DEL 12: GRILLFEST

187 10 0
                                    

MIRIAM'S POV:

Alle sammen var samlet hos Harry. Jeg lå med hodet på fanget til Harry mens han strøk med over håret. Ingen bekymringer. Alt var rolig og nesten tilbake til normalen. Rachel og Zack, det var godt å kunne snakke om begge sammen igjen, lekte på gulvet mens Lydia og Perrie satt og snakket og så på dem. Liam og Sophia laget middag på kjøkkenet, med litt hjelp fra Eleanor. Louis satt bare å så på. Zayn og Niall satt i den andre sofaen og snakket sammen og kastet noen blikk bort på familiene sine av og til. Det var varmt og fint vær ute, og alle var glade. Det var rett og slett en perfekt dag. Den første på lenge.

ELEANOR'S POV:

Meningen var at jeg og Louis skulle hjelpe med maten, men Louis satt på mobilen. Ikke vet jeg hva han gjorde, men etter det fjollete smilet å dømme spilte han et eller annet idiotisk spill. Jeg gikk bort til ham og satte meg tvers over fanget hans. Jeg dro mobilen ut av hendene hans og la den på bordet. Jeg lente meg nærmere som for å kysse ham, men akkurat før leppene våre møttes trakk jeg meg unna og spratt opp.

"What was that?" spurte Louis furtent.

"Oh just a warning. Help with the rest of the food and you'll get the rest of the kiss," sa jeg ertende.

"That's rude," klagde han, men etter litt falsk stønning og klaging kom han og hjalp med å skjære salat.

LYDIA'S POV:

Vi gjorde kanskje ikke så mye, men å se Rachel smile og leke var den beste underholdningn jeg kunne få. Jeg og Perrie satt og snakket om alt mulig, mens vi lekte med dem. Begge barna hadde blit store, men Zack var mye større enn Rachel. Hun var og større enn før, men det var lett og se at hun ikke hadde fått mye mat idet siste.

Jeg kikket rundt i rommet på alle sammen. Alle virket så avslappet og glade. Det var fint å se alle sammen sånn igjen. Ting begynnte endelig å bli som de var. Ting begynnte endelig å bli bra.

SOPHIA'S POV:

Jeg og Eleanor bar maten ut i hagen og satte alt på bordet ved grillen. Liam sto bøyd over den og prøvde å få gang på flammene. Det så ut som om han strevde litt først, men han fikk det snart til. Vi gikk inn for å hente mer mat. Eleanor prøvde å få med Louis, som plutselig hadde blitt veldig opptatt med å leke med barna. Det virket etter en stund når hun minnet ham på det kysset han aldri hadde fått. Vi bar ut resten av maten, mens Louis satte opp stoler med hjelp fra Niall og Zayn.

PERRIE'S POV:

Liam grillet, mens vi satt og ventet på maten og snakket. Han var den beste til det, og så ut som om han trivdes bak grillen. Jeg og Lydia satt og matet hver vår baby med grøt. Rachel spiste raskt og mye. Ikke rart det så lite mat hun hadde fått mens hun var kidnappet. Zack spiste også ganske mye til å være så liten, men han spiste i alle fall så jeg kunne ikke klage. Etter Liam hadde grillet ferdig litt av hvert slag, kom han også og satte seg med oss. Vi spiste og koste oss lenge. Det var ingen som gikk sultne hjem, det var i alle fall sikkert. Vi ble sittende i noen timer bare med grillmaten, før vi ble sittende enda lenger med desserten. En stor sjokoladekake og flere bokser med is, som forsvant i en rasende fart. Ikke rart det, med disse guttene i nærheten.

Dette var nok den beste dagen noen av oss hadde hatt på lenge, uten tvil.

NIALL HORAN'S GIRL: THROUGH THE DARK (BOK 3, NORSK)Where stories live. Discover now