-Cornelias perspektiv-
Det är fredag kväll och jag och Sandra har bestämt oss för att åka in till stan och hänga med lite folk. Jag springer upp på mitt rum efter kvällsmaten och tar på mig ett par svart shorts och det vita spets linnet som jag hade på mig till skolan på dagen. Jag går ner till toaletten för att borsta tänderna men när jag kommer ner så sitter min lilla syster 3 år gammal och målar på golvet. Jag lyfter upp hon ifrån golvet och ropar på mamma som kommer springandes efter en stund.
-Onej! Passa henne medans jag torkar bort det här. Säger mamma.
- Nej, jag kan inte jag måste skynda mig till bussen.
- Jasså, vart ska du då?
- Jag och Sandra ska till stan. Det sa jag ju till dig innan...
-Ja juste förlåt, stick du.
Jag borstar tänderna snabbt och spottar ut skummet och försvinner ut i hallen för att ta på mig skorna. Men då har vår hund bitit sönder mina favorit klackar!
-Asså FAN!
- Vad är det? Frågar mamma med en bekymrad min.
- Hund jäveln har bitit sönder mina skor!
-Ajdå...
- Ah det kan man säga!
- Men ta dina converse så du hinner med bussen så får vi åka och köpa ett par nya någon dag.
- mhm okej.
Hejdå!
-Hejdå hjärtat!
Jag sitter på bussen och väntar på att komma fram till Sandras hållplats när vi är framme hoppar hon på. Hon kommer bak och sätter sig jämte mig och vi pratar om vart vi ska någon stans. Och vi bestämmer oss för att gå lite på plattan och se vad vi kan hitta för roligt folk att hänga med och sen fffff vi bestämmer oss för att gåan hitta för roligt folk att hänga med och sen fska någon stans. Och vi bestämmer oss för att gåår vi se vart vi tar vägen.
Efter att ha gått runt och pratat med folk i några timmar så börjar vi båda två bli hungriga så vi bestämmer oss för att gå och äta på McDonalds. Vi tar bara några Cheeseburgare och varsin dricka och så sätter vi oss vid ett bord.
Vi äter snabbt upp och går vidare. Då träffar vi Lina och Daff. Vi pratar lite med dem och dem skulle gå hem så vi går vidare mot busshållplatsen för att ta bussen hem för klockan är ändå 03.15 så det är dags att åka hem. Jag sover över hos Sandra för jag vill inte väcka min lilla syster och så vill jag heller inte bli väckt tidigt imorgon av att hon skriker eller något. Vi hoppar av bussen vid busshållplatsen en bit ifrån Sandras hus.
När vi står i trapphuset vid Sandras lägenhet så:
- Fan också! Skriker Sandra och slår på dörren till lägenheten.
- Vadå? Frågar jag besvärat.
- Jag glömde nycklarna, och mamma och pappa är inte hemma i helgen.
- Jaha, vad gör vi nu då?
- Jag vet inte! Säger Sandra frustrerat och glider sakta ner på golvet lutandes mot dörren.
- Har ni ingen extra nyckel på något ställe?
- Nja...
- Okej så... hinner jag bara säga innan Sandra avbryter mig med att ställa sig upp snabbt.
- Jo! juste i krukan utanför på gatan ligger det en nyckel. Jag bad ju mamma att lägga den där.
- Sandra får alltid dåligt minne när hon är full. En gång så visste hon inte vägen hem. Men hon gick hem till mig så det var ju inte så farligt det kunde ju gått värre.
Vi kommer till sist in i lägenheter och vi tar varsin smörgås och sedan somnar vi båda två i varsin soffa framför tv:n i vardagsrummet.
Jag vaknar utav en duns. Det är Sandra som ramlade ner ifrån soffan. Jag kollar yrvaket på henne när hon ligger där emellan soffan och soffbordet och skriker.
Jag börjar gapskratta så att jag nästan också ramlar ur soffan.
- Vad skrattar du åt då!? Jag behöver hjälp här borta!
- Hahaha! Du skulle se hur det ser ut! Du ser verkligen ut som en skalbagge på rygg! Skrattar jag.
- Jaja det gör jag säkert men hjälp mig nu tack!
Jag puttar lite på soffbordet och ger henne en hand.
- Haha kommer du ihåg hur vi kom in här igår? Frågar jag med ett litet skratt när vi sitter och äter varsin (bakis pizza) som vi kallar det.
- Nä, eller vadå?
- Hahaha du hade inga nycklar på dig så du blev skit förbannad och satte dig på golvet ute i trapphuset och gapa och skrek, sen kom du på att din mamma hade lagt ut nycklarna i en blomkruka på gatan.
- Hahaha ofta!? Fett kul!
- Haha ja, men det tyckte nog inte dina grannar.
- Men Cornelia lite Yolo för fan. Dem har väll också levt eller?
- Jo det är klart lite kul får man väll ändå ha.
- Ah
Efter att vi har suttit och spelat lite tv spel på Sandras storebrors rum så går vi hem till mig. Vi pratar lite om hur livet ser ut just för tillfället. Vi brukar alltid ha lite "deep talk" över en fika eller någonting. Det är liksom vår grej. Men efter att suttit hemma hos mig i flera timmar så går Sandra hem till sig igen men vi ska ses senare ikväll och träffa Lina och gå på bio. Bara lite tjej mys med film och godis.
Jag tar bussen in till bion för att min moppe knappt har någon bensin. Jag möter upp Sandra på stationen och så går vi och möter Lina vid bion. Vi ska se någon deckare för vi ville ha lite spänning för vårt liv är alldeles för trist just nu. Filmen är ungefär 2 timmar lång så det bli att åka direkt hem efter det. Vi orkar inte festa mer för igår var vi uppe så länge.
Men det höll ju inte. Efter bion så bjöd linda oss på ett glas vin inne i stan. Men det blev inget festande efter det utan sedan tog jag sista bussen hem och somnade på direkten. Men imorgon blir det bara en vilodag innan skolan börjar igen på måndag.
Rösta och kommentera puss! :)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Dance like no one is watching -o.e
Hayran KurguNågon gång som jag verkligen har bra självförtroende är när jag dansar. Då är jag i min egna lilla värld och det är bara jag ,musiken och dansen ingen annan. Men det jag inte visste var att i min egen lilla värld va jag inte ensam, det var någon mer...