Kapitel 1

547 17 0
                                    

Jag heter Cornelia, 15 år, blåa ögon, blont långt hår och går dansprogrammet på gymnasiet i Stockholm. Det är de tre veckorna innan sommarlovet och det ska bli SÅ skönt med en paus ifrån allt pluggande ett tag. Har verkligen legat i hela året för att få någorlunda bra betyg men det har inte visat sig speciellt mycket, vilket ger mig sämre självförtroende än vad jag redan har.

"Cornelias perspektiv"

Det är fredag morgon och klockan ringer 06:30 sista dagen i skolan innan helg så skönt! Jag studsar upp ur sängen och sveper in mig i min rosa morgonrock och går ner för trappan med riktning mot köket. Jag tar bara en hård liten macka med smör och ost och sedan ett glas vatten och går upp för trappan till mitt rum igen. Jag går och hämtar min dator och sätter mig ner vid mitt sminkbord och sätter på en video på Youtube. Jag sitter alltid och kollar på en video medan jag sminkar mig och äter min frukost en bra och lugn start på dagen helt enkelt. Jag sminkar mig bara lite lätt med lite mascara, foundation, puder och sen inte mer med det. Jag går till min
garderob och tar fram ett vitt linne med lite spetts detaljer och sedan ett par svarta jeans. Jag gör inte så mycket med mitt hår tycker att det är rätt snyggt som det är naturligt så jag kör oftast på det jag bara rufsar till det lite sen är det On Point. Sedan så sprutar jag bara på lite parfym och sedan går jag ner till toaletten för att borsta tänderna sedan är jag klar för ännu en skoldag. Jag ger mamma en puss på kinden innan jag går och tar på mig skorna och försvinner ut genom dörren ut till min moped. Jag kör iväg mot skolan och på vägen så ser jag fyra killar bråka med varandra det är dem så kallade "Badass killarna" jag gasar till lite och kör vidare mot skolan. Jag ser hur dem pekar på mig och pratar i backspegeln men jag bara himlar med ögonen och kör vidare. När jag kommer fram till skolan möter jag upp min kompis Lina. Hon har brunt långt hår och bruna ögon. Hon står men sin pojkvän Daff, han är två år äldre än oss så han går i trean men ålder är ju bara en siffra och dem passar riktigt bra tillsammans för Lina är väldigt mogen för sin ålder. Just därför vet jag inte riktigt hur vi kan vara så bra kompisar för att jag är helt annorlunda jag är mer sprallig och livlig men det fungerar faktiskt bra. Jag är mer lik min kompis Sandra vi är precis lika livliga och spralliga båda två. Man kan ju tro att jag inte kan vara sådan bara för att jag har så dåligt självförtroende, men när jag är med folk som jag är bekväm med så kan jag vara hur galen som helst. Sandra är faktisk min bästa kompis, vi matchar så bra och vi har så himla kul tillsammans och det är så himla skönt att ha en lite mer barnsligare kompis än vissa andra som är så mogna och ibland kanske man vill spralla loss lite.

Första lektionen är slut och jag går mot mitt skåp och låser upp med den fyrsiffriga koden och lägger in mina engelska böcker. Denna lektion var helt underbar egentligen, jag kunde mycket och fick verkligen visa vad jag kunde. För engelska är det ämnet som jag har lättast för och det jag är bäst i också så det kändes bra. På rasten går jag och Sandra en sväng ner på jogging spåret för att få lite frisk luft. När vi går på grus stigen så kommer "Badass killarna" gåendes ifrån andra hållet. När vi går förbi varandra så hör vi hur dem säger "olala" och jag och Sandra fnissar till och kollar bakåt. "Badass killarna" är kända över hela staden men jag vet inte vilken skola dem går på men jag vet i alla fall vad dem heter. Dem heter Felix, Oscar, Omar och Oscar (Ogge). Dem är ganska söta ändå hör jag Sandra säga glatt. Mjo det är dem väll svarar jag lite generat tillbaka.

Bara erkänn Cornelia!

Ja jag erkänner dem är skit snygga så.

Haha. Skrattar Sandra.

Efter en liten promenad är vi redo för ännu mer arbete och jag är faktiskt väldigt taggad idag utav någon anledning. Kanske bara för att det är fredag och vi är på slutspurten till sommarlovet. Och det ska bli helt underbart men lite värme, bad och bara vara med vänner har längtat efter det länge nu. Men det jag absolut inte förväntar mig innan sommarlovet kommer att hända, vi kommer få en uppgift som får mig att tappa hakan.

Rösta och kommentera puss! :) 

Dance like no one is watching -o.eМесто, где живут истории. Откройте их для себя