"Luhan why won't we do our plan tonight? Its more romantic tho"cadang Kai. Lay dan Yoona mengangguk setuju. Luhan termenung sejenak. Dia mengeluh panjang. Keluhan itu seolah2 menandakan yang Luhan sudah putus harapan. Muka Kai yang tadinya ceria bertukar muram. "Nak ke Krystal kat aku Kai? Aku x akan mungkin pernah layak untuk dia.. Aku x setaraf ngan dia weyh! Aku jahat dia baik n dia cantik sedangkan aku?"kata Luhan. Dia seolah2 x due harapan. "Ermm Luhan nak tanya ciket eyh? Kau tuh dahlah encem! Comel lagi! Kalau tak, tak mungkinlah peminat kau sedozen.. Peminat punyelah ramai cakap x encem.. Alasankan tuh alasan yang pertama aku reject"kata Yoona tegas. Kai mencebik. Cemburu benor bila Yoona puji Luhan lebih2. "ERHEM! Habis saya ni x omel? x encem kee?"soal Kai dengan muka x puas hati. "Iyelahh awakkk"kata Yoona sambil mencubit pipi Kai. Lay yang dari tadi jdk permerhati sudah mula meluat dengan telatah mereka. "Guys! Back to basic please! We're talking about Luhan and Krystal right? So why won't you guys settle the food,decoration and etc"cadang Lay geram. Yoona,Kai Dan Luhan tercengang. "Food? Decorations? For what??"soal mereka serentak. Lay menepuk dahinya. Geram betul dengan telatah rakan2nya yang blur x kene tempat. "Yang korang ni bengap sangat dh kenape??? Put in Luhan n Krystal in a candlelight dinner lahhhh!!"jerit Lay geram. Dia yang x de experience dalam bercinta pon boleh agak ni kan diorg yang memang dilamun cinta. "Ouh.. Bagus gak idea gak kau.. Memang boleh pkai.. Bijak3!"kata Kai. "So how is it Luhan? Kitorang settle kan candlelight dinner n you my friend better practice some love speech"soal Yoona. Luhan terdiam sejenak. Lay menepuk2 bahu Luhan. "I know you can do it bro! Bring back that confident attitude of yours! Show it that you really love her so much! Prove it! Go nailed it my friend" Lay memberikan kata2 semangat pada Luhan. Kata2 itu seolah2 menyuntik semangat Luhan. "Yeah! I can do it! I'm Luhan and I can get over anything!"jeritnya. "That's the spirit"tambah Yoona pula.
__________________^^^^^^_______________
Krystal membelek majalah miliknya. Hari ini mereka diberi pelepasan untuk melakukan ape sahaja setelah seharian melakukan aktiviti berat. "Hye Krystal!"tegur Suho. "Ehhh Suho! Lame x jumpe awak mane awak menghilang"tanya Krystal. Pelik jugak dia seharian x nampak batang hidong Suho dh petang sikit baru muncol. "Saya x hensem manelah awak nak perasankan agaknya kalau saya duduk sebelah awak pon awak x nampak"kata Suho seolah2 merajuk. Krystal hanya menjeling. "Malam ni awak free x?"soal Suho. Krystal teringat yang Yoona Ade mengajaknya main game malam nih. "Saya x freelah Yoona ajak main game and only for GIRLS..sorry"kata Krystal menekan perkataan GIRLS. Suho mengangguk faham. "X pela saya pergi dulu eyhh nk tolong Xiumin wat kerje jap" Krystal mengangguk.
__________________^^^^^________________
"Ermm Yoona mane awak nak bawak saya nih? Kata nak main game.. Ni asal bawak saya pergi dalam hutan nih.. Awak tahukan saya takut gelap"soal Krystal. Dia agak cuak dengan tindakan Yoona. "Ishh awak ni byak cakaplah saya pon takut nih!"balas Yoona. "HAH?! Awak jangan kata kita sesat Yoona!!!"kata Krystal takut. Namun kata2nya tidak dijawabnya. "Ermm Yoona? Yoona??"soal Krystal. Dia mula cemas Yoona yang tdnya di sebelah telah hilang drpd pdangan. Perasaan takut mula terbit. Tiba2 mulut dan matanya ditutup dengan kain. Baru shaja nak jerit tapi dh x sempat. Krystal cemas dia meronta minta dilepaskan namun dia tidak cukup kuat. Dalam dia tengah cuba meloloskan diri, dia terdengar rontaan Yoona! "Tolong saya! Krystal Help me please"jerit Yoona. Krystal hanya mampu mendengar. Mulut Dan matanya telah ditutup dengan kain. Badannya dipegang oleh seseorang namun Yg pasti tiada sesiapa yang mendengar teriakkan Yoona kerana mereka jauh berada di dalam hutan.
_________________________________________
Hushhh ape lak Yg terjdk Ni?? Kene culik ke?? Tapi dengan siapa? Huhuhu kesian Yoona n Krystal! Mane Kai? Luhan? Lay? Kenapa diorang x bantu? Diorang pon kene culik kee???? OMG! Adakah ni sebahagian Dari rancangan jahat Suho Dan Jessica? Nak tahu? Kenelah tunggu part seterusnya! Keep reading my ff! Hopely semua enjoy tau.. Huhuhu penat nak kerah otak wat ff ni tau tolonglah vote *pretty please* *muka paling comel* hahhahaha kalau Ade idea ke atau pape meh komen ff nih... Nak gak tau sejauh mane krg suka ff nih.. Manelah tau Ade yang x berapa suka ff nih.. Sorrylah eykkk??? Apepon keep baca part seterusnya!
YOU ARE READING
{ C } Be Mine ✔
Random[ Complete ] ♡ " pikir kalau handsome , cute dan boleh buat ramai yeoja sawan , kau hebat ? perangai macam longkang boleh berambos " + istilah 'puberty' ada dalam kamus dewan bahasa. siapa kata seorang nerd tak boleh jadi cantik dan menggoda ? ☆ l...