Part 8

288 24 0
                                    


Para pelajar berpusu-ii keluar dari bas. Luhan memandang Krystal yang masih lena dibahunya. Dia tersenyum apabila satu idea nakal muncul dalam fikirannya.

Dia mencium pipi Krystal lembut. Lama. Krystal tersedar dari tidur apabila terasa sesuatu yang hangat mencium pipinya.

Matanya terbeliak! Luhan yang mencium pipinya!

"Ape awak buat nih?"tanya Krystal terkejut.

"Kejut kaulah! Dhlah tido mati. Aku kejut kau bangun-ii.

Ingat aku nk sangat ke cium kau?"kata Luhan menutup malu. Krystal memberi Luhan jelingan tajam sebelom melangkah keluar dari bas. Luhan tersengih.

Hatinya berbunga-ii apabila melihat telatah Krystal yang gelabah.

________

"Hai Krystal!"sergah Tiffany. Terkejut dia dibuatnya.

"Huh! Awak buat saya terkejut"kata Krystal sambil menarik muka masam. Tiffany Dan Yoona tergelak.

"Semua murid sila bentuk kumpulan yang Cikgu dh bahagikan tadi. Kumpulan itu akan digunakan sepanjang kamu disini. Lantik seorang ketua dan bahagikan tugas mencari kayu api Dan mendirikan khemah.

Skarang jam 10 pagi. Cikgu berharap segala tugas kamu selesai menjelang jam 1 petang"terang Cikgu Haha.

Semua pelajar beredar membentuk kumpulan di tapak perkhemahan. Mereka membahagikan tugas Dan mula melakukan tugas.

"Ape Kate kita lantik suho menjadi ketua?"cadang Tiffany. Krystal Dan Jessica mengangguk setuju.

Xiumin juga mengangguk. Semua memandang ke arah Luhan. Luhan tersenyum sambil menepuk-ii bahu suho "Of course lah setuju!"

"Okay Jessica,Tiffany n Xiumin pasang khemah. Saya,Luhan n Krystal cari kayu api.. Semua setuju?"tanya suho. Mereka mengangguk tanda setuju.

________

"Suho..Kita berpecahlah"cadang Krystal.

"Awak okay ke?"tanya Suho.

"Saya okay je"kata Krystal. Suho mula berpecah dengannya. Sedang Krystal mencari kayu api tiba-ii

"Ouch!! Sakitnya!"jerit Krystal. Luhan yang berada berdekatan Krystal terdengar jeritannya. Dia berlari mendekatinya.

"Kau okay tak?"tanya Luhan cemas. Krystal menunjukkan kakinya yang berdarah. Terkejut Luhan dibuatnya.

"Awak..Sakittt"tangis Krystal. Kulit kakinya terkoyak. Luhan membuka bajunya.

Membasahkannya dengan air Dan membalut kaki Krystal.

"Ouuchh!"

"Tahanlah sikit.. Kau kuatkan?"pujuk Luhan. Setelah kakinya siap dibalut. Luhan mendukung Krystal pulang ke tapak perkhemahan.

"Luhan.. Saya masih boleh berjalan.. Tak pyahlah sampai nk dukung"marah Krystal.

"Ishhh byak cekadak kau ni! Karang aku tinggalkan kau karang baru tau"ugut Luhan.

Krystal menjegilkan matanya. "Tinggalkan jelah!"kata Krystal.

Luhan mengendahkan kata-ii nya dan terus mendukung Krystal pulang ke tapak perkhemahan.

Jessica,Tiffany,Xiumin dan semua yang berada di tapak perkhemahan itu terkejut melihat keadaan Luhan yang tidak berbaju dan Krystal yang berada di dalam dukungan Luhan.

Mulut-ii jahat mula mengata bende buruk pasal Krystal. Tak kurang juga yang cemburu! Tiffany berlari ke arah mereka.

"Krystal! Kaki awak!"kata Tiffany apabila melihat kaki Krystal yang penuh dengan darah.

"Xiumin! Panggil cikgu"jerit Luhan. Xiumin mengangguk seraya berlari untuk mendapatkan cikgu.

Suho yang baru sampai di tapak perkhemahan tergamam melihat keadaan Krystal yang berada di dalam dukungan Luhan. Hatinya terluka.

Namun bukan suho saja yang merengus kemarahan ada sepasang mata lagi yang melihat Krystal Dan Luhan dengan api kemarahan yang membara!

***

Siapakah sepasang mata lagituh?? Apa yang berlaku pada Krystal nnt? Apakah yang akan dilakukan oleh suho? Kalau nk tahu kenelah baca part 9! Jangan lupa vote n teruskan membaca.. Mianhae sbb Ade kesalahan ejaan n sebagainya.. Maklumlah saya malas nk check balik ^_^... apepon hope sangat readers enjoy ff Ni.. Teruskan baca part seterusnya!

{ C } Be Mine ✔Where stories live. Discover now