Part 11

247 25 2
                                    


"Okay guys ni stesen6 n stesen terakhir kite! We can do this! Kite mendahului kedudukan.. Now let's go!"kata Suho bersemangat.

Mereka bersorak sebelum meneruskan perjalanan.

"Nampaknya ada yang jatuh cinta"kata Tiffany apabila dia berjalan dengan Krystal.

"Mana ada!"nafi Krystal. Tiffany ketawa perlahan.

"Muka awak x pandai menipukan? Nampak sangat weh! Hahahahah.. Tapi saya rase Luhan pun suka kat awaklah.. Ape lagi move on lah"kata Tiffany lagi.

Geli hatinya melihat wajah Krystal yang mula merah.

"Ishhh awak ni pandai2 je"nafi Krystal.

"Memang saya pandai pon!"kata Tiffany. Seronok dia mengenakan Krystal. Krystal menarik muka masam. Tiffany hanya buat muka tak bersalahnya.

______

"Okay di stesen6 kita kene masak sardin tin menggunakan kayu api dan cabarannya adalah sumber api tidak disediakan.

Maksudnya kita kene wat api sendiri..Hmm jomlah kita gerak cepat"kata Suho ketika membaca peta.

Setelah tibanya dikwasan memasak suho membahagikan tugas.

"Saya dan Krystal akan cari kayu api.. Yang lain Cuba try hidupkan api n start menumis"terang Suho.

Luhan memandang tidak puas hati. Tiffany melihat air muka Luhan berubah Cuba menyelamatkan keadaan.

"Suho! Saya tak setuju.. Kaki Krystal Baru je baik nk bwak masuk cari kayu lagi.. Bwaklah Xiumin atau Jessica"kata Tiffany.

Suho tersentap. "Yela-ii.. Xiumin ikot aku"kata suho.

Xiumin hanya menurut. Tiffany mengenyitkan matanya kat Luhan. Luhan tersengih senang hati

____________

"Cepatlah korang! Kita dh nak sampai!"jerit Luhan teruja.

Suho,Xiumin,Tiffany Dan Jessica sudah berlari ke garisan penamat. Kaki Krystal Yang masih ade kesan luka membataskan lariannya.

Luhan kasihan melihat keadaan Krystal. Dia memegang tangan Krystal dan membantunya berjalan lebih laju. Krystal hanya membiarkan sahaja.

Sungguh! Jantung Krystal berdetak laju disaat tangan Luhan memegang tangannya perlahan.

"Biar aku tolong kau"kata Luhan. Krystal hanya menurut. Akhirnya mereka tiba di garisan penamat sakaligus mendapat kelebihan pada malam burung hantu.

____________

"Yoona!"panggil Kai.

"Ape?"tanyanya.

"Awak perasan tak yanng Luhan macam suka kat Krystal?" Yoona mengangguk. "Jom kita satu kan diorg nak x?"tanya Kai.

"Kalau betul luhan sayangkan Krystal saya ikut je rancangan awak"kata Yoona memberi persetujuan. Kai tersenyum senang.

Dia memanggil Lay, Tiffany dan Luhan untuk membincangkan cara untuk Luhan meluahkan cintanya.

Mereka semua mengangguk mengerti.

"Kau srys ke ni akan berhasil?"tanya Luhan. Lay dan Kai mengangguk yakin.

"Cantik ahh plan kita.. Ingat Luhan stay natural jangan nampak gelabah"nasihat Yoona.

"Orait..aku akan cuba yang terbaik!"kata Luhan bersemangat. Mereka memasang beberapa rancangan Dan strategy untuk Luhan dann Krystal.

Luhan tersenyum senang. "Korang! Thanks sbb tolong aku.. Korang semua daebak! I love y'all"kata Luhan.

"We love you too"kata mereka. Kai mencebik.

"Eyhhh Yoona.. Awak mane boleh love Luhan.. Awak kene Love saya je!"katanya dalam nada Yg cemburu.

Yoona tergelak kecil. "Saya sayang awaklah! Jangan risau"jelas Yoona.

"Prove it!" Yoona mencium pipi Kai. Habis merah pipi Kai. Mereka semua tergelak geli hati.

_________________________________________

Apelah agaknya plan dorang Ni? Paling penting berhasil ke? Nk tahu? Bacalah part seterusnya! Sorrylah kalau ff ni boring skit.. But harap sangat korang enjoy TT_TT... Cam biasalah malas saya nk check kesalahan ejaan bagai sorry kalau ade.. Rajin2kanlah diri untuk vote please.. Please! Hehehe x pakse pon.. Rase best komenlah.. Kalau Ade idea nak tambah silalah komen mana tau menarik kekan? Hahhaha! Apepon thanks cause baca ff sy!

{ C } Be Mine ✔Where stories live. Discover now