Part 18

256 19 0
                                    


"KRYSTAl!"jerit Woo Bin. Mereka meluru ke arah Krystal dan lelaki itu.

"Oh My God! Luhan! Luhan wake Up Luhan!"jerit Krystal sambil mendakap Luhan yang berlumuran dengan darah.

"Luhan! Luhan sabar Luhan!"kata Tiffany. Woo bin segera menelefon pihak hospital. Luhan terbatuk2 Yg mengeluarkan darah. Tiffany Dan Krystal mengalirkan air mata.

"Luhan please Luhan please wake up! I need you!"jerit Krystal. Luhan masih tersenyum manis walaupun dirinya berlumuran dengan darah.

"Kry.. Kry..Krystal don't cry.. Please..do..don't cry.. Sarang..hae"kata Luhan tergagap2.

Sempat dia mengesat air mata Krystal yang mengalir. Sakitnya hanya tuhan yang tahu.

"Luhan! Luhan saranghae Luhan.. I love you so much! Please don't leave me please!"raung Krystal. Tiffany memeluk Krystal erat.

Pihak hospital tiba dengan ambulance dan membantu Luhan dengan membawanya ke hospital.

_________

"What the fuck?!"jerit Kai.

"Kau dah kenapa weyh?"soal Lay hairan.

"Luhan kene langgar ngan kereta and dia parah! Skarang dia kat hospital"jerit Kai lagi. Ahli EXO yang lainnya Yg dari tadi sibok dengan phone berluru kearah Kai.

"Hospital mana?!"kata Xiumin. Air matanya jatuh.

"Kai! Hospital mana Kai?"tangis Sehun. Kai tidak manpu bersuara lagi. Hatinya hancur.

"Kai tolonglah bagi tahu!!"jerit Kris pula.

"Hos.. Hospital XOXO"kata Kai sambil menangis. Mereka semua bergegas ke hospital berkenaan.

____________

"Weyh Suho td aku nak langgar Krystal n tiba2 Ade sorang mamat tuh halang habis ahh aku terlanggar dia pastu aku terus blah"terang Jessica.

"Kau nak bunuh Krystal ke ape HAHH?!"jerit Suho.

"MEMANG! MEMANG AKU NAK LANGGAR KRYSTAL! KAU ASYIK RAPAT DGN DIA.. PADHL AKU DGN LUHAN X RAPAT LANGSONG! JDK AKU NAK BUNUH POMPUAN TUH AKU NAK BUNUH DIA!"jerit Jessica bagai dirasuk.

"OI POMPUAN KAU TAU X MAMAT MANA KAU LANGGAR TADI HAH? YG SELAMTKAN KRYSTAL TD TUH LUHAN KAU PHM X YG KAU LANGGAR TDK TUH LUHAN!!"tengking Suho. Dia sudah tak siuman lagi.

"WTH?!"jerit Jessica. Dia jatuh terduduk.

Tiba2

"Miss Jessica anda ditahan kerana dipercayai memiliki kenderaan yang disyak melakukan jenayah langgar lari. Anda diminta ke balai skarang"arah seorang lelaki lengkap berpakaian polis.

Jessica bagai dirasuk...

"X AKU X BUNUH DIA TAK! HUEHHEHEUE AKU SAYANG DIALAH! KRYSTAL AKU AKAN BUNUH KAU! LUHAN SAYANG JANGAN TINGGALKAN SAYA! HHAHAHAH"jerit Jessica.

Polis menyeretnya ke dlam kereta Polis. Suho tergamam. Dia menangis dan menyesal dengan sifat iri hatinya.

______________

"Luhan macam mana doktor?"tanya Krystal sebaik sahaja doktor keluar dari bilik pembedahan.

"Ermm Luhan kehilangan banyak darah.. Nyawanya terancam kerana stok darah A di hospital ini telah habis jadi siapakah yang ingin mendermakan darahnya buat Luhan?"tanya doktor.

"Kami!"jerit semua Ahli EXO.

"Saya juga!"kata Krystal dan Tiffany. "Darah yang perlu disumbang hendaklah darah jenis A"jelas Doktor.

Krystal mengeluh. Darah miliknya jenis O. Kai menekup mukanya begitu juga Lay dan Sehun.

Mereka bertiga memiliki darah jenis AB manakalah ahli EXO Yg lain dan Tiffany berdarah O.

"Oppa! Oppa darah jenis apa?"soal Krystal.

"Mianhae tapi oppa darah jenis O sama dengan kamu"kata Woo Bin bernada kesal.

"Kamu semua kene cepat kerana Luhan snagat memerlukan darah kerana nyawanya dalam bahaya"terang doktor lagi.

"Saya akan sumbangkan darah!"jerit Suho.

_____________

"Saya akan sumbangkan darah"jerit Suho.

Semua ahli EXO terkejut.

"Baguslah! Mari ikut saya"kata doktor. Suho hanya menuruti. Usai keluar dari bilik rawatan.

"Pembedahan boleh diteruskan lagi dengan adanya sumbangan darah dari Suho. Doakan yang terbaik"ucap doktor sebelum kembali ke dalam bilik pembedahan.

"Korang! Aku nak mintak maaf byak2 sbb mengecewakan korang! Aku insaf! Tolong maafkan aku"pinta Suho sambil menangis teresak2. Ahli EXO berasa simpati.

"Iye2 kami maafkan"ucap mereka semua.

"Skarang Ni kita doakan yang terbaik untuk Luhan"kata Woo Bin.

_________________________________________

Akhirnya suho insaf! Urghhhhh luhan kene langgar pulak dh.... Huhuhuuhu... Hope enjoy and mianhae for any typo .-. Hahhaha bacalah part Yg seterusnya tau!

{ C } Be Mine ✔Where stories live. Discover now