Kapitel 24

76 5 2
                                    

-Oscars perspektiv-

Det har gått en vecka sedan Cornelia ramlade. Jag har besökt sjukhuset två gånger men nu får jag sova där någon natt eller så om jag vill. Vi fick åka ambulanshelikopter till sjukhuset som ligger hemma. Så jag har sovit hemma och har kunnat göra det ja vill för att inte tänka på det som har hänt allt för mycket. Cornelia hamnade i koma och det är inte ens säkert att hon överlever och det får jag leva med att hon kanske inte kommer finnas med mig mer och om jag inte gör något annat så kommer jag bara tänka på det och då kommer jag ju att bli helt sjuk. Mina bästa kompisar vet om vad som har hänt och dem gör allt dem kan för att jag ska må bättre. Ikväll så ska jag och grabbsen ha en riktig grabbkväll vi ska bara spela tv-spel och prata om livet, dricka öl och bara släppa allt för en stund om jag kan göra de vill säga men jag får försöka. Jag har tänkt att sova över på sjukhuset imorgon och i övermorgon. Hon kanske vaknar om jag sitter bredvid och håller hennes hand. 

/dagen efter/

Kvällen med grabbarna igår var så kul behövde verkligen den. Vi pratade om allt och ni kanske tror att killar inte gråter inför varandra i gänget liksom men det gör vi och det känns så skönt. Vi dömmer inte varandra utan vi finns där för varandra och stöttar typ som ett par. Jag berättade att jag skulle till sjukhuset idag och då sa dem att de skulle komma förbi en sväng  imorgon och det gör mig så glad. Cornelia känner ju dem också så hon är ju liksom bästa vän med dem med så jag tror hon uppskattar det. 

Jag packar ihop lite kläder och grejer som jag kan behöva. Lite tidningar och laddare till både dator och mobilen (oops vet ej om man får ha dator med sig på sjukhus men Oscar får ;) XD ) Sedan tar jag bara på mig min jacka och mina skor och sedan går jag mot busshållplatsen. Jag tänker att jag åker in till stan och köper lite blommor och sedan tar jag bussen till sjukhuset. Jag går in i hissen och trycker på 6an hissen rör sig och sedan hör jag ett pip en röst som säger "våning sex" dörrarna öppnas och jag går mot rummet Cornelia ligger i. Inne i rummet sitter Cornelias mamma och håller hennes hand och jag hör att hon gråter. Jag knackar lite lätt och går in försiktigt och säger nästan viskar ett ynkligt hej. Jag ställer ner väskorna och kramar om Cornelias mamma. Jag går fram till sidan av sängen och lutar mig fram och ger Cornelia en puss i pannan. Det är något jag alltid brukar göra och alltid har gjort. Cornelias mamma ska också sova här inatt. Det har hon i och för sig gjort hela tiden men jag har ju inte gjort det. Jag sätter i blommorna i en vas och sätter dem på ett bord. 

Klockan börjar bli lite över 22 och vi  ska snart gå och lägga oss. Jag går och tar fram min tandborste ur min väska och går mot toaletten. Vi har liksom fått två sängar inrullade på rummet. Jag lägger mig i den ena och tar mobilen ifrån bordet. Jag scrollar igenom Instagram och det är bilder på massa folk som festar och har skit kul. Jag blir såklart sugen men inatt tänker jag sanna här hos Cornelia. 

Mitt i natten vaknar jag av ett högt långt pip. Det kommer ifrån den dör maskinen som visar typ "pulsen" eller vad man ska säga dem som visar om man lever. Jag sätter mig upp med ett ryck och tittar bort på maskinen. Det är bara ett rakt sträck på den. Jag får panik och trycker på alla knappar som går för att kalla personalen till rummet jag springer ut i korridoren i bara kalsonger och skriker efter personal. De kommer några sköterskor springandes och jag bara skriker att hon är död. De kallar på mer personal och de hämtar massor utav grejer och försöker få igång Cornelia igen. Dem lyckas maskinen börjar visa vågor igen. Jag andas ut och Cornelias mamma fick en sån panikattack att läkarna fick ta hand om henne. Jag säger till Cornelia "fyfan va du skrämde mig. du får inte lämna mig nu jag behöver dig." 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

TJENIS! KORT KAPITEL MEN JAG KAN JU INTE HITTA PÅ HUR MYCKET SOM HELST NÄR CORNELIA LIGGER PÅ SJUKHUS OCH OSCAR ÄR DÄR MED HON HAHA XD 

HOPPAS NI GILLADE DET IALLFALL.

JAG PLANERAR ATT TA BORT TOUCHDOWN IGEN OCH SEDAN PLANERA EN NY NOVELL OM HARRY STYLES! TAGGA! 

HOPPAS NI MÅR BRA!

BYYYE! // SVAMPEN <3 <3 <3



Dance like no one is watching -o.eDonde viven las historias. Descúbrelo ahora