Part 1

821 33 1
                                    


Krystal berlari sepantas kilat apabila  tersedar yang dia telah lewat untuk ke sekolah pada hari pertamanya. Hushh. Rase gelabah tuhan je yang tahu.

Tiba-ii dia terlanggar seseorang yang bertubuh tinggi.

"Aduhhhh"luah seseorang.

"Haihhhh! Krystal2 hari pertama dh terlanggar orang nih belom lagi kalau sekolah kat sini sebulan"keluh Krystal dalam hati.

"Ehh kau nih kalau nak lari pon agak2 arhh! Pikir jalan nih Mak bapak kau punye ke?! Mate kau melayang mane duhh"tengking Luhan.

Tak pasal-ii air kopi yang dipegangnye tumpah di atas lantai. Terkejut Krystal dibuatnye.

"Ish mamat nih harap je muka hot perangai mengalahkan berok"kutuknya dlam hati. Mana taknya, langgar siket je lagipun bukannya sengaja.

"Mianhae. Bukannye aku sengaja pon nk langgar kau. Ikot suka hati mate akulah nk melayang mane yang kau sibok nk tanye apehal?" Pantang betul dia kalau kene tengking pdhal bukannye 100% salah dia pon.

"Aishhh Minah Ni.. Berani dia lawan ckap aku. Dia tak kenal ke aku sape? Cara cakap tak padan ngan muka.. Muka srys ahh nampak baik n nerdy siap pakai cermin mata tebal lagi"kutuk Luhan dalam hati.

"Hah! Ape pepandang blah ahh" Kate Krystal seraya berjalan ke tempat Yg hendak ditujunye.

Luhan hanya menjeling kurang senang. Tindakan gadis itu tersangatlah berani. Tidak Ade seorang pon yang berani melawan cakapnye bahkan gerun akannya.

Dia berasa sakit hati akan tindakan gadis nerd itu. Luhan akhirnye berjalan menuju ke kelas apabila mendapati dirinya hampir lewat..

____

"Okay kelas.. Harini kite Ade new student.. Cikgu harap semua dapat beri kerjasama ye"kata Cikgu Lee Kwang Soo.

Luhan yang dari tadi sibok scroll akaun twiter miliknya memandang ke hadapan. Matenye terbeliak.

"Budak baru eyyh patutlah tak kenal aku. Takpe aku akan buat dia kenal aku dan dia akan menyesal sbb marah aku pagi tadi" kata hatinya. Dia tersenyum penuh makna.

"Woi Luhan! Asal tetiba senyum sesorang!"sergah Lay yang sekelas dengannya.

"Kau nih wat aku terkejut je. Adelah sebab-ii nya" senyum luhan lagi.

Lay sudah menggeleng gelengkan kepalanya. Dia tahu pasti Luhan mencari cara untuk mengenakan budak Baru itu.

Macamlah dia tak kenal dengan perangai kawannya sorg tuh.

_____

"Hye" Sapa Yoona ramah.

"Hai" Krystal membalas sapaan gadis yang berada disebelahnya.

Cikgu Lee Kwang Soo mula mengajar para pelajar kelas 4A itu. Mata Krystal mulai meliau disekitar kelas baharu itu namun pandangannya terhenti pada seorang namja.

Bukan ke itu mamat sombong yang dia langgar pagi tadi?

"Aduh mamat sombong nih kelas sini pulak"rungutnya.

Mesti tak aman hidup aku dekat sekolah nih.

Bunyi loceng yang membingitkan menyedarkan Krystal dari lamunannya. Well sekejap je masa berlalu.

"Saya Yoona! Selamat berkenalan" Sapa deskmatenya yang ramah lagi ceria itu.

" Saya Krystal! Selamat berkenalan" senyuman manis dihadiahkan buat Yoona.

Mereka jalan beriringan sehingga ke kantin sekolah berkenaan. Banyak juga yang dibualkan oleh dua gadis itu.

"Biar betul awak langgar Luhan pagi tadi?!"hampir saja Yoona menjerit.

Dia hanya mengangguk. "Kenapa? Luhan tu jembalang ke?"tanya Krystal.

Yoona menggeleng. Dia hanya mengunci mulutnya daripada memberi tahu Krystal perkara yang sebenar. Siapa je tak kenal Kingka sekolah yang panas baran itu?

Dia tidak mahu teman barunya itu berasa risau. Krystal memandang Yoona pelik. Mesti ade ape-ii yang disembunyikan oleh Yoona.

***

Nak tahu ape yang berlaku? Kenelah tunggu next part! Pembuli rupanya si luhan nih ^_^ hehehehe x pelah teruskanlah baca ff saya nih tau.. Harap sangat semua enjoy! Maafkanlah kalau Ade kesalahan ejaan atau tatabahasa.. Short form tuh mmglah Ade maklumlah sy nih malas skit nk taip ^_^ hohohoho

{ C } Be Mine ✔Where stories live. Discover now