"Hai Suho!"sapa Krystal. Suho tersenyum manis."Hai Krystal!!"balas Suho. Dia gembira kerana Krystal akhirnya menegurnya. Krystal membalas senyuman Suho.
Suara Cikgu Jihyo menamatkan perbualan mereka. "Okay pelajar malam ni kita akan adakan malam burung hantu semua pelajar akan duduk di dalam hutan selama 1 jam Dan masa tuh kamu semua boleh memunasabah diri kamu.. Semua pelajar akan bersendirian kecuali pemenang pertandingan tempoh hari iaitu kumpulan Suho. Mereka akan ke hutan secara berpasangan jdk sila tentukan pasangan anda dgn segera"terang Cikgu Jihyo.
Setelah mendengar penerangan Cikgu Jihyo Suho pantas memegang tangan Krystal erat. "Krystal is my partner"kata Suho memberitahu ahli2 kumpulannya.
Luhan meraup mukanya kasar. Kesakitannya tidak tertanggung lagi namun dia masih boleh tersenyum manis
"Tiffany would you be my partner?"tanya Luhan. Tiffany mengangguk perlahan.
Dia tahu yang Luhan pasti kecewa dengan penguman Yg dibuat oleh Suho tadi. Xiumin pula terpaksa berpasangan Jessica.
Jessica menjeling tidak senang. Dia menolak Tiffany namun sempat ditangkap Xiumin.
"Kau dh knape??"kata Xiumin. Jessica hanya membuat muka tidak bersalahnya.
"Heishhhh ni x adil Suho oppa dapat pasangan ngan Krystal tapi aku??? Ngan Xiumin! Mana Adil!"kata Jessica dalam hati.
_____________
"The game starts NOW!"jerit Cikgu Jihyo. Semua pelajar pun memasuki hutan. Keadaan lebih sunyi apabila mereka tinggalkan bersendirian.
Setelah Suho ditinggalkan dengan Krystal mereka berborak mengenai masing2. Sesekali mereka terrgelak.
"Awak nih srys lawak ahhh"gelak Krystal.
"Ehh x delah!"nafi Suho yang masih tergelak.
____________
"Luhan?"panggil Tiffany.
"Hmm"balas Luhan.
"Sabar tau! I know you're strong enough for this.. I know that you can do this.. Never give up please.. Krystal needs you. You love her so much so please don't ever stop loving her. Aku tahu memang susah but hey kan Luhan!"kata Tiffany.
Luhan mengangguk perlahan. "I.. I don't think I'm that strong..Its so hard I can't take it anymore! My heart it hurts whenever Krystal ignores me.. My heart hurts very much Tiffany! Sakit! Sangat2 sakit! Saya sayang sangat kat Krystal Dan kalau Suho boleh wat dia bahagia then let it be! Aku x kuat untuk semua nih its too much for me! Cukuplah! I loved her too much and and I will always love her but if Suho can make her happy aku rela aku rela lupakan Krystal demi kebahagian dia"kata Luhan.
Air matanya memang tidak dpat dibendung lagi pantas mengalir. Tiffany sebak melihat keadaan Luhan. Dia mengusap2 bahu Luhan.
"Sabar Luhan jangan mengalah jangan sesekali mengalah"pujuk Tiffany. Luhan tersedu2.
Ini Kali kedua air mata lelakiannya menitis. Pertama kerana Kim Yeri meninggalkannya. Kedua kerana Krystal. Tiffany tahu yang Luhan sukar untuk jatuh cinta dan lebih sukar untuk melupakannya.
Dia hanya mampu berdoa agar semuanya selesai dengan baik. "Tiffany thanks for all of your advises"ucap Luhan.
"Your welcome Luhan"balas Tiffany.
_________________________________________
What's happening? Sorry skema gila ayat ^_^ blur nak tulis.. Dgrlah lagu masa baca ff nih kasik Ade feeling sikit *memandai je* kk hope enjoy n jangan lupa baca next part..
YOU ARE READING
{ C } Be Mine ✔
Random[ Complete ] ♡ " pikir kalau handsome , cute dan boleh buat ramai yeoja sawan , kau hebat ? perangai macam longkang boleh berambos " + istilah 'puberty' ada dalam kamus dewan bahasa. siapa kata seorang nerd tak boleh jadi cantik dan menggoda ? ☆ l...