Part 10

276 24 0
                                    


"Bangon!"jerit Cikgu Jihyo dan Cikgu Lee Kwang Soo. Senduk diketuk di kuali menghasilkan bunyi bising yang kuat.

Para pelajar yang mendengar bunyi bising mula bangun dan segera bersiap. Mereka diberi masa sehingga jam 6:45 pagi untuk bersiap.

Air sungai yang sejuk terpaksa digunakan untuk mandi memandangka tiada punca air lain di tapak perkhemahan itu.

Krystal,Jessica dan Tiffany tersedar Dari tidur mereka apabila terdengar bunyi bising dari luar. Jam menunjukkan pukul 6:00pg.

Kaki Krystal sudah pun pulih cuma terdapat kesan luka sahaja. Tuala,peralatan untuk membersihkan badan Dan pakaian dicapai mereka. Mereka terus ke sungai untuk membersihkan diri.

_________

Bau makanan dan aroma kopi dapat dihidu mereka. Pihak sekolah telah menyediakan sarapan seawal jam 6:50 pg.

Krystal meletakkan dulangnya ke atas salah satu meja yang kosong. Dia menghirup kopi miliknya. "Morning!"sape Suho.

Krystal tersenyum. "Morning Suho!"balasnya.

"Boleh saya makan dengan awak?"tanya Suho. Krystal menganggukan kepalanya. Mereka bersarapan sambil berborak.

__________

Luhan baru siap mandi. Dia berjalan menuju ke arah kantin untuk mengambil sarapan pagi.

Niatnya ingin bersarapan bersama krystal namun niatnya terbantut apabila melihat Krystal sedang makan sambil berbual dengan Suho.

Luhan mengeluh perlahan. Selera makannya terbantut. "Luhan! Asal tak amik makanan?"tanya Xiumin. Luhan menggeleng.

"Aku takde selera nak makanlah"terang Luhan. Xiumin mengerutkan dahinya. Luhan tidak pernah seperti ini sebelumnya.

"Kau okay tak ni bro? Risau akulah"kate Xiumin lagi.

Risau betul Xiumin melihat Luhan yang seperti tidak bermaya. "Aku okay cu cu cuma"

"Cuma ape?" Xiumin menggelengkn kepalanya lalu beredar dari situ.

"Sampai hati Suho buat aku macam Ni! Pdhal kitekan geng.. Kenape dia sanggup buat aku macam Ni di masa aku baru hendak mengenali erti cinta yang telah lama hilang? Tergamak dia buat aku camnih!"kata Luhan.

Sakit hatinya melihat kemesraan Krystal Dan Suho.

_________

"Pelajar sila beratur mengikut kumpulan!"arah Cikgu Haha. Para pelajar mula beratur mengikut kumpulan.

"Okay! Harini kita akan buat treasure hunt dekat dalam hutan. Cikgu akan bagi setiap kumpulan peta Dan misi. Selesaikan misi untuk mendapatkan petunjuk kepada soalan yang diberi. Dapatkan semua jawapan kepada soalan dan balik ke kawasan perkhemahan secepat mungkin untuk mendapat kelebihan untuk malam burung hantu Dan sekaligus menjadi pemenang hari ini"terang Cikgu Jihyo pula. Para pelajar mengangguk tanda faham.

Peta,soalan Dan peralatan Yg bakal digunakan diedar pada setiap kumpulan.

______

"Let's do it guys"kata Suho.

"Yeahhhh!"sahut ahli kumpulannya yg lain sebelum mereka memulakan treasure hunt mereka.

"Okay menurut peta kita kene pergi ke stesen 1 untuk melakukan misi n misinya ialah berjalan di atas titi gantung!"kata Suho teruja. Semua bersorak teruja kecuali seseorang iaitu K.R.Y.S.T.A.L!

Mereka berjalan ke stesen 1 dengan penuh bersemangat. Mereka menjadi kumpulan pertama yang tiba di stesen 1. Suho dan Xiumin sudahpun mula menyeberang Titi tersebut setelah kelengkapan keselamatan di pasang ditubuh mereka.

Diikuti oleh Jessica dan Tiffany. Bila tiba masa untuk Luhan Dan Krystal menyeberang,

"Krystal jomlah!"kata Luhan. Krystal menggeleng laju.

"Awak.. Saya takut!"kata Krystal.

"Kau janganlah takut aku kan ada.. Kita seberang jela. Lgpon kelengkapan keselamatankan ade"pujuk Luhan.

Akhirnya Krystal mengalah. Dia harus menyeberang titi itu untuk mendapatkan petunjuk.

"Lu.. Luhan.. Janji jangan lepaskan saya"kata Krystal apabila kakinya mula memijak titi itu.

Luhan tersenyum. "Aku tak kan lepaskan kau. Peluk aku kuat-ii kita dh nk start seberang nih"kata Luhan.

Krystal memeluk Luhan erat sambil memejamkan matanya. Dia fobia dengan ketinggian.

Tangannya mengigil namun apabila dia berada dekat dengan Luhan dia pasti akan berasa selamat Dan dilindungi. Jantungnya berdetak hebat disaat dia berada dengan Luhan. Dia sentiasa selamat apabila Luhan berada di sisinya.

"Kenapa aku rase macam nih?"soalannya dalam hati.

"Mungkinkah ini cinta?"soalannya dalam hati. Dia juga berharap yang Luhan tidak merasa jantungnya Yg sedang bergerak laju.

________________________________________

Hahahahah.. Krystal dh jatuh cinta ke nih? Nasib baik Luhan ade kalau x seberanglah titi tu sorang2! Suho nih mengalah lah cikit kawan baru nak bercinta dia sibok kacau.. Apepon hope sangat readers enjoy part nih! /walaupon agak bosan/ nk Tahu ape yang akan terjadi nnt? Teruskanlah baca ff saya nih.. Baca2 jugak tolonglah vote sekali^_^ heheheeh.. Abaikan jela any mistake kat atas tuh malas saya nk check /syni pemalas sikit/sikit je x byak/ hahhahah

{ C } Be Mine ✔Where stories live. Discover now