حدق زين الي فريد بذهول ورمقه فريد بغل وغضب
تحرك زين ناحيه فريد وصاح بغضب: انت ايه اللي جابك هنا ؟! وعايز ايه ؟! ليك عين تيجي لحد هنا !!رمقه فريد ببرود : حاجه متخصكش يا حبيبي ..
واحسن ليك تخفي من وشي الساعه دي "قبض زين علي قميص فريد وهتف : لا بجد .. انت بتهددني بقا ؟!
نفض فريد قبضة زين وهتف بعنف: لا بنورك يا حيلتها .. فريد الصياد مبيهددش ..
لكزه ف كتفه وأكمل : بنفذ ع طول !حدق مازن الي مروان بدهشه واشاره إليه مروان بعدم معرفته للأمر ..
تشابك زين وفريد بالأيدي وكل واحد قبض ع سترة الآخر بعنف وغضب ...
تدخل كل من ممدوح و مازن ومروان وخرج ابراهيم وسهير من الغرفه ع صراخهم حاول مروان سحب زين الي الخلف وهو يهتف : هو فيه ايه زين فهمني؟!سحب ممدوح فريد بحنق : فريد اهدي مش كده .. هو ده اللي اتفقنا عليه ؟؟
وقف مازن ف الوسط : كفايه بقا احنا ف مستشفي .. ممكن نفهم فيه ايه ؟!
هتف ابراهيم بحده : أنا اللي عايز افهم ؟؟.
رمق فريد وممدوح بدهشه ثم حدق الي زين : مين الناس دي يا زين ؟ وعايزين منك ايه ؟!هتف فريد بعصبيه : أنا مش عايز منه حاجه .. انا جاي للبشمهندس ابراهيم '"
زين بغضب: لا بجد وقح !!
صاح ابراهيم : زين مالك جري ايه ؟!
الراجل ضيف وواضح إنه مش من هنا ،،حدق الي فريد وتمتم : اهلا تفضل يا ابني أنا البشمهندي ابراهيم اامر ..
تقدم فريد وهتف: اهلا بيك يا عمي أنا الرائد فريد الصياد .. كنت عايز حضرتك ف موضوع بخصوص بنتك !!
تقدم مازن وهتف : وانت تعرف اختي منين ؟!
هتف ابراهيم : استنا يا مازن .. مالها بنتي يا حضرة الرائد ؟!
رمق فريد زين ببرود وهتف : انا بحبها وهي كمان بتحبني .. وانا جاي اطلب ...
اندفع زين بغضب ودفع فريد بقوه وصاح : لا انت بجد زوتها ..أنا عمري ما شوفت بجاحه كده .. وانا مش هسيبك ""
اندفع مروان ومازن وممدوح ف محاوله ايقاف هذا الجنون
قبض فريد ع رقبة زين وهتف : لاا انت موتك ع ايدي النهارده ..مروان بغضب : انت مجنون يا جدع انت سيبه ..
صاح ابراهيم بغضب : مفيش اي احترام لي ... طيب ع الأقل احترموا أننا ف مستشفى ...اتفضلوا كلكم ع تحت بسرعه ...
نفض فريد زين بغضب وتحرك الي الدرج هو وممدوح
صاح زين بعنف: انت ازاي بتسمع منه يا عمي ؟!
الحيوان ده كان دايما يتعرض لعهد وهي ف الكليه ""هتف مازن بغضب : يعني انت تعرفه ومقلتش ليه قبل كده ؟!
مروان بعصبيه : انت ازاي متقليش حاجه زي كده يا زين ؟؟
أنت تقرأ
عندما يعشق الشيطان
Romanceهو وبكل اختصار شيطان وقح ،، لا يفرق بين الحلال والحرام ،،بين الصح والخطا ،،نسوانجي درجه اولى ،،مغرور جدا ،، متملك قاسي لا يعترف بالحب ،،النساء بالنسبه له للشهوه فقط لا غير ،، ماذا يحدث عندما يلتقي بيها وهي الخجوله البريئه التي لم يعرف الحب طريقه لقل...