Az első dolog, amire feleszméltem, a hidegvizes ruha kellemetlen érintése volt a testem körül. Minden izmom sajgott, de álmaim fájdalmához ez nem volt mérhető. Kinyitottam a szemem.
A Lándzsa és Lámpás szobájában feküdtem. Gyertyák világítottak, a testemen törülköző és lepedő körbecsavarva. A földön lavór hevert. Az ágyam végében Ramise ücsörgött, összegömbölyödve, félig szenderegve.
- Mi történt? – suttogtam. A szám kiszáradva, s csak fájdalmasan kattogott, mint egy rossz kilincs.
Ramise feleszmélt. Rám pillantott, elmosolyodott. Tovább, tovább a fény után! – eszembe jutottak az álmaim.
- Te ostoba hülye! – ripakodott rám. – Egy hete itt szenvedsz a nyamvadt méregtől! Miért nem szóltál? Miért nem mondtál semmit? Te... te... - majd pityeregve a vállamra borult. – Azt hittem meghalsz! Tudod mennyit rohantam, hogy gyógyítót, ellenmérget, vagy bármit is találjak, amivel megmenthetlek? Mindenki lemondott rólad!
Önkéntelenül elmosolyodtam.
- Úgy tűnik, csak te nem, napsugaram... egy hete, azt mondod?
Ramise összeszedte magát, és bólintott.
- Öt napon át borzalmas lázad volt, és félrebeszéltél. Valami Solana-t hívtál állandóan, és a várfalakra akartál mászni. Nem lehetett magadra hagyni.
Felsóhajtottam.
- Sajnálom. El kellett volna mondanom, hogy érzem magam valójában.
Ramise felállt, töltött magának egy kis bort, és bólintott.
- Igen, Elric. El kellett volna.
- Mi a helyzet Trystam-al? – kérdeztem.
Ramise kortyolt még egyet, és leült az ágyam végébe.
- Semmi jó. A kegytárgyat, amelyet őriztek a mágusok, néhány Moara lovag el akarta vinni a Mal Artass-ba, hogy megvizsgálják, és védelembe helyezzék. Ám út közben valakik lesben álltak. Mindenkit kiirtottak, a kegytárgyat pedig, elvitték. Trystam-ot lerohanták az élőholtak. Sok menekült és sérült jött onnét, de nagyon sokan meghaltak. A Torony pedig... ott van. Azt sikerült megtudnom, hogy a Tornyot az Aigisz Custodem zárta el, és az obeliszkek voltak a védőzárak, amelyek a Tornyot, egy köztes síkon tartották. A kővé változtatott mágusok pedig, a Cohors Tenebri tagjai voltak. Egy szekta, amely a toronyba zárt lényt szolgálták... sokáig úgy hitték, a szekta kihalt. De az Aigisz mágusait szép lassan levadászták, végül az obeliszkeket tönkretették. Ezért bukkant fel a Torony újra és újra. Meggyengült a zár.
- És mindezt azalatt tudtad meg, míg én itt feküdtem?
Ramise sóhajtott.
- Persze, nyilván ez a legfontosabb... de igen, ez idő alatt, nem voltam rest. Jó pénzt fizettem a fogadósnak, hogy mindig legyen itt melletted valaki.
- Mi a helyzet az apáttal?
- Látványosan felkoncolták, miközben feltartóztatta az ellenséget, amíg a többiek elmenekültek.
- És, mi van bezárva toronyba?
A kódexek alapján egy lich. A Cohors alapítója. De a torony körül csend van. Senki nem bukkant fel. Senki nem jött elő teátrálisan. Mintha már rég megszökött volna a toronyból, csak senki nem vette észre.
- És most?
- Találtam pár embert, akivel visszamehetnénk a Toronyba. Nézzünk szét, talán elkerülte valami a figyelmünket.
Elgondolkodtam.
- Az már eszedbe jutott, Ramise, hogy a Lich megszállt valakit? Tudtommal olyanok mint valamiféle lidércek. Ahhoz, hogy igazán tudjanak manifesztálódni, szükséges számukra egy test. Mint az erősebb démonoknak.
- Például egy falubeli? – kerekedett ki Ramise szeme.
Elnémulva bólogattam, s önkéntelenül az ajtó irányába, a fogadórész felé pillantottunk.
YOU ARE READING
A Torony
FantasyElric és Ramise, a két lovag minden bátorságukat összeszedve indulnak útnak, hogy fényt derítsenek egy rejtélyes Torony titkára, amely hol eltűnik, hol felbukkan, Trystam városkája mellett. A Toronyban nem várt borzalmakkal és titkokkal szembesülne...