Part 9

258 24 1
                                    


"Cikgu.. Macam mane keadaan kaki Krystal?"tanya Luhan prihatin. Cikgu Jihyo yang baru lepas membalut kaki Krystal tersenyum.

"Krystal okay.. Cuma kulit dia berdarah sikit sbb terkene kayu Kat hutan tuh"terang Cikgu Jihyo cuba menenangkan Luhan yang begitu risau.

Luhan tersenyum riang apabila mendapat Tahu yang kecederaan dikaki Krystal tidaklah srys.

"Cuma harini jangan buat byak pergerakan.. Esok mesti dh okay sbb saya dh letak ubat.. Jangan risau.. Selewat-ii nya esok Krystal dh boleh terlibat dengan aktivi yang dianjurkan di sini"terang Cikgu lagi.

Luhan,Tiffany dan Yoona mengangguk lega.

_______

Krystal membaca buku di tepi khemah memandangkan dia tidak boleh banyak bergerak.

"Awak okay?"tanya Suho. Krystal mengangguk sambil tersenyum manis. Suho menghulurkan dulang yang berisi kimbab dan air mineral kepada Krystal.

"Makanlah nnt perut awak masuk angin susah awak nak join kitorang buat aktiviti"kata Suho.

Krystal mengambil dulang tersebut.

"Terima kasih"ucapnya.

Suho mengambil kimbab tersebut dan menyuapnya kedalam mulut Krystal. Krystal membuka mulut apabila disuap.

"Ermm Suho saya boleh makan sendiri sbb tangan saya x sakit"kata Krystal Yg mula tidak selesa diperlakukan begitu. Luhan ternampak kejadian itu berasa sedih

_______

"Saya sayang awak Krystal"jerit Luhan ditepi sungai. Air matanya mengalir perlahan.

Hatinya sakit melihat Suho bermesraan bersama Krystal. Dia berasa kesal kerana pernah melukai hati Krystal suatu ketika dahulu.

Mukanya dibasuh dengan air sungai yang tenang. Tiba-ii bahunya disentuh perlahan oleh Lay dan Kai. Luhan mengesat air matanya pantas.

"Kami akan tolong awak"kata Lay.

Kai pon mengangguk tanda setuju. "Korang dengar ke ape yang aku jerit tadi?"tanya Luhan.

"Haah.. Jangan risau we are here for you bro.. Kitorg akan tolong kau untuk menyatakan cinta kau kat krystal"kata Kai pula.

Luhan tersenyum riang. "Kau berubah Luhan. Kau berubah sejak Krystal wujud dalam hidop kau. Sejak dia Ade kau murah dengan senyuman. Kau jadik sangat gentleman and aku kagum"kata Lay sambil memeluk Luhan.

Mereka berjanji akan membantu Luhan untuk meluahkan cintanya pada Krystal.

___________

"Okay semua murid dikehendaki bangun pada jam 5:45pagi esok jd Cikgu harap semua tido awal malm nih"kata Cikgu Lee Kwang Soo.

Para pelajar mula memasuki khemah masing2. Jessica,Tiffany dan Krystal tido di khemah yang sama manakala Luhan,Suho dan Xiumin tido di dalam khemah yang sama.

"Dring"telephone Krystal berbunyi menandakan mesej masuk. Dia memeriksa phone nya:

Luhan: Good night awak! Sweet dream and take care!

Krystal terkejut melihat mesej itu. Namun membalas mesej itu

Krystal: Okay.. Awak pon take care tau! Moga dapat nightmare ^_^

Krystal tersenyum sebelum menyambung tidornya.
_________________^^^^^_________________

Luhan memeriksa phonenya:

Krystal: Okay.. Awak pon take care tau! Moga dapat nightmare ^_^

Nightmare pun nightmare lah. Asalkan dia wish gak kan?

Luhan tersenyum. Hatinya riang apabila Krystal berada disisinya. Luka besar dihatinya akibat kematian Kim Yeri telah diubati dengan kehadiran Krystal dalam hidupnya.

Luhan memeluk phonenya sehingga dia terlelap.

_________________________________________

Siannya Luhan ≥﹏≤ ! Sayang jugak dia kat Krystal. Tapi persoalannya berjayakah Lay Dan Kai membantu Luhan untuk meluahkan perasaannya kat Krystal? Adakah Krystal mempunyai perasaan yang sama seperti Luhan? Kalau nk tau kenelah tunggu next part! Hope readers enjoy ng

{ C } Be Mine ✔Where stories live. Discover now