Part 3

351 28 0
                                    


"Krystal..Krystal sayang bukak lah pintu nih.Dh dua hari terperap dalam bilik tuh.Ni ade kwan datang nih"pujuk Mrs Jung.

Risau apabila dia dikhabarkan oleh pembantu rumah yang anak dara tunggalnya terperap dalam bilik selama 2 hari.

Mrs. Jung memberi laluan supaya Yoona Dan Tiffany dapat cuba memujuk anaknya.

"Krystal kitorg nih Yoona n Tiffany. Bukak lah pintu kitorg akan cuba tolong awak. Bukak lah weyh.."pujuk Yoona.

Sebenarnya mereka kagum melihat kekayaan keluarga Krystal. Gaya Krystal yang nerd membuatkan mereka tertipu habis habisan.

Perlahan-ii pintu bilik dibuka.

"Krystal!"jerit mereka bertiga seraya memeluknya erat.

"Anak mummy! Sayang Krystal buat ape dalam bilik?"tanya Mrs. Jung. Krystal menggeleng. Mrs. Jung tersenyum lalu turun untuk memberi ruang anaknya bersama rakannya.

____

"Tergamak kau tampar dia Luhan?!"tanya Kris. Ahli Exo yang lainnya hanya tercengang mendengar cerita Lay Dan Suho.

Luhan hanya terdiam sambil menundukkan kepalanya. Dia tahu yang dia salah. Dia tak patutnya bertindak dengan terburu-ii.

"Hyung. Mana pergi hyung yang dulu? Luhan yang gentlemen, yang baik, yang caring, yang murah dengan senyuman."soal Sehun.

Perubahan sikap Luhan mengundang kerisaun di hati.

Mereka semua sedia maklum tentang perubahan diri Luhan yang mendadak akibat kematian Kim yeri iaitu cinta pertamanya.

"Look Luhan kau tak patut buat macam tuh lagi2 kat perempuan. Kalau ade masalah citelah kat kitorg.. Kitorg mesti akan tolong kau punye"kata Suho.

"What should i do? Tbh aku menyesal sebab buat macam tuh dekat dia" soal Luhan.

"Mintak maaflah dekat dia. Itu je jalan yang terbaik. Ingat, kitorang semua akan sentiasa ada dengan kah" Kate Lay. Ahli Exo yang terkejut dengan berita itu hanya mengangguk.

Sungguh mereka tidak menyangka Luhan akan bertindak sedemikian. "Orait! Aku akan mintak maafkan dengan Krystal dan tebus kesalahan aku kat dia. And aku berjanji akan buat hari2 dalam hidop dia lebih bermakna"azam Luhan sambil tersenyum.

Semua ahli Exo tersenyum kecuali Suho. "Hari Krystal bermakna?"kata suho dalam hati. Timbul rase cemburu di hatinya.

____

"Krystal stoplah nangis.. Awak tak hodohlah. Kenapa cakap macam tuh?"pujuk Tiffany.

"Iyelahh Krystal.. Luhan tuje yang buta agaknya"tambah Yoona. Krystal menggeleng lemah.

"Masalah ni takkan settle lah korang"kata Krystal lemah.

"OMG!!! Make Over!!!"jerit Tiffany tiba-ii. "Hah??"tercengang mereka berdua.

"Yoona Dan saya akan tukar gaya awak berpakaian n cara awak make up and kitorg akan ajar awak act like a diva n bila awak pegi sekolah semua orang akan layan awak macm puteri bukan macam sbelom nihh"kate Tiffany teruja.

"Make sense"kata Krystal. "So awak setuju?"tanya yoona.. Krystal mengangguk pantas. "Yessssss! Go get it girl"jerit Tiffany.

________

"Srys ke dress Ni?"tanya Krystal. Tiffany Dan Yoona mengangguk.

"Omg! Cantiknya awak Krystal"kata Yoona apabila Krystal keluar dari fitting room. Tiffany pon terkejut. Krystal tersengih.

Dress biru itu memang padan dengan tubuhnya yang putih mulus ditambah lagi dengan heels berwarna hitam.

Tiffany memilih 10 helai blouse dan 15 helai skirt,long and short pants. Manakala Yoona mengambil tugas memilih 12 pasang dress pelbagai warna dan corak yang sesuai dengan Krystal. Accessory seperti rantai,gelang,scarf,handbag,make up Dan kasut juga tak lupa dibeli oleh mereka.

"Skarang semua baju yang diperlukan ade kite kene beli lends dan make over rambut Krystal"kata Yoona teruja. Krystal hanya tersengih.

Dia yakin kawannya itu mampu bertukar dari seorang nerd kepada gadis yang persis bidadari.

Rambut Krystal yang panjang dan lurus dialunkan menjadi wavy dan berwarna sedikit keperangan dihujungnya.

Matanya yang berkaca mata ditukar dengan lends.

Mereka semua pulang ke rumah setelah kelengkapan penampilan lengkap. Yoona Dan Tiffany harus mengajar Krystal untuk berwatak seperti diva.

***

Ape yang akan jadi kat sekolah?? Adakah semua akan terpegun dengan perubahan drastik Krystal? Paling penting berjayakah Luhan menyembuhkan hati Krystal yang sudah sakit? Kalau nak tahu hah! Bacelah part yang seterusnya.. Macam biasalah mianhae kalau Ade kesalahn ejaan n tatabhasa.. ^_^ hehehehh hope sangat2 korang enjoy bace ff saya. N n.n paling penting tolonglah vote eyhh ≧∇≦

{ C } Be Mine ✔Where stories live. Discover now