Kapitel 8

184 9 0
                                    

-Oscars perspektiv-

Vi ligger vakna långt, långt in på natten. Jag ligger med huvudet i Cornelias knä och hon drar lätt med fingertopparna igenom mitt fluffiga hår. Jag Sträcker upp mina händer och tar tag om hennes nacke. Jag drar sakta ner Cornelias huvud mot mitt och våra läppar kolliderar. Jag kysser henne passionerat och jag känner hur hon små ler. Jag sätter mig upp och lyfter upp Cornelia i mitt knä. Vi fortsätter med det vi höll på med men sedan släpper hon taget om mina läppar. Hon vänder sig om och lägger sitt Huvud mot mitt bröst.

Solnedgången är så vacker, himlen är alldeles rosa röd och Ogge och Sandra sitter en bit bort och tittar ut över de nästan allt för stilla havet. Jag reser mig upp och sträcker ut handen efter Cornelia och hon tar lätt tag i min hand med sina nätta händer. Jag tänker ännu en gång för mig själv, herre gud vilken fantastisk och underbar tjej jag har. Om jag inte hade träffa Cornelia så hade jag fortfarande hållit på med massa skit. Hon hjälpte mig inte bara att komma bort från den där skiten... Hon gjorde mig lycklig, så otroligt lycklig. Om jag inte hade träffat henne hade jag inte vart lycklig vid det här laget. Ord kan inte beskriva hur glad jag är att just den här tjejen är min, bara min, min prinsessa.


Vi går med våra händer ihop flätade ner mot bryggan där båten ligger. Inne i hytten ligger det massor utav mat. Jag och Cornelia packade med lite jordgubbar och champagne för att överraska Ogge och Sandra. Vi smyger bort där dem sitter Ogge har ena armen över Sandra. Dem ser ut att ha riktigt mysigt. Lite dumt att störa nu kanske men vi får väll mysa med dem tänkte vi.

"MYS TIME!" Skriker Cornelia ut och hoppar på Ogge och Sandra.

"Nä men gud vad mysigt!" Säger Sandra förvånat.

Ogge bara tittar irriterat på mig men jag bara boxar till honom på armen och trycker in en jordgubbe i käften på honom.

"Vafan, vi var ju för fan uppe i nåt!" Fräser Ogge i mitt öra.

"Men hallå ni myser ju hela tiden och ni har hela natten på er om ni nu ska hålla på" Säger jag och flinar.

Ogge bara fnyser till och går fram till Sandra och kramar henne bakifrån. Hon vänder sig om och sträcker sig upp till hans läppar. Dem är verkligen fina tillsammans. Jag är så glad för Ogges skull han har inte haft det bra i livet. När han var mindre lämnade hans pappa honom och utan en man i familjen vet man ju inte hur man ska bete sig eller vem man ska se upp till eller efterlikna. Men som tur var så träffade hans mamma en ny man nästan direkt så det var ju tur. Men nu har det hänt en väldigt hemsk sak. Ogges mamma har lungcancer och man vet inte hur länge hon finns här på jorden ibland oss. Ogge har inte mått bra på grund av detta och nu när han är stor och förstår att hans pappa lämnade honom gör ju inte saken direkt bättre. Men då kom Sandra och läkte ihop nästan hela såret. Ingenting kommer att hela honom men att han känner sig älskad av någon tror jag är väldigt viktigt och betydelsefullt för honom. Ogge var ju med i samma gäng som jag och gjorde samma dumma grejer och dummare också för den delen. Precis som Cornelia hjälpte mig hjälpte också Sandra Ogge.

För en månad sedan var jag ingen, absolut ingen bara en stor fet loser. Nu har jag någonting att leva för och det är för Cornelia och Ogge dem jag behöver mest av allt i livet och dessutom dem som behöver mig mest. Om jag inte skulle haft dem skulle mitt liv vara kaos nu.

(nästa morgon)

-Cornelias perspektiv-


Jag vaknar av att båten kluckar av vågorna som slår emellan sidorna på båten och klipporna. Det är harmoniskt att vakna upp såhär, hade lätt kunnat göra det varje dag istället för att vakna av ett jävla larm som gör en döv.

Oscar ligger bredvid mig och håller om sin kudde. Han är så otroligt söt när han sover! Han är söt annars också men när han sover är han extra söt. Jag pressar mina läppar på hans bröstkorg och sedan uppför halsen och upp på mitt slutmål hans perfekt formade läppar. Han vaknar med ett leende, jag lägger mig på hans mage och han rullar över så att jag ligger underst. Han vandaliserar mitt ansikte med mjuka kyssar och jag bara njuter för varje sekund som går. Sandra och Ogge låg och sov en bit bort på en annan gräsplätt. Dem låg och höll om varandra och det såg bara helt underbart ut. Jag och Oscar lät dem sova medan vi tog oss ett morgon dopp i det kalla havet. Men just som jag reste mig upp och tänkte springa iväg så kom jag på att just fan jag har stukat foten!

Oscar har redan sprungit ner till bryggan men när han ser mig komma haltandes så vänder han tvärt och springer upp till mig och tar mig i sin famn och bär ner mig till bryggan.

HOPPAS NI GILLADE KAPITEL 8! NI ÄR SNART 300 SOM LÄSER! ASSÅ OMG JAG ÄLSKAR ER! NI ÄR BÄST! DET HAR GÅTT SÅ HIMLA FORT! ÄLSKAR ER SJUKT MYCKET. GLÖM INTE ATT RÖSTA OCH DELA MED ERA VÄNNER SÅ KOMMER DET NYTT KAPITEL SNART! PUSS <3 <3 <3

Dance like no one is watching -o.eTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang