Kom på at jeg måtte jo ha med dette før bryllupet.
Kjolene ser dere på bildet over.
~~~~~~~~~~~~~~~~
LYDIA'S POV:Guttene passet barna og satt sikkert å spilte en eller anne for for videospill. Hva ellers? Alle vi jentene, og da mener jeg alle, mødre og søstre også, var på veg til en brudesalog for å prøve kjoler og det som måtte ønskes av tilbehør. Vi hadde reservert kjelleretasjen for å få litt privatliv, og jeg kunne ikke vært mer spent. Jeg var utrolig redd for å ikkje finne noe, men på samme tid gledet jeg meg helt vannvittig.
En etter en snakket vi med buttiksjefen og fortalte henne hva vi likte og hva vi så for oss. Deretter fikk vi oss hver vår personlige "kjoleslave" til å hjelpe å bære og finne kjoler til oss.
Da jeg hadde plukket ut fem-seks kjoler i litt forskjellige stiler gikk vi tilbake ti prøverommet. De andre hadde allerede kommet tilbake og var i gang med å prøve. Da jeg og hadde fått på meg en kjole gikk vi alle ut fra prøverommene samtidig.
Jeg hadde på meg en enkel, kremhvit kjole som var havvfrueformet med lange blondearmer. Den var helt grei, men jeg visste med en gang at det var feil kjole.
De andre hadde valgt lignende kjoler, og ingen så særlig fornøyde ut med dem. Så etter å ha vist oss fram for de andre gikk vi for å skifte til en nye kjoler.
Denne kjolen var luftigere i skjørtet, men ikke en av de svære prinsessekjolene med sånn hundre lag eller noe. Den var enkel. Helt hvit, men svakt mønster i stoffet, stroppløs og bare et sølvbelte med en blomst i siden som pynt. Kjolen var kjempefin, men jeg var ikke helt overbevist.
Da jeg kom ut var allerede de andre der. De t så ut som om alle hadde funnet det de ville ha, nesten i alle fall. Miriam hadde samme kjole som meg, og så mer fornøyd ut med den.
"Well that's awkward," lo hun. "Are you going to have that dress, or...?"
Jeg forstod at hun mest sannsynlig hadde bestemt seg for den allerede. Flaks at jeg ikke hadde det da.
"No, I think I want to try something else. But you look amazing in that dress."
Jeg og Perrie gikk tilbake til prøverommet, tydeligvis hadde de andre funnet den perfekte kjolen.
Jeg visste akkurat hvilken kjole jeg skulle prøve når jeg kom inn i prøverommet igjen. Den var nokså lik den forrige, men med litt mer "liv" i skjørtet, som var akkurat det den andre manglet for min del.
Jeg og Perrie kom ut nesten samtidig. Hun hadde på seg en nesten helt lik kjole som forrige gang, men i stedet for å være helt hvit med svart belte og hvit blomst, var hele kjolen mer rosaaktig. Den satt helt perfekt på henne.
Kjolen jeg hadde på meg hadde jeg ikke sett i speilet når jeg hadde den på. Jeg ville se reaksjonen til de andre først. De smilte stort når de så den, noe jeg vil kalle et godt tegn. Jeg snudde meg mot speilet og fikk helt sjokk. Den var perfekt!
"Yes," var alt jeg fikk fram. De andre lo litt og kom bort til speilet som dekket en hel vegg. Vi stilte oss på en rekke og studerte hverandres kjoler. De passet godt sammen, og alle virket fornøyde med både sin og de andres kjoler.
*
Senere da vi hadde betalt og gått ut, bestemte vi oss for å gå og spise et sted før vi gikk hjem. Vi fant en liten, litt bortgjemt restaurant og ble sittende der en stund før vi gikk hjem til guttene.
~~~~~~~~~~~
Tadaa...
Det var jammen på tide😅
Såh, det kommer nok mer i løpet av ferien ja. Nå har jeg liksom funnet skrivehumøret, så viss jeg ikke har det kjempetravelt hver eneste dag skal det høre til å komme mer om ikke så alt for lenge.
YOU ARE READING
NIALL HORAN'S GIRL: THROUGH THE DARK (BOK 3, NORSK)
FanfictionHva skjer etter Lydia's forsøk på å "ende alt"? Vil hun leve eller dø? Hvor er Rachel? Vil hun komme tilbake, like hel? Hvordan har Niall det oppi alt dette? Vil han noen gang få bryllupet sitt med Lydia? Dette vil bli nok en overraskende og dramati...