🌳15

12 1 0
                                    


Dua minggu pun berlalu dan Furqan pun sudah selamat sampai di Malaysia. Mulanya dia bercadang ingin tinggal disitu hanya seminggu tetapi rakan sekerjanya ada sahaja plan membawanya kesana kemari. Disebabkan itu furqan terpaksa menunda hasratnya untuk balik ke Malaysia.

9 pagi

Bunyi alarm mengejutkan furqan dari tidur nya. Terpisat-pisat matanya dibuka. Letih sungguh badannya sebaik sahaja pulang. Bagasinya dan beberapa beg lain dibiarkan bersepah di lantai bilik itu. Tidak sempat dia mengemas barangnya lagi.

Sampai Malaysia tadi sudah tepat-tepat azan subuh berkumandang. Lepas je solat subuh di rumah. Furqan terbongkang di atas katil dan melayari dunia mimpi.

Dia bangun dari katil dan membuat sedikit regangan. Setelah selesai dia mengambil tuala dan pergi membersihkan dirinya.

10 minit kemudian, furqan keluar dari bilik mandi dengay mukanya kelihatan segar. Cermin mata di pakai lalu dia mengeringkan rambutnya dengan kasar. Agak-agak dah kering dia meletakkan tuala itu di bahunya dan berjalan masuk ke dapur.

" Malaysia nih, baru pukul 9.30 pagi dah panas betul" rungut furqan sendiri.

" Nak makan apa hari nih..." Furqan melihat peti aisnya yang ada hanyalah 2 botol air mineral, roti gardenia dan epal hijau.

" Em.. memang lelaki bujang betullah aku nih" komen furqan setelah 2 minit merenung peti ais yang kosong itu. Di ambillah air mineral dan sebiji epal hijau.

Diteguk sekali air itu tapi entah macam mana, furqan tersedak. Terus sahaja dia tersembur air yang diminum nya.

" Haih, nasib tak pakai baju lagi" furqan melihat badannya menjadi basah. Mujur sweatpants nya tidak kebasahan. Furqan mengelap badannya dengan tuala di bahu.

Tiba-tiba telefon furqan berdering.
Furqan berjalan kearah telefonnya dan ditekan punat hijau. Belum sempat furqan menjawab suara si pemanggil sudah menyapa terlebih dahulu.

" Assalamualaikum Furqan! " Sapa yassin si pemanggil.

" Waalaikumussalam. Kenapa tetiba call nih?" Tanya furqan kemudian di gigit epal hijaunya itu.

" Ouhh tak de... Saja nak tanya kabar kau. Hang sihat ke ?" Tanya yassin.

" Alhamdulillah sihat. Aku baru balik je semalam. Ini baru bangun tidur" kata furqan.

" Eh? Balik dari mana? Overseas?" Kata yassin.

" Haah. Aku gi masuk office kat sana dua minggu lepas. La nih baru balik" kata furqan.

" Ouhh iya ke... Kau ada masa free tak hari nih? Jom lepak. Aku rasa lama betul tak lepak sama-sama" kata Yassin.

" Boleh, kalau macam tuh kul 1 nih jomlah kita lunch sekali" ajak furqan.

" Okey onz. Kita gi tempat biasa tau" kata Yassin.

" Ha, Orait boleh...  " Kata furqan

" Okey jumpa nanti" lalu panggilan di matikan.

" Buat masa sekarang aku kena kemas luggage. Tangguh-tangguh nanti makin malas nak settle kan. Aduh, air tadi pun tak kemaskan lagi" kemudian furqan cepat mengambil kain lap dan di lap kawasan yang terkena semburan nya.

-_-_--_-_-_-

1 petang.

Furqan memakirkan motonya sebaik sahaja dia tiba di hadapan sebuah restoran.

" Eh hey! Furqan! Scooter je? Mana R15 kau?" Sapa yassin yang kebetulan baru sampai di sebelahnya.Furqan melihat yassin di sebelah menunggang motor honda CBR 650r.

My Ugly HusbandWhere stories live. Discover now