"Aku nak Carla Irish Helena tu mati."
"No. Hell no."
"Why? Bukannya aku suruh kau yang bunuh dia."
"Do you think I'd let anyone touch her? Tak. Aku takkan benarkan sesiapa sentuh dia."
"Hey, come on! Kau bukannya cintakan dia. Kau tak sayang dia pun. It's just a marriage on paper! Remember, this is your objective why you get married to her! Focus, Ian!"
Marriage on paper, kau kata? Saat aku lafaz akad di hadapan tok kadi bersaksikan ayah dia, semudah itu kau kata it's just a marriage on paper? Lafaz akad yang keluar daripada bibir aku bagaikan satu tanggungjawab besar yang ayah dia telah amanahkan kepada aku untuk aku galas.
Saat lafaz 'sah' terbit daripada bibir tok kadi dan para saksi, dia telah menjadi hak milik aku sepanjang hayat. Dia adalah amanah baru aku, yang perlu aku jaga sebaik mungkin. Setelah itu, mata aku terus melihat si dia yang sedang duduk di atas pelamin, tersenyum manis melihat ke arahku.
Apa yang aku rasa tidak dapat ditafsir dengan kata-kata. Kebahagiaan, kegembiraan, kesedihan semuanya bersatu dalam satu masa yang sama.
"Kau kena ingat, apa yang keluarga jahanam Carl tu dah buat pada keluarga kau! Kau kena ingat, Ian. Jangan mudah tertipu dengan kebaikan diorang. Tu semua tipu muslihat. They're wolf in sheep's clothing!"
Keluarga Carl dan keluarga Lawrence.
Mereka rapat bagaikan saudara kandung.
Selalu bertukar pendapat.
Namun, hanya kerana sedikit kesilapan...Keluarga aku terlibat.
Aku nekad.
Aku perlu membalas dendam.
"Tak semudah itu aku nak dia mati. I need to see her slowly suffering, just how I felt before."
"Good! That's my boy."
Senyuman sinis terlakar di bibir. Semudah itu dia dapat memanipulasi minda pewaris Lawrence ini.
It's hell time, Carls!
YOU ARE READING
Alexander Helena
Romancecover by @-yourinternetgf ▶️ Presents to you, not a cliche one and an unpredictable love story between Carla Irish Helena and Ian Alexander Nuhayl. "She's too perfect for me." - Ian Alexander Nuhayl "I'm far from perfect." - Carla Irish Helena Ian A...