Part 4

383 25 0
                                    

"Weyhhh Luhan. Ade budak baru ah. Dengar cerita dia hot"kata Lay. Luhan menjeling ke arah kereta sport yang berada tidak jauh dari tempat mereka berdiri.

"Tiffany and Yoona..Oh wait who's that beautiful girl?"tanye Luhan. Lay menjungkitkan bahunya tanda tidak tahu.

"Perhhh mata melayang mane tuh Kris?"tanye Lay.

"Sape awek cun tuh? Sumpah cantik duhh.. Tak pernah nampak lak sebelom nih"Kate Kris. Kaca mata hitam gadis cun itu dibuka.

Lay tercengang!

Mata Kris terbeliak!

Suho dan Luhan terkejut.

Gadis cantik itu adalah K.R.Y.S.T.A.L!

"HAH?!!"jerit mereka serentak. Tak percaya dengan apa yang dilihat.

_______

"Krystal banyaknye bunga!"kata Yoona riang.

Ini bermakna plannya dengan Tiffany berjaya dengan jayanya. Krystal menjungkitkan bahunya tanda buntu.

"Hye Krystal! You look gorgeous and beautiful"puji Suho. Krystal tersenyum. Yoona berlalu pergi apabila melihat Suho ingin bercakap dengan Krystal.

"Hye suho! Thanks.. You look good too"puji Krystal.

"Awak okay ke lepas kejadian haritu?"

"Saya okay je.. Janganlah risau"kata Krystal. Suho tersenyum manis.

"Ermm I need to go sorry tau!"Kate suho.

"Ehhh takpe-ii" kata Krystal pula. Setelah beberapa minit Suho pergi tiba-ii Luhan datang..

"Mianhae Krystal! I shouldn't treat you so badly.. I'm sorry"kate Luhan kesal. Krystal memandang Luhan begitu juga Luhan.

Lepas dia dah sakitkan hati aku? Mentang-ii aku lawa enn perasan sat.

"Look Luhan, I'm sorry but I can't forgive you after all you've done.. You've hurt me too much and you are the first person in my life that slapped me"kata Krystal.

Tidak semudah itu dia memaafkan Luhan.

"I know and for that I want to apologies. Mianhae Krystal"pinta Luhan lagi.

"Luhan I'm busy.. I need to go"kata Krystal lalu menuju ke kelasnya. Dia tidak sanggup untuk menatap mata Luhan. Kerana semakin lama dia menatap mata Luhan semakin jantungnya berdetak laju. Luhan terduduk di lantai.

Kesal sungguh dia kerana tergamak melukakan hati Krystal. "Krystal mianhae!"kata Luhan perlahan2 air matanya mengalir.

_______

"Krystal? Awak okay x Ni?"tanya Yoona sebaik sahaja dia tiba di kelas. Krystal mengangguk perlahan. Yoona tidak sedap hati

"Pasti ade sesuatu yang berlaku tadi"syak Yoona dalam hati. Namun melihat Krystal yang seperti tiada mood nk cakp dia tidak mahu menggangu nya.

Suara Cikgu Jihyo yang merupakan guru maths mematikan lamunan Krystal. "Okay semua dh siap kerje maths? Letakkan buku atas meja Cikgu nk check"arah Cikgu Jihyo.

"Alamakkkk aku x siap lagi.. Habislah aku.."keluh Krystal dalam hati.

"Luhan!!! Kamu x siap kerje maths Yg sy bg! Keluar dari kelas saya skarang!

Krystal kamu pon samaa!!"kata Cikgu Jihyo garang. Mereke berdua keluar dari kelas.

Luhan menarik tangan Krystal sebaik sahaja keluar dari kelas. Macam jodoh je sesama tak siap homewok. Tubuh Krystal diseret menuju ke taman sekolah.

"Awak nak bawak saya pergi mana?"kata Krystal. Dia meronta2 meminta tangannya dilepaskan.

"Ishhhh luhan lepas lahh sakitlahhh"marah Krystal. Luhan geram mendengar bebelan Krystal bertindak mendukung Krystal. Krystal terkejut.

"Baik kau pegang aku kuat-ii. Kalau kau membebel lagi aku lepaskan kau. Biarkan jatuh"ugut Luhan.

Krystal merengus kuat. Nak tak nak dia kene gak paut kat leher Luhan kuat-ii kalau tak alamatnya jatuh lah dia. Luhan melepaskan Krystal perlahan2 apabila telah sampai ke taman bunga sekolah mereka.

Alangkah terkejutnya apabila mendapati bunga2 ditaman itu diukir menjadi namanya.

"Krystal maafkan aku. Aku betul-ii mintak maaf! Aku menyesal sbb buat kau sakit sebelom nih"kata Luhan sambil melutut.

Krystal terkejut. Kalau ye pon nak mintak maaf tak pyahlah sweet sangat haihhh.

Krystal memegang pipi Luhan. Kepala luhan yamg tertunduk diangkat sedikit. "Luhan I forgive you"kate Krystal lalu beredar dari situ.

***

Hahahahah Krystal maafkan jugak si luhan akhirnya tapi maafkan x bermaksud mereka akan berkwan kan? Belum habis lagi cite saya nihh masih panjang perjalanannya ^_^ harap readers enjoy part nih. X sangka sweet jugak luhan nikan? Sampai cair dibuatnye Krystal kite. Janganlah lupe vote cite ni! Kalau ade pape nk komen silalh komen xD nk tau ape Yg berlaku lepas diorg dh bermaafan? Kene lah tunggu part lepas nih hehehehee

{ C } Be Mine ✔Where stories live. Discover now