-Oscars perspektiv-
"God morgon gumman! Hur mår du?" Frågar jag osäkert när hon kommer ner för trappan.
"God morgon. Det är väll sådär har jätte ont i magen och huvudet." Säger hon och går mot toaletten.
Hon säger ingenting om hur fint jag hade dukat upp efter som att hon gick med huvudet ner i telefonen och jag kan ju inte begära allt av henne när hon inte mår bra.
"Nej men gud vad fint du har gjort det älskling!" Säger hon när hon kommer tillbaka från toaletten och äntligen tittar upp från sin telefon.
"Det var så lite så du är ju min prinsessa." Säger jag och slingrar runt mina långa armar runt hennes fina kropp.
"Gud vad du skämmer bort mig hela tiden du får sluta med det jag hinner ju aldrig göra något för dig ju." Säger hon och pussar mig mjukt på läpparna.
"Haha förlåt eller vad ska man säga" Säger jag och skrattar.
Vi pratar som vanligt vid frukosten om vad vi ska göra under dagen. Cornelia är bättre i sin fot och vi funderar på att åka ner till Göteborg och gå på Liseberg. Lite mysigare än att gå på grönan där har man ju vart sisådär tusen gånger.
"Ska vi fråga Sandra och Ogge om dem vill följa med?" Säger Cornelia och tar en klunk av sitt te.
"Jo visst det skulle ju vart jätte kul." Jag sms:ar Ogge direkt.
"Tjäna bror! Vill du och Sandra åka till Göteborg idag"
"Hallå! Visst vi är på. Liseberg eller?"
"Ah vi tänkte det..."
"Gött"
"ses på stationen om 1 och en halv timme då."
"Okej"
Vi har ätit upp frukosten och vi plockar undan allt och sedan går vi upp på mitt rum för att fixa oss. Cornelia hoppar in i duschen och jag letar upp mina svarta jeans och en vit tröja.
Cornelia kommer ut ifrån badrummet med en handduk runt kroppen och en uppe på huvudet. Nu var det min tur att duscha, Jag skyndar mig för jag måste ju hinna fixa håret och allting. Sista dagen med mitt fluff sedan ryker det av!
Jag går ut från badrummet bort till spegeln där min hårfön ligger. Jag slår på den och kör med den ända tills håret är lagom torrt sedan i med vax. Jag klär på mig och går ner för att hitta mitt busskort och allt som man ska ha med sig. Jag springer upp för trappan för att hämta min mobil och där. Framför spegeln står världens vackraste tjej!
"Gud vad fin du är älskling!" Säger jag och pussar henne bakifrån på kinden.
"Du med älskling!" Säger hon och vänder sig om och kramar mig. Hon luktar så gott!
"Vi måste skynda oss bussen går om en kvart." Säger jag och springer ner för trappan.
"Ah jag kommer!" Säger Cornelia efter mig
Vi går ut genom dörren och rör oss mot busshållplatsen. Bussen kommer precis när vi har ställt oss i busskuren. Vi har alltid sådan tur när vi ska göra något.
Vi sätter oss på bussen och den rullar mot Ogges hållplats. Dem står och väntar han och Sandra, det är helt galet vad dem passar bra tillsammans. Lika dumma i huvudet bägge två... Tänker jag tyst för mig själv och skrattar.
"Hej!" Säger Sandra och ger mig och Cornelia varsin kram Ogge lika så.
"Är ni taggade på Liseberg nu då?" Frågar Cornelia.
"Om vi är! När Ogge sa det alltså jag hoppade runt och typ skrek!" Säger Sandra glatt.
"Haha gjorde hon?" Frågar jag Ogge och skrattar.
"Haha ja ni skulle sett hon! Hon var gladare än ett barn på julafton." Säger Ogge och skrattar.
Vi hoppas av bussen på tågstationen för det går snabbare att åka tåg till Göteborg. Vi sitter och väntar på perrongen och efter en stunds väntan kommer äntligen tåget. Vi hoppar på och sätter oss vid sådana säten som är fyra stycket med två mitt emot varandra. Vi pratar om allt mellan himmel och jord. Vi får reda på att Ogge och Sandra ska åka till Thailand på semester och då blir jag sååå sugen på att åka iväg med Cornelia. USA eller Spanien kanske. Utan Ogge och Sandra då förstås det känns som att Cornelia har tyckt att det har blivit lite för mycket med dem och att vi inte har haft någon ensam tid bara jag och hon. Det hade passat perfekt att åka på en mysig semester för bara oss två.
Nu är vi äntligen framme vid Göteborg! Vi ser Liseberg och riktar våra steg mot ingången. Vi köper åk pass och sedan är de bara att tuta och köra.
Efter halva dagen av bara massa skratt och skrik så börjar vi bli hungriga och det är dags att äta någonting. Vi går in på Burger King och köper några hamburgare och sedan sätter vi oss på en bänk och käkar.
Vi har samlat på oss många galna och fina minnen och bilder idag. Det är inte fel att ha, att ha någonting bra och kul att titta tillbaka på är riktigt roligt.
På tåget hem så somnar Cornelia på min axel. Denna dagen måste tagit hårt på henne. Säger jag till Sandra och Ogge som sitter mitt emot och kollar på henne. Dem nickar och tar upp sina mobiler.
Vi är äntligen hemma i Stockholm och jag väcker Cornelia som yrvaken kliver av tåget tillsammans med oss. Vi sätter oss på bussen och åker hem. Idag har vi haft det riktigt ordentligt kul! Tänker jag när vi går upp för trappan till mitt hus.
Cornelia bara slänger av sig skorna, går upp på rummet och går och lägger sig. Hon tar på sig min svarta t-shirt som hon får ha och sova i. Hon sätter upp håret i en bulle på huvudet och lägger sig ner på kudden. Jag tar av mig mina byxor och min tröja och lägger mig jämte henne i sängen. Jag håller om hennes varma trötta kropp och ger henne en god natt puss i pannan.
När jag vaknar nästa morgon så vaknar jag av att Cornelia inte ligger i sängen. Jag går ner för trappan och Cornelia sitter hopkurad på en stol i köket.
"Oscar jag har en sak att berätta för dig..."
TACK SÅ SJUKT MYCKET FÖR ATT NI LÄSER! DET BETYDER SJUKT MYCKER FÖR MIG <3 FORTSÄTT RÖSTA KOMMENTERA OCH DELA MED VÄNNER SÅ KOMMER SNART KAPITEL 12... ILYSM <3 <3 <3 <3
VOUS LISEZ
Dance like no one is watching -o.e
FanfictionNågon gång som jag verkligen har bra självförtroende är när jag dansar. Då är jag i min egna lilla värld och det är bara jag ,musiken och dansen ingen annan. Men det jag inte visste var att i min egen lilla värld va jag inte ensam, det var någon mer...