*15 år senere*
Rachel Horan gikk hånd i hånd med tvillingsøsknene sine, Ethan og Tara. Fra huset rett over gata kom Zack Malik dyttende på en barnevogn. I den lå Zoe og sov. De møtte Hanna Styles i vegkrysset og gikk sammen ned den neste gata hvor tvillingene Noah og Caleb Tomlinson og søsteren deres Sara stod og ventet sammen med William Payne.
Sammen gikk hele gjengen mot stranden. Det var en varm og fin sommerdag som bare måtte nytes ute. Foreldrene deres og noen venner var allerede på plass og ferdige med forberedelsene. Planen var en liten feiring nå på dagen før One Directions aller siste konsert noen gang. Det var akkurat som om værgudene hadde skrudd på sjarmen bare for idag og gitt oss fint vær for anledningen. Det var ikke akkurat så ofte det var så fint vær i England. Det var det ingen som klagde på idag. Selv om det var en litt grå og dyster stemning over det hele, var alle enige at dette var en herlig dag.
En stor scene var satt opp midt på stranden. Et stykke lenger borte stod en klynge med bord og stoler. Det kom røyk opp fra et par griller som snart var klar til bruk. De voksne satt rundt bordene og pratet mens det sakte men sikkert pakket ut det som trengs til en grillfest. Alt av salat, drikke, tallerkener og glass, snacks og selve grillmaten var snart spredd utover og idet barna kom fram og satte seg med de voksne tok et noen av mennene på seg ansvaret som "grillmester" fikk maten ferdig.
Det var flere timer til konserten startet og One Direction-familien tenkte på alt annet enn hva som kom etter. De gledet og gruet seg alle sammen til at bandet skulle løses opp for godt. Hva skulle de liksom gjøre etter det? Men mest av alt var det glade for å ha fått samlet alle. De koste seg og så fram til en litt mindre travel tid.
******
Etter konserten gikk familie og venner hvert til sitt for kvelden. Harry, Miriam og Hanna gikk hjem og så favorittfilmen deres sammen før de tok kvelden. Louis og Eleanor fikk Noah og Caleb i seng, på overtid, før de slo seg ned i sofaen og sovnet. Liam og Sophia bar en sovende William hjem. Zayn og Perrie hadde sendt Zack hjem med Zoe så fort konserten var over for å få henne i seng. Noen timer senere kom de også hjem til ferdig kveldsmat, eller nattmat om du vil.
Lydia bar Ethan, Niall bar Tara og Rachel bar en hel haug med campingstoler de hadde hatt med til festen. Da tvillingene og Rachel hadde lagt seg gjorde Lydia og Niall det samme. De slengte seg ned på senga, Lydia i armkroken til Niall. Begge var trøtte men ingen av dem hadde særlig lyst til å sove nå.
"We've been through a lot you and I. Little things, big things, good and bad. We got through the dark. Together," hvisket Niall i øret til Lydia før han lukket øynene.
"It wasn't all bad," svarte Lydia.
"No, it was certainly not all bad."~~~~~~~~~~~~
Hei. Ja, husker dere meg...?
Jammen så vidt jeg husket dette om jeg må være ærlig. Hadde jo planer om å skrive en så bra og lang avslutning, men nå følte jeg meg så skyldig at jeg bare måtte få den ut.
Jeg slettet appen for en stund siden for å få mer plass på mobilen (ja så bra mobil har jeg altså...) Og så har jeg liksom bar aldri kommet så langt at jeg orket å begynne igjen. Litt teit med bare en del igjen? Jada, den ser jeg. Men nå er den hvert fall her.
Skal ikke gjøre den tabben framover med andre bøker. Nå skal jeg bare skrive masse og legge ut med jevne mellomrom for å slippe så mye stress og dårlig sammenheng.
Det sier jeg jo faktisk alltid, men jeg har allerede skrevet en del på flere bøker, så om en stund, kan bli lenge hvem vet, så kommer det mer. Ikke på denne historien, den er nok kommet til veis ende. (Endelig? Tja, kanskje. Ja, mulig det. Har vært mange forsinkelser kan man vel si...)
Men det kommer mer.
YOU ARE READING
NIALL HORAN'S GIRL: THROUGH THE DARK (BOK 3, NORSK)
FanfictionHva skjer etter Lydia's forsøk på å "ende alt"? Vil hun leve eller dø? Hvor er Rachel? Vil hun komme tilbake, like hel? Hvordan har Niall det oppi alt dette? Vil han noen gang få bryllupet sitt med Lydia? Dette vil bli nok en overraskende og dramati...