando's : Daren Qail (0G)
RomanceSebuah peperangan Yang mengejut buat dua rakan setugas iaitu Daren Qail Dan juga sahabat rapatnya Jayden Aaqil. Terjadinya tumpah darah antara mereka . Iaitu Daren Qail hampir tewas akibat jantung . tetapi , takdir tuhan telah menentukan kesemuanya...